Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 101 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:08 | |
![]() | men du sa ju själv, för mindre än en kvart sen: "Gunilla och Gren- Att mannen brände sina barn inne har MYCKET med satan att göra. För att kunna göra en sådan sak, måste man släppa in den onde, först i sina tankar, sedan gror den och kommer ut i handling eller i ord. Ni kommer att märka att det kommer att ske fler och fler vansinnesdåd med människor med "tillfällig sinnesförvirring" med eller utan drogpåverkan, fler mord, fler misshandel, våldtäkter, fler rån..... och allt detta styrs av Satan själv som intagit människor som är öppna eller icke beskyddade." Hur kan du då säga att satan är besegrad? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:08 | |
![]() | Det kanske kan vara så att Gud samlar räkenskaper. Det står att Gud ska straffa alla ogudaktiga som skadar Hans barn. Det gäller inte bara satan utan alla hans anhängare. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:11 | |
![]() | Gren, Om du har läst bibeln, så står det att satan är nedslängd på jorden för en tid, tills Jesus kommer tillbaka, då Gud ska slänga honom i avgrunden. Just nu är det satan som styr på JORDEN. Men för dom som tror på Jesus är redan lösta från syndens lag. Alltså samexisterar vi troende med ondskan i den här världen just nu. Tycker du att något lät konstigt? | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:12 | |
![]() | Ordminna du säger även: "Gud ska med MED MAKT och med sin andedräkt döda den onde när han kommer." För det första så var han ju redan besegrad, för det andra, varför väntar Gud med att besegra den onde? Han är ju allsmäktig, han behöver inte vänta på något. Ingen strid, ingen andedräkt... han behöver bara knäppa med fingrarna så är det över. Ingen mer satan, inga mer brända barn. Är inte det lite svagt av Gud? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:13 | |
![]() | Gren, Satan är ju besegrad i och med Jesu död på korset, för att dom som väljer att tro på honom ska bli räddade från att vara i satans grepp och satans öde | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:13 | |
![]() | Jesus dog ju på korset för över 2000 år sedan om du minns :) Från den dagen blev satan besegrad. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:13 | |
![]() | Varför brändes barnen då? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:15 | |
![]() | Gren, Inte ens Jesus eller änglarna vet när Jesus ska återvända, utan bara Fadern. Hur ska då vi människor kunna veta när Jesus kommer för att göra slut på allt lidande? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:16 | |
![]() | Gren- "Varför brändes barnen"? Vad som pågått i den mannens liv och tankar vet jag inte, och varför han släppte in den ondes verk i sina tankar, det vet jag inte. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:17 | |
![]() | Du missar poängen. Ni (kristna) påstår att er gud är allsmäktig. Sen påstår du att satan finns och han styr på jorden just nu. Då är allså satan mäktigare (iallafall på jorden) än vad Gud är just nu. Då är inte eran gud allsmäktig längre. Förstår du och håller du med mig om att det blir så? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:20 | |
![]() | Gren, nej satan är inte mäktigare. Om man tar ett bildexempel då.... En man låter sin hund vara lös och springa runt.. hunden smiter och vill inte tillbaka till ägaren. Hunden tror att han är fri att göra vad han vill. Men mannen kan närsomhelst låta anställa hur många människor som helst för att fånga in hunden och den kommer inte undan. Vad händer med hunden tror du.. när den är infångad? Resten kan du lista ut själv. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:21 | |
![]() | Medans den hunden är lös, kommer den att göra all ondska den bara kan, döda, bita (tänk på att det inte är en snäll hund heller) förstöra och skingra. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:23 | |
![]() | Hunden tror att han är kung för alltid, men Mannen har full kontroll över vad som sker. och kanske låter han hunden springa lite till för att om möjligt göra hans kommande straff så kännbart som möjligt. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:25 | |
![]() | din lilla metafor har flera svagheter. enligt din egna utsago den senaste timmen kan då även hunden övertala alla människor på jorden att lyda honom. Eftersom (dina ord) hunden (satan) styr på jorden just nu så är din gud fortfarande: 1. Absolut inte allsmäktig längre. 2. Mindre mäktig än satan - på jorden. Det är inte jag som säger att det är så, jag säger att det är vad din lilla metafor tillsammans med dina tidigare inlägg, inte ens en timme gamla, resulterar i. Kort sagt, du ordbajsar bara. Som vanligt. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:25 | |
![]() | Och det mest kännbara straff man kan få är evig fördömelse och separation från Gud, i ett evigt brinnande hav av svavel. Det kommer inte att finnas någon lättnad vare sig dag eller natt, fastän där kommer det att vara natt hela tiden. | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:26 | |
![]() | ELLER så kan man ju bara säga att varken gud eller satan finns utan är påhittade av människor för att kontrollera andra människor, är inte det en enklare och mer logisk förklaring tycker du? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:26 | |
![]() | Gren, Du ser fortfarande inte vart jag vill komma alltså? Du försöker bara hitta fel för att slippa se det jag vill visa. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:30 | |
![]() | "Hunden tror att han är kung för alltid, men Mannen har full kontroll över vad som sker. och kanske låter han hunden springa lite till för att om möjligt göra hans kommande straff så kännbart som möjligt." Hur går den metaforen ihop med en allgod gud? Om hunden får göra vad den vill men mannen kan stoppa den närsomhelst så drabbas oskyldiga i onödan. Dessutom får man (som vanligt) bända in den fria viljan i historien lite i efterhand sådär. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:30 | |
![]() | Om du för en gångs skull pratade klarspråk istället för att hitta på metaforer eller halvt predika i dina inlägg... bara skriver rakt ut vad du tycker. Nej jag ser inte vart du vill komma för du skriver bara en massa svammel och sen hittar du på egna betydelser i efterhand. Jag tror dom flesta ser igenom och bara struntar i dig, jag borde göra det jag med. Lyckligtvis avskräcker du nog iaf unga som läser dina inlägg från att bli kristna. Om du beter dig som en vettig människa kommer jag respektera dig och svara därefter. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 10:30 | |
![]() | Ta till er varningarna och vänd om istället. Gud är inte vred för alltid. Men om ni inte vänder om så kvarstår hans vrede, över all synd, all orättfärdighet och över all ogudaktighet. Gud älskar människan och hatar synden. Och vad är då synden? - Att inte tro på honom som Gud sänt, sin egen son Jesus Kristus. | |