Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2013-10-09 01:45 | |
![]() | Men visst har du rätt i att det är kulturellt betingat. Det var ju även den viktorianska eran eller vilken annan tidsepok du än väljer. En del är mer "ytliga" än andra. Att vi ingår i ett större sammanhang, och ibland inte gillar de strömningar i samhället som råder får man kanske helt enkelt svälja. Men att påstå att allt är någon slags nedgående spiral i moraliskt förfall tror jag inte alls på. | |
| SämstpåBeta | 2013-10-09 04:04 | |
![]() | Då förstod du inte att jag menade inte att media är att skylla utan vi, folket som underhåller och supportrar media, utan oss är media inget. Men i stället för att styra media, låter vi media styra oss. Du är mer styrd än vad du är medveten om Måns. Hur ser ditt hem ut? Är allt du har införskaffat i hemmet utan påverkan från reklam, säger du det så tror jag inte ett ögonblick på det. Media är en enorm maktfaktor, kanske enskilt den största vi har just nu. Media kan omkullstörta människor och företag. Media har indirekt ändrat lagar. Medias påverkan på politiken är större än någonsin. Klart media skapar ideal, känner du till begreppet mode? Vilka kanaler använder de sig av för att få ut det som ska vara rådande mode just detta år? Inte är det brevduvor precis. Saken är det att media är beroende av oss, vi är dock egentligen inte beroende av media. Dock tycks vi leva våra liv så. Ett tydligt exempel är att jag inte tror mig beröras av reklam från TV:n, likväl finner jag mig med att jag väljer varor i affären som jag sett på reklam, likväl är detta inte alltid medvetet. Men för att återknyta till ytlighet och exponering av nakenhet så är det något som säljer. Kan man då få till en sexuell vinkling på det oxå, så har man ett vinnande koncept. En intressant avart av media, är detta nya påfund som B och C kändisar använder sig av, där de "av en olycklig händelse" råkar släppa ut sexvideos på sig själva. Via media blir detta möjligt och deras kändisskap får sig en boost. Yta, naket, sex är otroligt säljande och media gör det möjligt för att det finns en enorm efterfrågan...! | |
| le-lou | 2013-10-09 10:26 | |
![]() | snicksnack Spb. Media består av en mindre grupp som har ofantlig makt. Media är liksom inget magiskt, nån "grej" utan är högst mänsklig. Människor mao. Vi kan inte styra media hur mkt du än tycker att vi borde. Det finns intressen, och du har ju totalt fel i att media är beroende av oss? Ja herregu. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-09 11:30 | |
![]() | Instämmer med le-lou. Det fanns en tid då vi kunnat begränsa media och låtit den vara ett medel för oss i den stora allmänheten men den är förbi sedan länge. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-09 11:33 | |
![]() | Förresten, hur kan man som västerlänning ens påstå att Borneos djungler ter sig mindre skräckinjagande i skenet av mediaströmmen som finns här och den makt det har? Har du varit i djungeln? Vet du vad som finns där? Det hemtama är tryggt, oavsett vilken miljö det är, medan det okända är skrämmande. | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-10-09 16:05 | |
![]() | MånsE? och alla andra som eventuellt vill vara de som inte förstår vad en satt rot kan växa sig till och förgrena ut sig till, för att vidare sätta fäste på ny mark!? det ena leder ofta till det andra..presis som vår levande ursprungliga härkomst här på jorden. och inom alla andra områden också! Om det sedan blir possitivt eller negativt? det återstår ju bara att se så länge många människor bara blundar för fakta! För sanningen och fakta finns oftast..Men oftast så blir det för besvärligt att se sanningen och fakta! det är tydligen alltid lättare att försöka läsa mellan raderna och blunda lite då och då och leva för stunden, så får väl de efterkommande generationerna göra hur fan dom vill! | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-09 16:15 | |
![]() | Nu utgår du ifrån att din sanning är den enda rätta. Måste vara skönt att vara allvetande. Alla epoker har haft sin sak. Under medeltiden hade männen högklackat. Under perioder snörade sig kvinnorna så hårt att de ofta svimmade. Ett tag klädde man sig i kläder som det knappt gick att sitta i. Allt har sin tid. Allt har dessutom övergått i något annat. | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-10-09 16:30 | |
![]() | MånsE? Och ja.. En person som ligger på en vikt runt2-3ggr. sin idealvikt upplevs faktiskt som ett Berg intill mig!! Och jag kan bara beklaga att människor av olika anledningar uppnår sådana viktökningar.. Och har såklart medkänsla och empati för personen ifråga ändå! För visst förstår jag att personen ifråga själv knappast kan må bäst. Likaså personer som då kommit ner i en vikt som gjort dem onaturligt smala..typ anorexia/bullimi el. liknande. Allt har såklart sin orsak av olika anledningar! Men hjälp finna oftast att få för onaturlig eller rejäl övervikt..Likaså för de som är för magra eller liknande. Om det nu inte vill säga beror på en sjukdom , behandling eller med medicin eller ämnesomsättningsfel som uppstått eller som grund? Då kan det vara svårare få bukt med! Obs! Detta svar var ämnat till MånsE..och inget att spinna vidare på i den här tråden!! | |
| Måns_E | 2013-10-09 17:02 | |
![]() | Eftersom du inte svarar på min väldigt raka fråga så frågar jag igen. På vilket sätt drabbar det dig xxxANxxx? Bortsett från att du verkar vara lite pryd (eller om du är avundsjuk, jag vet inte). Det där med större sammanhang och blunda för fakta och jada jada ger jag inte så värst mycket för. Min grundinställning är och förblir att man inte skall begränsa andra människor bara för att man tycker att någon är för ekivok. I övrigt så håller jag med LadySol | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-10-09 18:10 | |
![]() | DB9? nä..ordet Mungläfsare finns nog inte i saol ;P ;)) det är ju så att jag har min egen SOUL..så i min egen soul finns det mångmånga passande ord för samma betydelse på ord som finns och för ord som inte riktigt ännu finns insatta i svenska ordakademins ordlista;) och orden bara kommer ut ur min mun, och behöver inte ens sitta och tänka ut orden ;) de kommer ut ur munnen vid presis passande läge eller diskussion ibland ;) DB9? Ja..jag tycker också mungläfsare kan va skoj att dra till med när de passar ;) | |
| le-lou | 2013-10-09 18:14 | |
![]() | jag har svårt för videos med folk som har rakade ben. | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-10-09 19:23 | |
![]() | MånsE? Du var verkligen enveten och tjurig ang. om hur det drabbar mig eller om jag är avundsjuk!!?? Jag talar allmänt om hur opassande det faktiskt är att t.ex. artister tar av sig helt naken,och dessutom fejkar nåt som då tydligen ska föreställa ett samlag! vilket iaf. påstods i radioprogrammet Rix Fm för någon dag sedan!? Jag har själv inte sett den tydligen tabubelagda versonen med videon med t.ex. M.C? men tydligen så är den änmer sexistisk..än den som spelas upp på MTV-TV som jag råkat se vid ett tillfälle! Jag tål att se nakna människor..och en naken människa som jag tidigare också skrev om..kan vara väldigt vackert..men då i rätt sammanhang.. Vilket jag då personligen iaf. inte tycker är rätt i detta sammanhang som t.ex. artist och sångare offisiellt! Och avundsjuk? hmm.. ? Med tanke på vad jag anser om sådana uppträdanden och i videos, så kan jag väl knappast vara den som är avundsjuk?? snarare glad att jag inte är så pantad i huvve att jag iaf. skulle gjort nåt sådant om jag skulle ha vart artist eller liknande i en sådan possision för varken pengar eller för att häpna världen..bara för att vara den nästan förste som är ute efter att toppa listorna för den mest sedda video på t.ex. youtube?? Så den tanken MånsE om att jag skulle vara en person som känner avundsjuka om någon artist eller liknande uppträder naken eller ålande,åmande m.m... Den tanken och undran om mig kan du släppa!! Personligen är jag en person som inte känner avundsjuka för något.. Utan jag har åsikter om mångt och mkt. Och nu handlade detta om denna pågående cirkus som bara exalerar alltmer ute bland artister m.m...och som jag personligen varken stödjer eller tycker helt enkelt är passande på nåt endaste sätt. Så nu vet du var jag står ang. din undran! | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-09 19:34 | |
![]() | Men herregud. Hon var iklädd underkläder (vilka var av det bredare slaget) medan hon twerkade mot en manlig artist framsida samt juckade lite mot en skumgummihand med utsträckt finger (i luften, så få inte för dig något om petting nu). Det finns tusen värre exempel än det. Att en radiopratare beskriver något mer ingående än så beror väl just på att de sitter i radion och ändå ska försöka ge lyssnaren en bild av det hela. Gör inte en höna av en fjäder. Det klarar dubbelmoralens och hyckleriets USA så bra utan hjälp. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-09 19:38 | |
![]() | Jag brukar inte delta i ointressanta ämnen, men jag gör ett undantag. Enligt mig är detta en av årets tråkigaste trådar med intetsägande rubrik. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-10-09 19:39 | |
![]() | Det är nog inte TV-framträdandet som menas. Denna är det nog www.youtube.com/watc...y2 FRPA3Gf8 | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-09 19:40 | |
![]() | Rubriken är den sämsta jag sett under min tid på betapet. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-10-09 19:41 | |
![]() | Den här går inte av för hackor heller! ;) www.youtube.com/watc...IK E2lCoNqY | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-09 19:46 | |
![]() | Jag ser visserligen ingen mening med att klä av sig naken i videon, hon upplevs som tillräckligt blottad och utlämnad ändå, men det är hennes sak. Man ser dessutom inte hela henne och knappt mer än man gjorde när hon hade kläder på sig. | |
| Gunilla _ | 2013-10-09 19:51 | |
![]() | Men guu vad jag retar mig på hennes osnyggt applicerade mascara... | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-10-09 19:55 | |
![]() | Äh! Jag tycker den är fräck, hon är snygg och låten är bra. Och parodin är rätt elak och ganska rolig. :) | |