Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:11 | |
![]() | Så kaffepausen är en liten knarkarfest? | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:12 | |
![]() | Rabiata nykterister är lika kul som Amerikansk tokhöger/aborthatare. | |
| Gunilla _ | 2013-12-26 22:12 | |
![]() | rebell99; "Att tro att det finns vettiga sätt att dricka alkohol är inte förankrat i verkligheten. En del sätt är bara mindre skadliga änn andra." - du verkar ha fruktansvärda erfarenheter av alkohol även i mycket små mängder. Jag hoppas och tror dock att du är rätt ensam om det. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:14 | |
![]() | Antagligen personer som inte kan hantera alkohol. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:17 | |
![]() | Snus är snus om än i gyllene dosor. Sprit är gift. Det är ett konstaterande. Imorgon ska jag röka ett par cigaretter så att mina barn får veta hur man använder det på ett vettigt sätt istället för att stigmatisera användandet avd et så att det istället blir spännande och svårkontrollerat. Känns det okej? | |
| Gunilla _ | 2013-12-26 22:18 | |
![]() | Om du tycker att det är en bra idé så gör det Porla! | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:23 | |
![]() | Tycker du det är en bra ide? Det tycker inte jag. Cigaretter eller sprit vadå? Jag hanterar sällan sprit och har därför inget behov av att glorifiera de | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:23 | |
![]() | densamma. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:23 | |
![]() | Känns toppen, ju mer tid kan slita dig från datorn för att berätta för omvärlden hur duktig du är gör nog dina barn gott. Jag antar att dina barn är läs och skrivkunniga samt har en egen vilja så att de inte blint följer dig i allt du gör. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:25 | |
![]() | Ja det känns faktiskt ganska bra att leva som man lär. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:26 | |
![]() | Bra, hoppas dina barn kan ärva din trångsynhet. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:28 | |
![]() | Ja, det är ju bra om dom ärver min trångsynthet i just det här fallet. Det vore sämre om dom hade samma syn på sprit som du tycks ha. | |
| rebell99 | 2013-12-26 22:29 | |
![]() | Gunilla ,Söndagsman vore bra om ni undviker personliga påhopp och håller er till det som diskuteras. | |
| le-lou | 2013-12-26 22:31 | |
![]() | Som sagt, den här tråden visar ju bara hur socialt accepterad alkoholen är, när det liksom känns vettigare att visa barn ett rimligt och sunt förhållande till den .......än inget förhållande alls. Till vilken annan drog gör vi så med? | |
| Gunilla _ | 2013-12-26 22:33 | |
![]() | Nu är vi där igen - dricker man ens det minsta i alkoholväg ibland så kan man med största sannolikhet inte hantera det. Förutom att man förstås glorifierar de negativa effekter som givetvis alltid uppstår. Bra att veta ;) | |
| le-lou | 2013-12-26 22:34 | |
![]() | "Alkohol är ett kemiskt berusningsmedel som är fullt jämförbart med en joint eller en sobril. Men att sitta och ta en joint framför sina barn skulle många tycka är konstigt." www.expressen.se/nyh...mf or-barn/ | |
| Gunilla _ | 2013-12-26 22:34 | |
![]() | rebell99; "Gunilla ,Söndagsman vore bra om ni undviker personliga påhopp och håller er till det som diskuteras." - oj, vilka personliga påhopp har jag gjort nu? Förklara gärna! | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-26 22:35 | |
![]() | Gunilla. Om du nu vet kanske du kan svara på den enkla frågan som jag ställer. Vad är en vettig mängd? | |
| Sote | 2013-12-26 22:35 | |
![]() | Rebell- det är långt ifrån alla föräldrar som bjuder sina barn även om dom själva dricker måttligt. Dessa siffror är ju välkända och likaså faktorerna kring dom. Det är trots det bara vi som föräldrar som kan sätta gränserna för våra barn. Mina ungar hade samma möjligheter som alla andra att gå på fest och komma åt alkohol via kompisar men dom gjorde det inte. Varför? För att jag sa Nej! Varför respekterade dom det? För att jag är deras förälder och har förklarat min erfarenhet av alkohol och det negativa med det. Dom har däremot bara sett ett sansat intag av detsamma på tex midsommar och aldrig sett någon av oss vuxna bli fulla. Så idag har dom själva inga problem att dricka sansat. Jag ser hellre att mina barn får med sig den synen än en rabiat generalisering att alla som dricker är fyllon och oansvariga idioter. | |
| Gunilla _ | 2013-12-26 22:36 | |
![]() | Porla; "Vad är en vettig mängd?" - det är i högsta grad individuellt. Ett glas vin eller en öl är inte en ovettig mängd. | |