Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Letitgo | 2014-01-02 15:34 | |
![]() | Är lite förvånad att ingen ens tänkt på människorna som lider av fyrverkerierna. Jag tycker också att det är hemskt att djuren lider! Men tänker också på de människor som tidigare bott i krigsdrabbande länder, och som veckorna runt nyår (och ännu längre, då folk inte har vett att hålla sig till en dag utan måste hålla på och skjuta i en och och halv månad!) kan gå omkring rädda och oroa sig för att det håller på att bli krig här i Sverige också. Nej, bättre är det då med rislyktor! De är också vackra :) Alternativt, som någon sa, en statligt organiserad fyrverkeriuppskjutning vid vissa platser ENDAST vid tolvslaget. Och förbud till privatpersoner att skjuta upp egna fyrverkerier. Och smällare borde förbjudas helt, tycker jag. | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2014-01-02 15:38 | |
![]() | Förklara gärna miljöpåverkan av fyrverkerier, är det vid tillverkningen då för att det skulle vara så farligt för miljön att skjuta några raketer ett par gånger om år låter bara löjligt , är nog betydligt miljöovänligare att ta en sväng med bilen skulle jag tro. | |
| Wedlock | 2014-01-02 15:51 | |
![]() | Inte bara djur far illa, kommuner runt om i landet kastar bort miljoner på att skjuta raketer i 3-4 minuter samtidigt tycker man att det är rätt att dra in på äldrevården, skolmaten ska man köpa så billigt att barnen inte äter den, helst ska man inte servera mjölk till ungarna ens! Nä det är väl bättre å se fyrverkeri än att se till att äldre får duscha åteminståne 1 gång i veckan att dom får sig en nypa frisk luft minst 1 gång i veckan att dom slipper liggsår Fy fan!! förbjud smällare | |
| Bahoo - Ej medlem längre | 2014-01-02 16:19 | |
![]() | Så fyrverkeripjäser är alltså orsaken till att skola och äldrevård har sina fel och brister. Där ser man:D | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2014-01-02 16:26 | |
![]() | Fyrverkerier känns ju helt onödigt... jag kan hålla med Wedlock faktiskt. Man lägger ner sjukt mycket pengar på spektakel och julpyntning under jul/nyår. Jag förstår att det inger en mysig känsla och att folk glädjer sig åt det. Personligen hade jag verkligen uppskattat om man lade dessa pengar på annat, t.ex matkassar åt fattiga människor eller fler soppkök åt de hemlösa. Människor tenderar att prioritera väldigt konstigt. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2014-01-02 16:26 | |
![]() | Fyrverkerier känns ju helt onödigt... jag kan hålla med Wedlock faktiskt. Man lägger ner sjukt mycket pengar på spektakel och julpyntning under jul/nyår. Jag förstår att det inger en mysig känsla och att folk glädjer sig åt det. Personligen hade jag verkligen uppskattat om man lade dessa pengar på annat, t.ex matkassar åt fattiga människor eller fler soppkök åt de hemlösa. Människor tenderar att prioritera väldigt konstigt. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-01-02 16:38 | |
![]() | Vid fara ligger det i djurens natur att fly. Vart fan ska dom fly när det skjuts överallt? Men rör för sjutton inte männens leksaker. För det är väl mest män som tycker att det är ok att stressa alla djur (vilda och tama) för att dom själva ska få leka lite med smällare. Den vuxne mannens sätt att leka krig kanske? | |
| Wedlock | 2014-01-02 16:46 | |
![]() | Bahoo när kommunerna inte säger sig ha ekonomi till att upphandla bra mat till skolorna så är svaret ja. Kan kommunen blåsa 150000 kr för att 150 personer tittar i 3-4 minuter så borde kommunen skämmas. När kommuner och landsting drar ner på anställda så gamla och för all del andra vårdtagare också inte får den vård dom så väl behöver, tror nog att även du Bahoo vill att skolor och vården ska fungera på ett vettigt sätt, men du tycker väl att det är bättre att glo på några raketer än att kommunerna ser till att innevånarna kan lita på skola och omsorgen | |
| Bahoo - Ej medlem längre | 2014-01-02 16:57 | |
![]() | Raketer för 150000kr åt 150 pers. Källa? | |
| jellyflower | 2014-01-02 16:58 | |
![]() | Det verkar för mig helt rimligt att vi bör ha fyrverkerier eftersom det finns hundbajs i parker. Särskilt när jag får veta här att det finns hundbajs vid gungorna på lekplatser. I såna områden bör man självfallet skjuta extra många raketer för att kompensera för hundbajseländet. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-02 20:29 | |
![]() | För mig är det inte alls förvånande att samma människor som tycker det är helt okej att vi avlar fram specialversioner av djur som vi kan köpa och ta hem endast för vårt eget höga nöjes skull, placera i en för dom helt onaturlig omgivning och mata dom istället för att dom ska lära sig jaga så dom stannar hos oss... (det blev långt) ...det är inte förvånande att samma människor som ovanstående också använder djuret som sköld i diskussioner. Det är ägarna som har tagit beslutet att ta en hund till en helt onaturlig omgivning. Det finns hundar som är skiträdda för bilar som bor i stan. ska vi förbjuda bilar? | |
| gedaj | 2014-01-02 20:57 | |
![]() | Ni barbarer som förespråkar rislyktor som förstör kornas magar (alla fyra tror jag!) - att ni inte skäms! | |
| gedaj | 2014-01-02 20:59 | |
![]() | Gr3en: väl skrivet. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-01-02 21:24 | |
![]() | Skulle hundar inte vara rädda för raketer om dom levde vilt? Är det en naturlig omgivning att leva bland raketer? Du vet kanske inte att man skjuter raketer utanför städerna? Det finns bland de andra vilda djuren hundliknande djur såsom rävar och vargar. Man kan anta att dom är lika skiträdda dom. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-02 21:29 | |
![]() | skulle hundar bo i stan om dom levde vilt? är en stad naturlig omgivning för vilda hundar? jag vet att man skjuter raketer även utanför stan. Vet du mer vad man skjuter? Gevär. Gissa vad man skjuter? Vilda djur. Stackars jävlar som är skotträdda, eller... kanske tur för dom? Överlevnadsinstinkt. Sånt där som man har i sin naturliga omgivning. Väldigt fattigt argument, med andra ord. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-01-02 21:33 | |
![]() | Enstaka gevärsskott går att fly ifrån. Men åt vilket håll ska du fly när hela himlen är fylld av smällare. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-01-02 21:37 | |
![]() | jag menade alltså att om hundarna vore vilda så skulle dom bli utsatta även utanför staden. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-02 21:37 | |
![]() | hela himlen, i naturen? snälla du jag bor i jönköping. det ska tydligen vara en av sveriges tio största städer och inte ens här var himlen fylld av smällare. och du snackar om ute i naturen? | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-02 21:39 | |
![]() | om hundarna vore vilda. tror du dom skulle ens vara här? har vi vildhundar i sverige? vi har inte ens hemlösa tamhundar. och även om vi inte höll efter det själva, tror jag inte många hundar överlevr klimatet häruppe. | |
| Sote | 2014-01-02 21:50 | |
![]() | Men nu får ni väl ändå ta och ge er! Den här diskussionen har ju spårat ur fullständigt. Ska vi börja diskutera naturligt och onaturligt och ursprungligt nu också? Vad i hela friden har det med fyrverkerier att göra ens en gång? Alla våra domesticerade djur har ju varit vilda en gång i tiden men det var otroligt länge sedan hunden och hästen blev en del av vårt liv. Att det på något sätt skulle vara onaturligt är ju inte relevant öht. | |