Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 340 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maradona1986 | 2014-03-03 23:33 | |
![]() | Med tanke på utvecklingen under dagen är jag rädd att vi kan vakna upp till en rysk fullskalig invasion imorgon. Hoppas jag har fel. | |
| Maradona1986 | 2014-03-04 23:32 | |
![]() | Känner mig något lugnare ikväll. Men faran är verkligen inte över.... | |
| Minta | 2014-03-04 23:50 | |
![]() | Hans uttalande att det var en kupp och att Janukovich fortfarande är president, vad kan det betyda i praktiken? Han har ju samtidigt sagt att han inte kan komma tillbaka. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-03-05 00:00 | |
![]() | Verkar som innevånarna på Krimhalvön själva hyllar Rysslands inträde... | |
| llloyden | 2014-03-05 01:35 | |
![]() | Tja, vad har det gjort för nytta med olika sanktioner, militära insatsar m.m. i Vietnamn, Afganistan, Syrien, Libyen, etc. etc. - Ingenting enligt min mening. Jag fattar inte varför länder som inte är inblandade överhuvudtaget håller på och lägger sig i detta. Vad har det lett till? Ingenting vad jag kan se. Somalia, Etiopien etc. har samma svält och strider som på -60-talet?? Klart att vissa länder vill lägga sig i om de har ekonomiska intressen i konfliktländer - men hur länge kommer USA:s, EU:a invånare att tolerera vad det kostar - speciellt med tanke på att inget blivit bättre. Styrelsemän som skor sig och folket får svälta! Det ska enligt uppgift ta minst 3 generationer fria från krig för att folk ska hämta sig från trauman - se bara på Balkan - ingen fred än så länge sen 1914. Israel etc. där har man ju krigat i snart 6000 år - är det någon som tror att fred är möjligt i detta område?? Helt plötsligt har Sveriges alla Fredsivrare som velat lägga ner hela Sveriges försvar vaknat och vill nu upprusta och klagar på att vi inte har något försvar. Vem är förvånad?? Inte jag. Det är lätt att vara fredsvänlig när krigen ligger långt bort från Sverige - men nu blev det plötsligt närmare...... Hur ligger det då till med avrustning i Sverige m.m. Bullshit!! Jag kommer inte att glömma hur lätt de (V, MP och Sossar) som tidigare jobbat hårt för att lägga ner hela Sveriges försvar, nu vänder kappan efter vinden när lilla Sverige plötsligt hamnar i närheten av en konflikt. Nu vill man helt plötsligt upprusta hela Sveriges försvar. Verkar vara rena sandlådan. De är helt enkelt inte längre trovärdiga. | |
| Minta | 2014-03-05 01:39 | |
![]() | Varför? Kanske denna skakande läsning kan få dig att ändra uppfattning: 20committee.com/2014...ma n-lives/ | |
| Minta | 2014-03-05 01:41 | |
![]() | I värsta fall liknar det som händer nu (eller inte händer från väst) det som hände i Europa 1939. | |
| Minta | 2014-03-05 01:49 | |
![]() | Denna är också tankeväckande: www.di.se/artiklar/2...re f_map=[] | |
| llloyden | 2014-03-05 02:14 | |
![]() | De flesta länder verkar ju ge fullständigt fan i vad som händer om de inte har egna intressen där. Varför går t ex EU och USA in med s.k. "fredsbevarande styrkor!" här och där? För att bevaka sina egna intressen förstås. Inget annat! Att sen andra humanitär organisationer därmed kan få komma in och hjälpa folk är en annan sak. Jag bara undrar varför ingenting blir bättre. Svält, miljöförstöring, diktaturer, avrättningar m.m. ingenting har ju ändrats vad jag kan se sen hur länge som helst tillbaka. MEN industrin blomstrar väl - framför allt vapenindustrin. Jag undrar varför och hur? De flesta länder där dessa krig pågår har ju ingen egen industri som tillverkar detta, så någon annan tjänar ju på att krigen pågår. Mycket mygel här ..... | |
| Humblen | 2014-03-07 16:57 | |
![]() | Hmm mitt i potentiella sanktionshot så säljer Frankrike vapen, lite speciellt. www.svd.se/opinion/b...33 6400.svd | |
| Minta | 2014-03-07 19:03 | |
![]() | Inte många europeiska länder går med på kännbara sanktioner. London lever tydligen i stor utsträckning på pengar från ryska oligarker. | |
| Humblen | 2014-03-07 20:05 | |
![]() | Nej visst är det så, men det blir så uppenbart motsägelsefullt med Frankrikes försäljning av krigsfartyg till Ryssland. Speciellt när EU i varje fall har en diskussion om en trestegsvariant av olika sanktioner beroende på hur Ryssland agerar. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-03-09 02:09 | |
![]() | Grymt bra artikel: www.aftonbladet.se/l...85 07476.ab | |
| Granitgrau - Ej medlem längre | 2014-03-09 19:09 | |
![]() | Var jävligt glad du att sverige är passivt. Är man tandlös och försvarslös ska man hålla käft! | |
| meimse | 2014-03-09 22:18 | |
![]() | Nationalismen i Europa växer. Skall Ukraina bli Europas första land med en högerextremistisk regering. Vilket land blir nästa? Varför är ett medlemskap i EU eftersträvansvärt om man är nationalist? Jag tror, till dess motsatsen är bevisad, att det blir totalkaos i Ukraina när Putins trupper lämnar Krim. | |
| Maradona1986 | 2014-03-13 22:43 | |
![]() | Svoboda är förvisso farliga, men jag har svårt att se att de kommer på allvar kunna få något verkligt inflytande i en demokratiskt vald regering. Då är jag mycket mer orolig för Ungern (framförallt) och Grekland. Några intressanta tankar från Ryssland (förvisso en finskägd tidning) om utvecklingen i Ukraina ur ett ryskt perspektiv: www.themoscowtimes.c...95 918.html | |
| Maradona1986 | 2014-03-13 22:50 | |
![]() | Förresten, stor humor att följa krisen i Ukraina via dels finskägda Moscow Times, och dels moskvakontrollerade Russia Today. Något olika rapportering om man säger så..... Sök gärna upp på nätet och jämför.... | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-03-17 23:10 | |
![]() | Jahaja, då har vi tydligen fått oss ytterligare en stat att lägga till på världskartan. Ingen tycks ha opponerat sig mer än verbalt. | |