Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 25 |
Inloggade | 53 |
Mobilspel
Pågående | 20 426 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rhotheta | 2014-10-08 16:44 | |
![]() | De? Invandrarna? En bra början i tänkandet tror jag också är att försöka splittra upp bilden lite så att "invandrarna" inte handlar om den klick som jag själv har erfarenhet av. Föreställ er att ni tar er från landsbygden in till den stora staden Mogadishu och till slut hamnar i Rosengård i en stor familj som måste skötas och som bor i en smet fullkomligt omgiven av klangtänder, fiender och en massa folk från mellanöstern. I denna miljö skall ni försöka lära er prata svenska. Gissa hur lätt det kommer att vara och hur motiverade ni känner er när dagens alla ärenden avhandlas på somaliska eller arabiska. Av förklarliga skäl känner ingen på betapet dessa människor, utan i stället mycket mer integrerade människor som lyckats att ta sig en bit in i svenska samhället. Tag med dem i kalkylen och framför allt, underskatta inte de utmaningar som vi har lyckats att skapa åt dem genom att låta dessa områden växa fram, genom att ta emot ett stort antal människor samtidigt som vi låtit dessa bosätta sig var de vill. Med de bästa intentioner men inte de bästa resultat. | |
Stinky Lomax - Ej medlem längre | 2014-10-08 17:25 | |
![]() | Ursäkta kokosvippen men exakt hur mycket kostar ett dygn på en flyktingförläggning? | |
Stinky Lomax - Ej medlem längre | 2014-10-08 17:28 | |
![]() | Flyktingarna borde avlägga språkprov och prov i svensk historia och hur det svenska samhället fungerar före de får svenskt medborgarskap. Så funkar det i USA, där vågar de ställa krav och inte bara stå och buga och bocka åt flyktingarna. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-08 17:36 | |
![]() | Det har varit fantastiskt bra om dom kommit ut i jobb efter ett år.men det finns inga jobb och det är tråkigt,På sfi finns det dagstiningar att läsa det ingår i svenska utbildningen.Dom som är nybörjare i Svenska behöver hjälp att läsa morgontidningen. sen beror det på hur mycket fördommar man har om kyrkor.Dom lär sig så det knakar och många har lyckats ta körkort med våran hjälp och det är roligt.Och framför allt känner dom sig välkommna.Muslimerna kommer också och det är fint att dom inte har fördommar Så det blir 3 extra timmar med svenskundervisning/dag för dom som vill | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-08 17:39 | |
![]() | Stinky,och om dom inte klarar ditt språkprov vad händer då?Skulle jag flytta till ett annat land och inte kunna språket så skulle mitt mål vara att lära mig det nya språket tokfort.Jag tror väldigt få invandrare inte vill lära sig språket | |
Stinky Lomax - Ej medlem längre | 2014-10-08 17:44 | |
![]() | Inget medborgarskap utan godkänt språkprov, men om de verkligen vill lära sig så kan väl inte språkprovet vara ett hinder, eller hur tttiiiti? | |
skrutta00 | 2014-10-08 17:47 | |
![]() | Du tror...du ttiittii..gott att du tror positivt om människor.Men jag VET av erfarenhet och genom jobb som fd studiekonsulent att du har fel kunnskap. Kanske har du erfarenhet av invandrare just i ditt närområde med positivt engagemang i språkundervisning.Men tar du statistik på hela landet...läs den. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-08 17:47 | |
![]() | så personer med ett lättare förståndshandikapp ska inte få medborgarskap.Varför vill du inte att dom ska få medborgarskap? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-08 17:49 | |
![]() | jag har erfarenhet av mitt närområde skruttan,ungefär som du,kan du länka statistiken du som vet var den är? | |
Stinky Lomax - Ej medlem längre | 2014-10-08 17:54 | |
![]() | Ett problem är att det ställs för lite krav på flyktingarna, alla borde lära sig språket och känna till svenska seder och bruk för att godkännas som svenska medborgare. Vi har hjälp dem tillräckligt genom att de fått komma hit, då ska de för fan bjuda till lite själva också. | |
skrutta00 | 2014-10-08 17:55 | |
![]() | Jag har jobbat med hela sverige som arbetsplats..så mitt närområde vet du inget om.Är du uppriktig intresserad så råder jag dig att vända dig till statistiska centralbyrån. | |
Rhotheta | 2014-10-08 17:57 | |
![]() | Jag tror att det blir enklare om vi vänder på steken. Vilka bör inte få medborgarskap, titti, och varför inte då? | |
Minta | 2014-10-08 18:13 | |
![]() | De som begår grova brott. Eventuellt de som inte medverkar till att lära sig svenska, utbilda sig och få jobb om de borde kunna det. Dvs. om det inte föreligger fysiska eller psykiska hinder för det. | |
Syster-Häxan | 2014-10-08 18:13 | |
![]() | Vore ju intressant om Svenskar skulle få göra prov svensk historia , bara undrar hur skulle det gå ? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-08 18:13 | |
![]() | jag är för att invandrare ska få medborgarskap även dom som inte är språkbegåvade.Skruttan,fö rstod att Du inte hade någon statistik att komma med | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-08 18:21 | |
![]() | www.scb.se/sv_/Hitta-stat istik/Statistik-efter-amn e/Utbildning-och-forsknin g/Skolvasende-och-barnoms org/Utbildning-i-svenska- for-invandrare-elever-kur sdeltagare-och-utbildning sresultat/ Så det var skolverket det borde Du haft koll på skruttan | |
skrutta00 | 2014-10-08 18:25 | |
![]() | Din kommentar är för mig helt oväsentlig...som om du skulle veta om mitt arbete:)) Vel jag har tidigare svarat på vem jag inte välkomnar i tråden:) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-08 18:25 | |
![]() | www.scb.se/sv_/Hitta...sr esultat/ | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-08 18:27 | |
![]() | statistiska centralbyrån har alltså inga svar. | |
skrutta00 | 2014-10-08 18:34 | |
![]() | Detta är gammal skåpmat...ttiittii..och behandlar inte frågan som blev ställd invandrarna.Frågan var väl hur många som verkligen VILL..lära sig svenska. Kolla det du:)) | |