Spelrum
Giraffen | 14 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 19 675 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Sote | 2015-04-11 14:21 | |
![]() | Wilda- eftersom du skriver att du vill ha ett utbyte av erfarenheter men samtidigt skriver att du bor mer på landet så är det ju svårt att gissa sig till hur du då menar. Skriv i så fall att du nu bor på landet men tidigare har bott i ett sånt här område så slipper du bli missförstådd. Tydlighet är ju ett bra utgångsläge. | |
Måns_E | 2015-04-11 14:51 | |
![]() | I enskededalen bor det mest vit övre medelklass skulle jag tro. Trots det så vågar jag sätta min fot där sent om nätterna. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2015-04-11 15:36 | |
![]() | Måns m fl: ni har i teknisk mening flera poänger, men det är uppenbart att ni mest blandar bort korten. Det finns, på riktigt, områden där ambulanspersonal och brandkår har problem med att vistas utan poliseskort, speciellt kvällstid. Det finns områden där parallell rättskipning är en realitet. Det vet ni ju. Oavsett vad den eventuella agendan med tråden är så avses erfarenheter av den typen av områden och hur det är att bo där. Vet ni det? Jag gör det inte. Det finns en poäng med att berätta att vissa områden i en viss rapport inte är så farliga, men ni har berättat det jättemånga gånger nu, och det förändrar inte att det finns riktiga problemområden. Känslan är att ni försöker undvika ämnet med utmattningsteknik. | |
Måns_E | 2015-04-11 15:56 | |
![]() | Du har absolut rätt i att det finns socialt utsatta områden med problem, ibland så är det enbart ett kvarter i andra fall så handlar det om flera kvarter i stadsdelar. Men, rapporten är uruselt dålig, för när den pekar ut hela städer som Enköping och Trollhättan och populära stadsdelar som Majorna och välbesuttna stadsdelar som Täby, Vallentuna och Enskededalen så försvinner ju all trovärdighet. Samtidigt så saknas exempelvis Rågsved och Jordbro som är orter med sociala problem, där det förekommer gängkriminalitet och där det var upplopp för ett par år sedan. Så jag ger helt enkelt inte mycket för dessa så kallade no-go-zoner. | |
Salka1 | 2015-04-11 15:58 | |
![]() | Hur länge och hur längesedan får det vara man bott i nogo-zon för att man ska få säga något? Har både bott och jobbat i nogo-zon. En dag när jag väntade på bussen var det en bil som fick problem med avgassýstemet så det smällde till. Då ställde kommunen in all busstrafik pga stenkastning. Det är också en erfarenhet. | |
WildaLi | 2015-04-11 16:35 | |
![]() | Sote Du verkar ha väldiga problem med både vad jag har skrivit och vad jag inte har skrivit i min trådstart. Jag har inte skrivit det och det och det och jag har inte formulerat mig så som DU anser jag måste göra för att inte alla ska missförstå, jag har varit otydlig osv osv osv Vad är ditt syfte med detta malande? Min frågeställning är helt klar och koncis. Du spekulerar hit och dit och fram och tillbaka, varför inte bara ställa konkreta frågor till mig istället om det är något du uppfattar luddigt så slipper du missförstå var och varannan mening. Nej jag har inte skrivit att jag vill ha ett UTBYTE av erfarenheter. Jag frågade efter erfarenheter från de som bor och lever (och men sak till man måste ju faktiskt inte just BO i områdena heller , man kan ha sin sysselsättning där eller annat som gör att man vistas mycket där) Den som undrar nåt om mig och mina erfarenheter förutsätter jag att de ställer frågor vad de undrar över, behöver det vara krångligare än så? Vissa kanske bara vill bidra med att berätta sina erfarenheter och vilka mina erfarenheter är intresserar dem inte. Mina erfarenheter förändrar ju oavsett inte andras erfarenheter | |
Bitte - Administratör | 2015-04-11 16:44 | |
![]() | En tråd kan utvecklas lite utan att förlora inriktningen och jag tycker att de flesta inlägget följer diskussionen om no-go-zoner. Sedan kan en debatt innehålla både frågor och funderingar och kanske svar . Egna eller andras erfarenheter med Bitte | |
WildaLi | 2015-04-11 16:47 | |
![]() | Taxtaxtax Ja tråden ska till varje pris malas sönder känns det som. I vanlig ordning. Jag kan inte åka land och rike runt i alla de här zonerna och bilda mig en uppfattning vilket är en anledning till att jag ställde frågan. En annan anledning var att jag ville få en uppfattning om huruvida media överdriver eller underskattar problemen som finns. Varje blaska och tv-kanal verkar ju ha sin egen agenda nuförtiden varför deras info om situationen snart är totalt ointressant. Vår lokaltidning rapporterar tex bara om ca 50% av skottlossningarna, bilbränder, mordbränder, rån, personrån och misshandlar etc som sker så det är få som förstår hur verkligheten faktiskt ser ut. DIverse kändisar typ sångfåglar, bloggerskor, komiker och andra som ständigt får ta plats i olika media med sina "expertkunskaper" och sin rasistfobi ger jag inte heller mycket för. Betpetmedlemmar är spridda över hela landet och det kändes som om det skulle kunna gå att få en bild av situationen. Men som sagt, det läggs mest fokus på hur jag har startat tråden, vad jag har berätta om mig själv och hur jag lever och bor, varför jag inte upplyste om det eller det eller det, att mitt syfte var att odla fördomar osv osv osv osv. Jag får väl prova i nåt annat forum istället helt enkelt. | |
WildaLi | 2015-04-11 16:53 | |
![]() | Bitte En tråd kan absolut utvecklas i ämnet dethåller jag med om. Fast jag tycker nog att av de 87 kommentarer som hittills finns i tråden så är det få som svarat på min faktiskt frågeställning. Fokus har istället lagts på att jag varit luddig och otydlig och inte förklarat i detalj varför jag frågar,att jag vill sprida fördomar och myter, varför jag inte berättat ALLT om mig själv direkt och annat käbbel. Vet inte om jag vill kalla det för att utveckla en tråd, snarare att flytta fokus och mala sönder den. Men det är min uppfattning och det är möjligt att jag är ensam om den i sammanhanget. | |
Måns_E | 2015-04-11 17:15 | |
![]() | WildaLi, jag berättar ju om dessa så kallade no-go-zoner, som jag vistas i. Som jag förvisso inte på något sätt kan förstå hur de kan pekas ut att vara farligare eller mer kriminellt belastade än andra platser i Sverige. Jag var i Bagarmossen igår efter mörkrets inbrott, det var lite liv och rörelse utanför torgets syltor, för övrigt så var det ganska lugnt som vanligt. Det har inte varit någon form av kravaller, stenkastning, utbrända fordon eller problem med polisen vare sig i Bagarmossen eller Enskededalen så länge jag har bott här, har inte hört att det skall ha varit det innan heller. De största sociala problemen i närområdet på senare tid har varit nynazister som har klottrat ned gymnasiet i Kärrtorp med omnejd. Det var det som sedan ledde till den uppmärksammade demonstrationen där det utbröt stenkastning från svenska motståndsrörelsen. Kärrtorp fanns förvisso inte med på no-go-zon-listan, men jag tänkte att det ligger ju ändå väldigt nära. | |
WildaLi | 2015-04-11 17:36 | |
![]() | MånsE Ja du har berättat samma sak nu minst 10 gånger i en massa olika varianter. Jag har uppfattat vad du skrivit och tack för du berättade om dina erfarenheter. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-04-11 18:17 | |
![]() | Ja dom där no go zonerna är nog de värsta platserna i världen att bo i. Det bor ju många invandrare där och dom är ju jättefarliga. | |
mz_lzrd | 2015-04-11 18:54 | |
![]() | Moose, det var väldigt nedlåtande av dig, tycker jag. Du förringar dem som faktiskt lever i dessa problemområden genom att bagatellisera företeelsen. Detta måste man ju ta på allvar. Jag vet att man i min stad faktiskt gör rejäla försök i områden där man har stenkastning mot utryckningsfordon. Att försöka framställa dem som lever med det här som nån slags obildade etnofober är sorgligt som fan, väldigt många av dem som drabbas är människor med annan etnisk bakgrund än svensk. Eller tillhör du kanske dem som tror att man automatiskt TRIVS med laglöshet bara för att man inte är etnisk svensk? Att bo i en no go zone är trist om man behöver samhällets hjälp, t ex en ambulans eller så. Men så länge man är ung och frisk och stark så är ju inte det ett problem. | |
bolo | 2015-04-11 19:08 | |
![]() | Jag vill ha tillbaka det Sverige som fanns på 80-talet | |
WildaLi | 2015-04-11 19:11 | |
![]() | Moose72 Kan du utveckla din erfarenhet av att leva i en no-go-zone lite mer? | |
WildaLi | 2015-04-11 19:12 | |
![]() | bolo Varför? | |
bolo | 2015-04-11 19:29 | |
![]() | Fanns väl inga no-go zoner då. | |
WildaLi | 2015-04-11 20:07 | |
![]() | Rätt. | |
Måns_E | 2015-04-11 20:19 | |
![]() | Frågan är om det finns några nu | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-04-11 20:38 | |
![]() | www.etc.se/ledare/ne...ot ham-city politifon.wordpress....-g o-zoner/ Ja ställer samma fråga | |