Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 439

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MickelRav - Ej medlem längre2015-09-30 08:57
Antal inlägg: 323

Jag har en enkel fråga till TotteBakar:

Vad är det du försöker säga?

MickelRav - Ej medlem längre2015-09-30 09:00
Antal inlägg: 323

Jag kanske ska tillägga att jag är genuint intresserad. Det finns många frågetecken i det som nu sker och att fakta kan förvridas är förvisso sant. Dessutom funkar media så att skriver en så hakar alla andra på. Men det känns oklart vad du egentligen menar.

litenstor2015-09-30 09:13
Antal inlägg: 235

jag tror nästan ingen bryter upp från allt man har om man inte måste. Det är klart att det finns undantag men jag tror att de flesta ändå vill bo där trygghet finns. Och det är klart att vi ska hjälpa. Om vi kan försöka utjämna orättvisorna så tycker jag vi ska göra det. Det ska inte ha någon betydelse var du är född, du ska ha ett bra liv i alla fall i den mån det går.

TotteBakar2015-09-30 18:59
Antal inlägg: 373

De sju första raderna visar att jag har empati. Jag skrev exakt hur jag tänkte och också betedde mig för att slippa just själva klysch-fällan om icke-empati som är lätt att ta till. Jag hör inte ens till den kategorin människor som skulle överväga en röst på SD. Alltså jag tänker inte ens bemöta sånt för det är inte nivån jag skriver på. Dessutom vet jag hur det känns att fly och därav är en mer alert person än andra. Att någon skriver det tydliga att jag tror att människor som tränats i Jordanien och alltså inte är flyktingar riskerar infiltrera Europa är väldigt riktigt. Detta tror jag. Sen har jag inte länkat till obskyra sidor. På vilket sätt är videon "five countries in seven years" med Us-befälet wesley Clark " en obskyr konspirationsteori-video? svar;På inget sätt. På vilket sätt är det befängt att hänvisa till tidigare Us congress ledarmötet Cynthia Mc Kinney? Hon har suttit i Usas regering och säger samma saker som jag gör. Ordet konspirarionsteori används litegrann som en... Jag säger inte att du gör det...men liknande en härskarteknik så det blir en situation där man inte får tänka kritiskt. Har ni ens läst länkarna jag postat? Annars kan du inte häva ur dig såna svar. Antingen läser man, bildar sig en uppfattning och svarar eller så.. Jaja.. Whatever. Jag tar gärna över ordet konspiration och USA, Turkiet, Saudiarabien samt Israel konspirerar mot Syrien samt destabiliserar landet samt ger vapen till exakt, exakt, exakt samma terrorister man ljuger om sig vilja bekämpa

TotteBakar2015-09-30 19:09

Jag förstår dock att folk inte tror på det. 2012 trodde jag exakt likadant. Tror ni på det här då, för det här är sanning. När UN hade ett konto på youtube och postade en massaker i Syrien hade de taggat videon med "middleast" "entertainment" På den tiden, dvs 2012 kunde man fortfarande se vilka taggar folk lagt upp en video med. Lite märkligt av demokratiska UN är det inte. Bara på kul tycker jag ni ska titta på en riktig konspirationsvideo som är kort och bra och försök sen förklara bort den. Och om då du bedömer detta som märkligt och svåeförklarligt, kan det då rentav vara så att propaganda används i vår moderna upplysta tid och hör inte bara till historien till? Jag anser att den drunknade pojkens historia är värd att vara skeptisk till. Det grundar sig på tre år av ha forskat runt

TotteBakar2015-09-30 19:15

m.youtube.com/watch?...eX G3uQu8ZU Den här skulle klassas som konspiration men är fanrastiskt bra för den tar bort teorier och fokuserar bara på en enda liten detalj som är lite halvmärklig. Så om den här skulle kunna vara fejk, hur vet vi att den drunknade pojken inte är det? Då kan man forska kring den. För övrigt som jag sa tidigare är global gem i Sundbyberg en jättebra org att skänka kläder och mat till om man vill hjälpa flyktingar. Riktiga flyktingar.

ttiittii - Ej medlem längre2015-09-30 19:23
Antal inlägg: 37631

Det är upp till dig Tottebakar om Du tror på att folk inte drunknat på flykt från kriget.
Nyheterna säger något helt annat nämligen att ca 2500 människor drunknat på flykt från kriget.iofs kan det vara mäss självmord eller att dom druckit algförorenat saltvatten.Dom svarta liksäclarna på nyhetsprogrammen kan vara fyllda men smuggelciggarstter vem vet..Hela kriget i Syrien kanske är ett påhitt ett förtäckt massinvandrigsförsök

limpan__22015-09-30 21:46
Antal inlägg: 2847

"Jag tar gärna över ordet konspiration och USA, Turkiet, Saudiarabien samt Israel konspirerar mot Syrien samt destabiliserar landet samt ger vapen till exakt, exakt, exakt samma terrorister man ljuger om sig vilja bekämpa"

Fast om detta sker borde du väl ändå förstå att den befolkning som lever där far illa och att det är mycket möjligt att personer där när det ska ta sig över havet? Eller vad händer med alla dessa människor när alla länder konspirerar mot Syrien och ger vapen till terrorister?

ttiittii - Ej medlem längre2015-09-30 22:12

Tragiskt vet inte vad som är värst krig eller människor som är offer för oförstående människor.Hur som helst är det tragisktVarför gör inte våran gerering någonting? Varför åker Vi inte Dit och hämtar dom varför är regeringen förlamad. ? Vi kommer att få stå till svars inför våra barn att vi inte gjorde tillräckligt var så säker.
Flycktingarna är läsningen på arbetslösheten

punatulkku2015-09-30 23:13
Antal inlägg: 523

youtu.be/kwD3dH9nQN8

Typ så jag känner.

TotteBakar2015-10-01 01:33

Jo precis..det förstår jag verkligen och det är dem jag velat hjälpa hela tiden. (limpan) så brist på empati går helt bort. Iaf ditt inlägg är värt energin kanske. Jag är grafisk formgivare och kan photoshop. Förutom det började mitt ifrågasättande av kriget i Syrien sommaren 2012. Jag sitter på youtube endast av musik-skäl. Jag var inte intresserad av att följa konflikter men jag läste nyheterna såklart. I detta fall "neutrala" DN. Dn skrev att A var en diktator, landet stängt samt styrd press. " det är därför svårt att veta vad som sker i landet". Jag kunde dock direkt se på youtube mängder med filmer direkt från Syrien och fick ganska snabbt en bild av att personer blev kidnappade och bortförda samt torterade och dödade. Det här var folks hemfilmer utan styrda rubriker. Folk filmade hemma vad som skett deras familj och var så här " vad pågår!" Jag googlar tidsstyrt datum om presidenten och kollar videos från 2008 o framåt. Han o hans halvbrittiska fru besöker barnhem, går fritt och blir glatt hälsade på på gatan av folket. Han får kramar av människor, inga livvakter i dessa gamla videos. Det finns även en video från 2011 där A pratar om, då han får frågan från västlig press som är där...,att USA o Oba..ska få bjudas in till syrien. Han svarar ödmjukt och med ett skratt att ja varför inte samt " snart". Då dn skriver ngt mer om diktatorstyrning i mer än x antal år och välde och våld mm googlar jag på fängelser i Syrien och ser att A stängde de två fängelsena som hans pappa styrt (på ett mkt hårdare sätt) något visst årtal bak i tiden, samt släppt de politiska fångar som satt där. Bilden Dn gav tycktes inte stämma liksom. Jag skriver då på min facebooksida "Hur kan presidenten döda sin egen befolkning?" och min kompis från Syrien som varit i Syrien varje sommar när vi gick i gymnasiet och som jag kommer ihåg berättade då bland annat att de sov på taket hela släkten när det var varmt ute och det var så mysigt, svarar men, du läser väl inte mainstream media? Ungefär " är du dum i huvet" Sen sa hon något om bonnierstyrd press som jag genast var blixtsnabb på att försvara. Jag har också gått i skolan. Sen började jag studera " protestbilderna" och hittade mängder med fejkade bilder. Sen satt jag resten av sommaren och tittade på videos där barn blir sprängda i bitar och där tex en pojke sitter levande men halva ansiktet hänger i slamsor. Jag postade mycket till folk men det var endast min kompis från Syrien som var lika engagerad och berörd som jag över det vidriga som pågår. Det vi kan enas om tror jag, oavsett vad man tror är sant och inte är att media PÅVERKAR starkt med en story. En enda story kan påverka en mängd människor oavsett sann eller falsk och oavsett vilket motiv man har. Jag blev starkt påverkad o traumariserad 2012 o har samtidigt sett folk koka, slakta katter samt sett mammor med spädbarn som ser ut som skelett. Ändå är det bombningar Usa föreslagit. Det är mårkligt om det är så att man brytt sig om dessa barn.

TotteBakar2015-10-01 01:44

Det är bakgrunden. Även berättade min kompis från Syrien att hon ringt sina släktingar där då hon hört eller sett nyheterna angående någon protest på ett visst torg. Eftersom hennes släkt bodde där berättade de att nej, där har inte varit någon protest. Efter några timmar skedde det dock en protest på det torget. Jag har efter jag fått en klar bild av Syrien gått bakåt och tittat på Libyen, Irak mm och jag skriver här bara för jag vet redan att saker är fel. Jag skriver bara här för att nu kommer detta mot oss men fortsätt läs dn som för övrigt erkänner öppet att de börjat med agendasättande journalistik. För mig är det exakt samma sak som propaganda. Jag kan inte förstå hur det är möjligt att komma undan med ett sånt uttryck utan att få en reaktion eller anmälan.

TotteBakar2015-10-01 01:49

Så, en drunknad pojke är jättesorgligt men en hjärt-ätande terrorist är värre samt söndersprända barn som fortfarande lever. Det var dock ingen som tyckte detta var en big deal av mina vänner. Det var viktigare med det nyrenoverade köket samt att flasha med nya städaren från Polen. Jag har stängt min Facebook nu och jag tycker om svenskarna ändå men tänk på att skilja mellan empati och grupptrygghet. Mycket av det senare står media för. De bestämmer vilken sak alla ska enas kring och det är åtminstone väldigt tydligt

TotteBakar2015-10-01 02:02

Här är en jätte-jättebra intervju som ger en tydlig bild av exakt vad som händer.

TotteBakar2015-10-01 02:02

youtu.be/-IoM60zoqz8

TotteBakar2015-10-01 02:10

youtu.be/5hDvHcBKvuo Sorry, det här är rätt klipp. Hon är otroligt bra på att svara!

TotteBakar2015-10-02 01:00

aktuelltfokus.se/var...te rrorist/ Mysig feelgood Soccer dad - flykting, eller terrorist? Idag var det faktiskt inte jag som hittade det här utan en jag inte träffat förut där jag jobbar som jag började prata med i fikarummet sa det här till mig. Hon är från Libanon och berättade massor med saker ang historien om arabiska länder och hur allt suttit ihop och kallats Arabien, vad som hände 1948 i Libanon mm. Hon frågade om jag hade släkt i Mellanöstern eftersom jag hade sån koll på läget. Inget jag sa fick henne lyfta på ögonbrynetn utan hon fyllde i mina meningar o tvärtom. Jag försöker inte vara smart, finns en anledning att jag ens kollade närmare på krigen.. Det hon sa om det här fick mig rysa inombords. Jag har ingen aning om om vad det här är för en källa men det finns uppgifter om det här på valfria medier. jag la ner 5 min på den här grundliga researchen men ska erkänna att jag inte trott ett smack på denna krokbenshistoria. Vi lever i en helt vidrig tid :/

TotteBakar2015-10-02 01:01

Jag orkar inte

kovikstippen2015-10-02 09:48
Antal inlägg: 979

Släpp invandringen fri.

Gör invandringen till en Riksdagsfråga.

Sluta lägg resurserna på att utreda och jävlas.

Ställ tydliga krav på alla nytillkomna och lägg samtliga resurser på att få invandrarna att så snabbt som möjligt komma in i samhället.

Invandrarna borde vara en resurs och möjlighet - inte ett hot. Men om ingenting görs blir invandringen ett hot.

ttiittii - Ej medlem längre2015-10-02 22:24

Vilka krav har Du tänkt Dig på nyanlända flyktingar ? Vilka krav tycker Du saknas på flyktingar i dag ?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?