Spelrum
Giraffen | 11 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 4 |
Inloggade | 15 |
Mobilspel
Pågående | 19 531 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
125478 - Ej medlem längre | 2015-11-25 23:30 | |
![]() | Nä, nu ska jag inte förstöra tråden mer. Det var en undran jag hade bara om det där med kläder och skor... | |
yora - Ej medlem längre | 2015-11-25 23:40 | |
![]() | Kon går ju ifrån kalven även i det vilda. Men det är klart att det hade varit bra om man hade möjlighet att göra allt precis så att kalvarna hade sin kalvgömma intill korna. Med köttdjur är det ju så. Det funkar för de korna mjölkar inte lika mycket. Jag vill också (igen...) be om ursäkt för att jag förstör tråden. Jag har bara så svårt att föreställa mig en frukost utan mjölk... och förstår inte riktigt varför man känner att man måste avstå om man nu som TS egentligen vill ha mjölk ost och yoghurt. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-26 10:05 | |
![]() | Siffran: Vad gäller smink finns iaf en sida som heter sminksmart.se :-) www.djurensratt.se/i...dj urtestat | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-26 10:06 | |
![]() | Yora, jag går efter min magkänsla helt enkelt. Det är helt okej att du inte förstår, det behöver du inte göra. Njut av din yoghurt och ost med gott samvete tycker jag, alla känner olika :-) Kram | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-26 10:07 | |
![]() | ingson, jag slutade röka 2012 och har inga planer på att ta upp rökningen igen. Måste vara det dummaste tipset jag hört. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-26 10:07 | |
![]() | Ska testa peston, kryddan :-) | |
miracilla | 2015-11-26 11:21 | |
![]() | 125478.... En äkta vegan använder absolut ingenting från djur eller sånt som testats på djur. Det är en hel vetenskap i sig, att lära sig. Sen finns det alltid olika grader av vad man står ut med. För min del tycker jag t ex att det är ok att äta ägg, från lyckliga höns, till frukost. Men det gör inte en helvegan. | |
mollee - Ej medlem längre | 2015-11-26 11:30 | |
![]() | Jag är nog som miracilla. Äter jag ägg så ska det vara ekologiska, svenska och närodlade ägg. Använder även skinnskor, men BARA om de är begagnade. Skulle aldrig köpa päls eller skinn, eftersom jag tänker mig att det stimulerar pälsindustrin. Känner många veganer och vegetarianer som skulle bli skitsura på mig om de såg mig i skinnskor. Är nästan lite rädd för att gå på djurens rätts julfika den 3:e December p.g.a detta :-P | |
Ruckzuck | 2015-11-26 11:40 | |
![]() | Det är ganska svårt att förstå hur man kan ha några etiska klagomål på att äta ägg om man kan vara säker på att hönsen har haft det bra. Enda anledningen skulle väl vara att man är en extrem abortmotståndare som anser att man berövar hönorna deras framtida barn. | |