Spelrum
Giraffen | 44 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 73 |
Mobilspel
Pågående | 20 280 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
snubblan | 2007-02-04 22:42 | |
![]() | nu får ni sluta o munhuggas spelar välan ingen roll hur man skriver om sin fobi rädsla eller fobi vi menar ju sammasak eller hur sköt om er nu o ha det bra | |
Brittson | 2007-06-20 14:55 | |
![]() | Är det någon som delar min fobi..? Olika växter kan jag inte nudda. Vissa får jag obehagskänslor bara av att se på! I toppen ligger ormbunkar, maskrosor och brännässlor. Och ju större, desto värre gäller för de flesta! Jag är också fruktansvärt rädd för att kräkas. Nu ser jag inte fram emot vintern, som jag brukar älska, för att jag har fått för mig att i år kommer jag inte undan vinterkräksjukan. | |
Lyreco | 2007-06-20 15:17 | |
![]() | Är emetofob, vilket Brittson å verkar vara.. | |
ChePlingo - Ej medlem längre | 2007-06-20 15:20 | |
![]() | Här är några av mina fobier: Ablutofobi Rädsla för att tvätta sig Acerofobi Rädsla för bitterhet Acousticofobi Rädsla för larm Aerofobi Rädsla för flygning Aikmofobi Rädsla för skarpa föremål, knivar Ailurofobi Rädsla för katter Agrizoofobi Rädsla för vilda djur Akarofobi Rädsla för insekter Akrofobi Rädsla för höjder Alektorofobi Rädsla för höns Alliumfobi Rädsla för vitlök Algofobi Rädsla för smärta Anglofobi Rädsla för England Anthofobi Rädsla för blommor Antropofobi Rädsla för andra människor Apeirofobi Rädsla för evigheten Apotemnofobi Rädsla för amputerade människor Aarachibutyrofobi Rädsla för mat som fastnar i tänderna Araknofobi Rädsla för spindlar Astrafobi Rädsla för blixtar, himlen, stjärnor Asymmetrifobi Rädsla för asymmetriska former Aatefobi Rädsla för rutiner Autofobi Rädsla för ensamhet Automysofobi Rädsla för att vara smutsig Akustikfobi Rädsla för ljud Amathofobi Rädsla för damm Ambulofobi Rädsla för att gå Anupafobi Rädsla för att inte bli gift Bakteriofobi Rädsla för bakterier Barofobi Rädsla för tyngdkraften Batrachofobi Rädsla för kräldjur Belonofobi Rädsla för vassa föremål Bibliofobi Rädsla för böcker Bromidrosfobi Rädsla för kroppslukter Brontofobi Rädsla för åska Basofobi Rädsla för att falla Cancerofobi/ Carcinomatofobi Rädsla för cancer Centofobi Rädsla för nya ideer Chaetofobi Rädsla för hår Cynofobi Rädsla för hundar Chrematofobi Rädsla för pengar Chromofobi Rädsla för färger Cibofobi Rädsla för mat Demofobi Rädsla för folksamlingar Dementofobi Rädsla för sinnessjukdomar Dentofobi Rädsla för tandläkare/Tandläkarskräc k Dikefobi Rädsla för rättvisa Emetofobi Rädsla för att kräkas Entomofobi Rädsla för insekter Equinofobi Rädsla för hästar Ergasiofobi Rädsla för arbete Erotofobi Rädsla för fysisk kärlek Erytrofobi Rädsla för att rodna Eosofobi Rädsla för solnedgången Eremofobi Rädsla för ensamhet Fobofobi Rädsla för utveckla fobier Fonofobi Rädsla för ljud eller högt tal Fotofobi Rädsla för ljus Filofobi Rädsla för att bli kär Gallofobi Rädsla för Frankrike, fransk kultur Grafofobi Rädsla för att skriva Gymnofobi Rädsla för nakenhet Gynofobi Rädsla för kvinnor Gamofobi Rädsla för äktenskap Gefyrofobi Rädsla för att åka över broar Harpaxofobi Rädsla för rånare Hedonofobi Rädsla för nöje Hematofobi Rädsla för blod Hodofobi Rädsla för resor Hydrofobi Rädsla för vatten Hypnofobi Rädsla för att sova Hierofobi Rädsla för kristna föremål och präster Homofobi Rädsla för homosexuella Iktyfobi Rädsla för fiskar Iatrofobi Rädsla för läkare/Läkarskräck Kakorrafiafobi Rädsla för misslyckande Kardiofobi Rädsla för hjärtsjukdomar Kenofobi Rädsla för tomhet eller öppna ytor Keraunofobi Rädsla för åska Kinesofobi Rädsla för rörelser Klaustrofobi Rädsla för små stängda utrymmen Koprofobi Rädsla för avföring Klinofobi Rädsla för att gå och lägga sig Levofobi Rädsla för saker på sin vänstra sida Linonofobi Rädsla för snören Logofobi Rädsla för ord Lyssofobi Rädsla för sinnessjukdomar Lilapsofobi Rädsla för orkaner Lygofobi Rädsla för mörker Macrofobi Rädsla för långa väntetider Mekanofobi Rädsla för maskiner Mysofobi Rädsla för smuts och smitta Megalofobi Rädsla för stora föremål Melofobi Rädsla för att hata musik Molysmofobi Rädsla för smuts Nekrofobi Rädsla för döden, döda kroppar Neofobi Rädsla för nyheter Nosofobi Rädsla för sjukdomar Nyctofobi Rädsla för mörker Nebulafobi Rädsla för dimma Neofobi Rädsla för allt nytt Novercafobi Rädsla för svärmor Olfaktofobi Rädsla för lukter Ochlofobi Rädsla för folksamlingar Octofobi Rädsla för talet/figuren åtta Ombrofobi Rädsla för regn Onomatofobi Rädsla för bestämda ord eller namn Ornitofobi Rädsla för fåglar Osfresiofobi Rädsla för kroppslukter Papafobi Rädsla för påven Paraskavedekatriafobi Rädsla för fredagen den 13:e Patofobi Rädsla för sjukdomar Peniafobi Rädsla för fattigdom Pnigofobi Rädsla för kvävning Poinefobi Rädsla för bestraffning Pyrofobi Rädsla för eld Pantofobi Rädsla för allting Paralipofobi Rädsla för ansvar Parthenofobi Rädsla för oskulder Placofobi Rädsla för gravstenar Politikofobi Rädsla för att avsky någon politiker Pteronofobi Rädsla för att bli kittlad med fjädrar Scholionofobi Rädsla för skolan Sitofobi Rädsla för mat Skopofobi Rädsla för att bli iakttagen Social fobi Rädsla för dra på sig uppmärksamhet Spermofobi Rädsla för spermier Siderodomofobi Rädsla för att åka tåg Talofobi Rädsla för att bli levande begravd Thallassofobi Rädsla för sjön Thanatofobi Rädsla för döden, att dö Traumatofobi Rädsla för skada eller skadas Triskaidekafobi Rädsla för talet tretton Teutofobi Rädsla för tyskar eller tyska föremål Uranofobi Rädsla för himlen Verbofobi Rädsla för ord Vitricofobi Rädsla för svärfar Xenofobi Rädsla för främlingar Zoofobi Rädsla för djur | |
HumbleBug | 2007-06-20 15:53 | |
![]() | ChePlingo, det kanske skulle ha räckt med att nämna Pantofobin ;-) kul lista :-) | |
Lena1929 | 2007-06-20 21:36 | |
![]() | Brunnslock, kan inte gå på dem om jag råkar stiga på ett hoppar jag till. Särskilt de som sitter lite löst och liksom vacklar till. Ååh ryser bara jag skriver om det :) | |
Seven Death | 2007-06-20 21:42 | |
![]() | När jag var yngre hade jag hundfobi. Nu har jag HumbleBugspersonligabildf obi. | |
Vikage | 2007-06-21 01:29 | |
![]() | jag har Z och C fobi. Jag försöker byta bort dem så fort det går | |
Perpersa - Ej medlem längre | 2007-06-21 02:46 | |
![]() | Du glömde persafobi | |
Brittson | 2007-06-21 10:32 | |
![]() | vad innebär persafobi? | |
Maybach | 2007-06-21 11:22 | |
![]() | Jag tror han syftar på sitt namn Brittson. | |
oJessica | 2007-06-21 14:17 | |
![]() | Jag vet en tjej som har sväljfobi | |
Nunnan Green - Ej medlem längre | 2007-06-21 14:23 | |
![]() | Ja, men både jag och pastorn tycker det är pinsamt så det är inte något jag gärna diskuterar i forum. | |
Fjärsman - Ej medlem längre | 2007-06-21 16:08 | |
![]() | Vigvatten, kors, kyrkor och präster. | |
nasonex - Ej medlem längre | 2007-06-21 17:37 | |
![]() | Araknofobi Rädsla för spindlar | |
Hjärter Dam | 2007-06-21 18:34 | |
![]() | Skulle kanske inte kalla det fobi men jag har en fruktansvärd rädsla för att åka över höga och långa broar (typ Öresundsbron, Ölandsbron). Jag får hjärtklappning och börjar nästan gråta och får svårare att andas. Det började när jag såg en dokumentär om Tjörnbron. Är verkligen livrädd för spindlar också. Och för att flyga, inte pga höjden utan för att vara så hjälplös eller vad man ska säga. Kan inte sluta tänka på att nåt ska hända med planet och så störtar vi och jag kan inte göra någonting åt det. | |
sushifish | 2007-06-21 20:41 | |
![]() | fobier är för veklingar - gå i kbt, bli frisk | |
sushifish | 2007-06-21 21:21 | |
![]() | känner en som har lipofobi - hon hatar tjocka människor | |
Sylva | 2007-06-22 00:58 | |
![]() | Är inte alls rädd för de "klassiska" sakerna, ge mig gärna ett gäng fågelspindlar, några boaormar och ta några blodprov, det gör inget. Det är helt andra saker som är läskiga: - Hamna under vatten. Jag kan bada och simma osv, men ska jag doppa huvudet blir det till att knipa ihop ögonen hårt och hålla för näsan. Började gråta en gång, 20 år gammal, när en killkompis tryckte ner mig under ytan "på skoj". Har aldrig lyckats öppna ögonen under vattnet - Tamponger. Vidrig uppfinning. Har försökt använda det några gånger men jag får fullkomlig panik - Känna att man är på väg att ramla baklänges! | |
Lyle | 2007-06-22 01:16 | |
![]() | "Anglofobi - rädsla för England" Haha?! What? Har extremt plågsam fobi för spindlar. Bör söka hjälp, då det har blivit så allvarligt att jag blir rädd för spindlar jag själv ritar. Och det ser ut som streckgubbar med fyra ben. :/ | |