Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 42 |
| Inloggade | 93 |
Mobilspel
| Pågående | 19 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-03-29 05:31 | |
![]() | Ge dig nu, "werigo"! Vem är du att uttala dig om någons psyke? Vi är många som håller med "poolbobbo" - bland annat Betapets administratör som ju tog bort "sparka-funktionen". Således är vi många som enligt ditt synsätt lider av ett "inte så starkt psyke". | |
| werigo - Ej medlem längre | 2007-03-29 15:17 | |
![]() | Ja då e de många som visat sitt rätta jag med andra ord,inklusive mig själv.Men nej,så är det inte för min egen del. Jag tycker bara att det är kul att både läsa och skriva på detta vis. Eftersom frågan varit uppe ett flertal ggr tidigare,enligt vad som sägs i tråden,så kan knappast intresset varit så stort från "admins" sida heller. En väldigt liten fråga som fått stort utrymme pga mig då bla. Å ändå vidhåller jag att somliga inte har det lätt som ska behöva reagera över ordvalet som varit. | |
| blankafaen - Ej medlem längre | 2007-03-29 15:50 | |
![]() | jag tycker att det borde stå "dra åt hel*e" på den där knappen. varför ska man göra sig till med fjantigheter som "sparka" för att nu inte tala om nåt så spysliskigt som "neka". eller borde det..? | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-03-29 16:21 | |
![]() | Hur länge kan den här tråden fortsätta kan man ju undra... | |
| werigo - Ej medlem längre | 2007-03-30 13:11 | |
![]() | Ja,ingen dum ide | |
| poolbobbo | 2007-03-30 20:38 | |
![]() | werigo! jag tror att du störs av att någon annan än du fick igenom ett förslag?? men du kanske kan komma på en egen grej, jag ber så hemskt mycket om ursäkt, om jag frågade odin om man kunde välja ett annat ordval än sparka.. men det har väl för helvete inte ett dugg att göra med psyket. tro för jösse namn inte att folk med psykiska störningar/psykisk ohälsa är mer annorlunda känslomässigt än oss"normala" du verkar ha problem med empatin, vilket kan tyda på att du har en psykopatisk störning, är det hårda ord och ett djävla tjafs du vill ha, så nog kan du få det. MEN DU !!! ta det med mig personligen, och inte via ett forum, det skulle kännas bättre, jag har också en mailbox... där kan du få telefonnummer adress eller vad det är vad du behöver för att evreagera dig på folk du inte känner, eller vill du bara ha attention? jag börjar tröttna på ditt moralpredikande. jag vinkar med en vit flagga, take it or leave it. mvh frida | |
| werigo - Ej medlem längre | 2007-04-01 07:03 | |
![]() | Mooooaaaahahaha Äntligen lite rejäl respons,måste ha kännts skönt att få ur sig allt det där.En rejäl utluftning av en massa aggressioner. Tänk om du kunnat ta ut det genom att få "sparka" någon nångång istället?Allt pekar ju på att jag ändå får rätt i vad jag trott hela tiden.Psykopatisk störning????? Ja,inte vet jag vad det är,men jag tror inte jag har en sån,däremot så är jag en jävel på att uppvigla. Å roligt är det dessutom,prova nångång. Att ingen fattar hur somliga garvar åt er,inte bara jag. Ta du din flagga å gör nåt annat kul med den,jag kan tjöta hur mycket som helst | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-04-01 07:15 | |
![]() | Moget, "werigo". Verkligen moget. Hur gammal är du? | |
| werigo - Ej medlem längre | 2007-04-01 07:19 | |
![]() | By the way,människor med psykiska störningar/psykisk ohälsa reagerar visst annorlunda än andra som betecknas som friska, de därför som de betraktas som sjuka(bla) .Här är det experten i mig som talar. | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-04-01 07:20 | |
![]() | Hade jag mött dig IRL är hade du fått en utskällning som dina föräldrar borde ha givit dig för länge sedan. För att citera Anders Björck i ett klassiskt KU-förhör: Du ska veta hut! Klapp på finnig tonårspanna. | |
| poolbobbo | 2007-04-01 11:07 | |
![]() | vilken chicken, ba ba ba ba :: tackar imaginos för det moraliska stödet, orkar inte tjafsa med en fjortis. kram på er | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-04-01 12:03 | |
![]() | Kram själv :-) | |
| ordsvall - Ej medlem längre | 2007-04-01 13:02 | |
![]() | jag förstår inte heller sambandet mellan att psykisk ohälsa och det att man föredrar uttrycket "neka" framom "sparka". vem förklarar..? skulle också vara intressant att veta ifall det förändrat diskussionen om temat här på sajten? | |
| werigo - Ej medlem längre | 2007-04-02 16:09 | |
![]() | Jag mår bara bättre å bättre,tackar som frågar.Vad det gäller psykisk ohälsa osv måste du fråga tjejen som skrev om det, jag bara kommenterade det. Däremot så sa jag om att en del hade lite bräckligt psyke som inte riktigt pallade med användandet av ett annat tidigare ordval. Det var min infallsvinkel. Och nej,lilla vännen,jag störs inte avv att du fått igenom en ändring.Tvärtom,det måste ha stärkt dig att få igenom det.Å du kan nog behöva det tycks det som.Grattis. | |
| zygotskij | 2007-04-03 00:57 | |
![]() | "Här är det experten i mig som talar." Tolka fritt hur denna kunskap har anförskaffats, gott folk. Jag kan fan inte tro att jag sitter här och matar det lokala trollet, hahaha. | |
| poolbobbo | 2007-04-03 18:07 | |
![]() | ORKA Tjafsa........ | |
| blue_moon | 2007-04-03 18:41 | |
![]() | Tack Odin. "Nekad" känns mer korrekt. Inte så hätskt som "sparkad". | |
| poolbobbo | 2007-04-03 19:19 | |
![]() | Detta blir min sista kommentar på denna tråd, jag vill skicka varma vår-hälsningar till Odin som har åtgärdat själva sakfrågan, hoppa någon av värdarna tar bort denna tråd, då den har fyllt sin funktion//kram | |
| Rikku | 2007-04-03 19:51 | |
![]() | Haha, jag kollade på Bullshit igår (ett mycket bra program på TV6), det handlade om språk och kontrollmänniskors behov av att påtvinga sin moral på andra. Spelar det nån roll vilket ord man använder när innebörden/funktionen för knappen är den samma...? Sparka, neka, stick... Saksamma. | |
| blue_moon | 2007-04-04 03:41 | |
![]() | Ja, ordval och uttryckssätt spelar stor roll i kommunikationen människor emellan. Det vi säger till varandra kan åtföljas av leenden, blickar, gester och betoningar som tar udden av ordens nakna råhet. Men i skrift och där ordet står ensamt med sin betydelsebärande funktion måste man vara mer försiktig och medveten om ordens valörer. Vill du bli av med en otrevlig person så kan du skriva "STICK!" Men till de flesta av oss andra behöver du bara säga "Nej tack". Tänk på att vi är omkring 200 000 registrerade spelare och alla har inte din jargong och delar inte dina värderingar. | |