Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 3 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 20 213 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Basta - Ej medlem längre | 2007-09-29 18:52 | |
![]() | Två mellis och en Fertnet gör underverk mot en baksmälla. Jag hittade detta tips i en liten skrift från socialstyrelsen (tror jag). | |
Mercedes | 2007-09-29 19:05 | |
![]() | Måste genast fråga vad Fertnet är...ifall att... | |
blue_moon | 2007-09-29 19:15 | |
![]() | Fernet Branca kanske, en italiensk bitter med mycket malört. | |
illiterate - Ej medlem längre | 2007-10-10 17:58 | |
![]() | Vodka är tydligen bra... www.nytimes.com/reut...vo dka.html | |
nicke_bagare | 2007-10-10 18:30 | |
![]() | jägermeister dricker jag så fort halsen börjar krångla. har inte haft en sjuk dag på 10-15 år om man inte räknade med njursten jag hade förra året.Då blev det 2 dagar hemma | |
blue_moon | 2007-10-20 18:57 | |
![]() | Tips från Ämmapämma: Om du är förkyld koka cocacola med riven ingefära och drick det sedan. Allt släpper :) | |
Hjärter Dam | 2007-10-21 12:27 | |
![]() | Svälj ett par hela vitpepparkorn med vatten om det går magsjuka och du vill slippa få det. Det fungerar! Vi har kört med det hemma så länge jag kan minnas och vi är aldrig magsjuka, även om det går på jobbet, i skolan etc. Det fungerar även om man är utomlands och vill undvika magsjuka, ta ett par vitpepparkorn varje morgon så klarar du dig. | |
blue_moon | 2008-03-05 18:46 | |
![]() | Hittade en huskur värd att pröva i en annan tråd (skriven av Ordsvall 2008-03-02 18:51) "jag råkade se ett program på teve där man tipsade om att färsk kaffesump(!) är ett utmärkt peelingmedel för t ex händerna och så konstigt som det lät, stämmer det faktiskt! för den som inte har testat: gör! ta lite (behövs bara alldeles lite) av sumpen när du druckit ditt kaffe nästa gång och skrubba händerna varsamt en stund och skölj. de blir lena som babyrumpor! ingen mer dyr peelingkräm på tub från affären här, inte. kan t o m användas i ansiktet men, som även självbevarelsedriften säger, då ytterst försiktigt och bara där huden är tjockast." | |
Brittson | 2008-03-05 21:11 | |
![]() | Banan ska visst vara bra att äta om man vill slippa myggor. | |
mamman - Ej medlem längre | 2008-03-05 21:13 | |
![]() | fast då kommer väl bananflugor? ;-) | |
diana_s | 2008-03-07 01:02 | |
![]() | farmor gav oss hett kaffe med en klick smör och ingefära i, när vi var små och på väg att bli sjuka.... vad jag minns smakade det äckligt men vi blev bättre iaf.... hade glömt det.... skulle nog provat på den hemskt envisa 3 veckors förkylning jag har nu *suck* sitter som ett skruvstäd, astma, ont i halsen och igenkorkad näsa... var hos läkaren men han tyckte inte jag behövde penicillin *suckar* har försökt med massa olika grejer men inget hjälper.... skulle behöva några bra råd nu..... | |
diana_s | 2008-03-07 01:04 | |
![]() | det där med vitpepparkorn har jag hört också..... en kompis använder sej av det och säger att det funkar.... har inte behövt prova ännu själv.... men de ger det till alla ungarna på hennes jobb också och de blir inte sjuka säger hon... | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-03-07 01:12 | |
![]() | titta på det här...helt klart bra.....och köp färsk ingefära, koka upp vatten med några bitar ingefära och drick, antiseptiskt, det fungerar- lycka till www.yogaprosess.com/...sn ing.html | |
diana_s | 2008-03-07 01:14 | |
![]() | tack vita_syrener....... ska testa med ingefära... men det duger inte med mald ingefära?? den måste vara färsk, eller?? | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-03-07 01:20 | |
![]() | färsk ingefära är bäst, och prova gärna nässkölning, det är jätteskönt | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-03-07 01:32 | |
![]() | ingefära är ju rätt starkt så du kan även ta lite honung...jättebra mot hosta, och nässköljningen- jag brukar koka upp 1 dl vatten häller det i kannan plus 2 dl kallt vatten, då blir det perfekt temperatur och en tesked salt utan jod. Den här blandingen efterliknar din egen saltbalans i kroppen. Det är avsvällande. Är också bra att använda i förebyggande syfte. | |
Vasterljung | 2008-03-07 11:16 | |
![]() | Men hur bär man sig åt rent praktiskt för att skölja näsan? | |
mamman - Ej medlem längre | 2008-03-07 19:40 | |
![]() | Det finns en nässköljiningsgrej man använder och häller in i ena näshålet så komemr det ut i andra... eller har jag fel vita...? mamma har en sån mojäng i vitt porslin som ser ut som en kanna med en smal dildo-liknande grej.... ser pervers ut, men mamma tycker den funkar jättebra till nässköljning | |
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2008-03-08 03:34 | |
![]() | Mamman:(Och ni andra) Testa ett långt ventilgummi (typen 5 cm man köper till cyklar hos Insjöclasse.) och vanlig koksaltlösning. Överlägset. | |
IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2008-03-08 03:35 | |
![]() | Till småbebbar kanske jag borde tillägga... | |