Spelrum
Giraffen10
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade11
Mobilspel
Pågående20 315

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Borzov2007-05-13 19:51
Antal inlägg: 34

Det är så orättvist: alla östländer röstar på sina grannar hela tiden: det är bara vi som röstar på våra!

levakdörB2007-05-14 00:37
Antal inlägg: 1471

Wohoo! Andreas är glad! Serbien vann! Den bästa låten vann! Nu kan jag gå omkring o vara glad i en månad!

Hmm då ska Finland, Norge, Danmark, Island gav oss sammanlagt 44 poäng. Anodrra 1 Poäng o England 7 Poäng. Så 44 av 52 poäng (84,62%) kom från våra nordiska grannar!!

Jag tycker att det är synd att Sverige inte har fler kompis grannar runt omkring sig, som vi kan få röster ifrån.

Vi har Väst Europa, Norden, Sovjet o balkan, "bulgarien ungerns Rumänien o moldavien" de fyra kompisarna, med några stater som inte placerat sig riktigt klart. I Norden o väst Europa är det viktss om agre när man slagit igenom hemma, att slå i USA. medan man i övriga områden satsar på den "lokalamarknaden" Det är bara i Västeuropa/Norden som man kanpt vet om vilka artister som länderna skickar. På något sätt har USA blivit en förebild innom musiken. Usch jag svamlar o försöker få fram en poäng som säger att VE- Artister har fel fokus för bli framgångsrika i ESC för tillfället!

Sedan finns avsnittet om när man beslutade att införa en semifinal, så alla länder som vil delta i ESC skulle få en ärlig chans utan att behöva göra ett uppehåll på ett par år för man placerade sig dåligt ett år.

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-05-14 17:29
Antal inlägg: 1290

Jag är glad att Serbien vann även om de två bästa låtarna, Cyperns och Israels inte kom med. Rumänien var skitsöta, särskilt den svarta fransksjungande snubben (personifieringen av min svarta-fransmän-fetish). Synd på Sverige! The Ark är ju verkligen ett bra band (bortsett Salos tråkiga röst) - men jag tyckte att de sjönk rejält pga låten :/ Den lät ju som vilken halvtrist låt som helst! Kändes dessutom för bekant... The Arks show var iaf stiligast färgmässigt :) Ukrainas snubbe var skön men hans låt var inte den bästa, han HAR gjort bättre, kolla in han på Youtube...

Och det där om grannröstningen är skitsnack, håller med levakdörB.

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-05-14 17:32

Och för att protestera mot att Cypern inte kom med i finalen/vann så ska jag tvinga alla mina 800perdag-bloggläsare att lyssna på låten :D Ord är makt!

ika852007-05-14 18:37
Antal inlägg: 5

Om ni lyssnar på vinnarlåten då det gått ca 52 sekunder, visst påminner den extremt mycket om någon ganska känd låt. Första tanken är Roxette. Men vilken låt? Kan inte släppa det förrän jag har svar :)

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-05-14 18:38

Antique (moromoo eller vad den heter) och Aguileras "Oh I'm sorry forrrrr..." :)

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-05-14 19:34

Förresten, här är vad Verka Serduchka gör för musik när han inte lollar sig i kvinnokläder: www.youtube.com/watc...B6 _cLRiNZA

mamman - Ej medlem längre2007-05-14 20:17
Antal inlägg: 6379

Det där om grannländers röster var ingen klagan från min sida, utan det är statistiskt så. Dom hade någon dag före ESC grafiska bilder på TVn (vilket program) som visade hur länder röstat förut och hur de brukar rösta....

levakdörB2007-05-14 21:13

Vilket program? var kan man hitta det på internet?

HumbleBug2007-05-14 21:26
Antal inlägg: 1836

Även om det handlar mycket om "grannsämja" så är saken den att den svenska låten faktiskt var urkass. Den låter precis som tjugo tretti andra tidigare låtar från Tyskland, Finland, Norge och en drös med andra länder som har fått riktigt dåliga resultat med liknande låtar.

Totally forgettable - face the facts and get real.

Rabiesgalen2007-05-14 21:33
Antal inlägg: 396

Dessutom var Ola´s uppträdande blekt. Hans röst var inte bra. Gillar inte heller deras övriga låtar. T.o.m Bert sa att det var en bra dansbandslåt inte mer.

De bästa bidragen fick höga poäng så nog funkar tävlingen ännu.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-05-15 20:43
Antal inlägg: 4814

Rätt låt vann.

Mina övriga finalfavoriter i efterhand:

Bulgarien (sexiga trummor!)
Makedonien (Mojot Svet)
Slovenien (opera... Cvet z juga)
Ungern (blues)
Tyskland (i år igen ja... fast en helt annan musikstil nu)

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-05-15 20:45

3425000 såg finalen i Sverige, vilket är mer än både Athen 2006 och Kiev 2005 men mindre än Istanbul 2004. Semifinalen blev dock sämsta tittarskaran hittills sedan starten 2004 med strax under en miljon.

Jobbar2007-05-15 20:47
Antal inlägg: 503

Det är rätt Bamsefar. Bulgarien var bäst. Men i och för sig brukar jag gilla de låtar som sticker ut lite, och som nästan ingen annan gillar. fast i år kom ju Bulgarien ganska högt...

Jobbar2007-05-15 20:50
Antal inlägg: 503

...och förresten, the Ark's låt börjar precis som en gammal 60-talslåt, jag vet inte vad den heter men den går: "because love grows, where my Rosemary goes, and nobody knows but me" efter the Ark-delen

Qrax2007-05-15 21:03
Antal inlägg: 154

Här är resultatlistor om man bara räknar västländernas och östländernas röster:
www.qrax.se/bilder/E...fi nal3.JPG

Visst förekommer det grannröstning, men östländerna dominerar nästan lika mycket i väst. Östländerna ligger på övre halvan för att HELA Europa röstar på dom, inte för att dom har många grannar.

levakdörB2007-05-16 00:57

*mmm* ESC statistik, vad kan bli bättrre efter 6 ronder scrabble träning=)

Man kan inte räkna hela Östra Europa som en röstningspol, den är på tok för stor. Jag tror att man måste bryta ned röstning i mindre grupper (som jag gjorde tidigare i tråden) för att få mer lokala resultat.

Jarmis2007-05-16 06:28
Antal inlägg: 134

Sätt in jurygrupper från exempelvis amerika så får vi helt oberoende röster. Då behöver vi inte tjafsa om grannröster o dyl.

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-05-16 14:02

Här är en annan lustig statistik om öst/väst.

en.wikipedia.org/wik...ft er_final

Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd2007-05-16 14:51

Konstapel Mu: Polen (The Jet Set - Time To Party) blev 14:e i semifinalen (strax utanför kvalplats). En medelplats alltså... Kort kjol iaf.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?