Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 18 879 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jetman | 2007-08-09 21:27 | |
![]() | jag kan fortfarande inte inse vad som är så hemskt provocerande att vissa MÅSTE skrika ut sitt oförnuft. Så länge det handlar om kärlek,broder/systerskap och allmänt glad hållning är jag för det. jag blir f ö väldigt provocerad av visa heteropar...men dom går ju inte att skälla på.. | |
| le-lou | 2007-08-09 21:43 | |
![]() | nej inte provocerande. Det som visst är provocerande är när vissa av oss inte gillar Pridefestivalen. Det får man tydligen inte säga. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-08-09 22:29 | |
![]() | "Jag vet ingen festival som enbart är till för heterofolk..." le-lou: Nej precis, eftersom heterosexualitet utgör normen i vårt samhälle och inte är i behov av ett erkännande. I vissa länder är det fortfarande olagligt att vara homosexuell. Ur ett globalt perspektiv handlar det inte minst om PRIDE istället för förtryck. Pridefestivalen är ej unikt för Sverige och handlar inte om latex utan har tillkommit pga värnandet av mänskliga rättigheter. Oavsett om man tycker om nakna bögar eller inte. | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-08-09 22:37 | |
![]() | när nån är naken så är det lite provocerande det tycker jag med även om det är så att vi föddes nakna och det kan ses som det mest naturliga i världen. Jag vill inte se på det när jag går på staden. MEN det spelar ingen roll om den nakenheten är på pride eller nån annanstans. Att göra festival o ha kul är helt okej i mina ögon. oavsett om man gör det för att visa upp sig, slåss för sin grej, av tradition eller helt enkelt bara ha kul. så go for it alla heteros som vill och fortsätt ni alla bögar och flator, men snälla på gatan behöver ni väll inte vara nakna? det räcker väll med att klä ut sig, göra sig vacker eller rolig eller vad man nu vill? det är väll inte könet som är det viktiga att se i en sån festival det är väl ändå folket?! Själv har jag sett på festivalen två gånger dock inte i år, och jag älskade folkligheten som blev runtikring den och njöt av dräkter och kostymer och alla som bara var vanliga, men jag blev generad när det var för naket och tyckte just den biten kunde få vara men det var jag det. | |
| auranita | 2007-08-10 00:34 | |
![]() | ...låt alla blommor blomma... | |
| Vega5 | 2007-08-10 07:06 | |
![]() | Alla blir nog generade över olika saker och gränsen för vad som är naket och inte går nog på olika ställen. Jag var på karnevalen i Rio för ett antal år sedan och kan rekommendera den som chockterapi för den som inte känner sig helt bekväm med rumpor, tuttar och andra kroppsdelar. Jag tycker väl dock att det är ganska enkelt om det bara handlar om att man tycker det är jobbigt med de (ganska få enligt min bedömning) som väljer att visa hud under paraden. Man kan låta bli att titta. Men det som irriterar mig är nog inte att folk har svårt för paraden. Den är trots allt bara en liten del av Pridefestivalen och som sagt lätt att undvika om man vill. Det som är störande är att behovet av att få ett eget rum där man kan vara norm under en vecka om året är så obegripligt för folk. "För mig är alla lika" skriver le-lou vilket ju låter fint. De flesta som inte tillhör normen vet dock att det låter fint men knappast är en realitet om man lever utanför normen. När jag kan gå hand i hand med min fru på gatan utan att folk viskar lebbjävlar, när inte rfsl-anställda blir misshandlade, när paraden inte blir attackerad av nynazister och när tusentals människor varje år blir förskjutna av sina familjer för att de är hbt-personer, då och inte en sekund tidigare är vi alla lika. Min bedömning är att vi har långt kvar till den dagen och till dess så hoppas jag att ingen ska vara rädd att gå till Pride som skulle behöva det. | |
| le-lou | 2007-08-10 09:03 | |
![]() | vega, det kanske skulle bli lättare att bli accepterade om ni betedde er som just vanliga folk då, istället för att springa omkring och visa kön och tuttar på en festival. varför provocera? tror inte att det är just homosexualiteten som är provocerande utan nakenheten och beteendet faktiskt. att titta på pride är som att kolla på halvnakna människor som utstuderat står och råhånglar och tar varandra på hum hum inför alla andra. man får bilden av att det enda homosexualitet handlar om är just sex och inget annat. det är knappast den bilden de homosexuella jag känner vill förmedla till samhället, därför tar de avstånd från Pride. vega, tycker du verkligen att prideveckan är "norm"? skulle jag gå ute med min pojkvän och vara halvnaken, stå och ta honom på pungen inför folk så skulle nog folk reagera, det är ju knappast spec. norm (igt), för NÅN. Så hur kan det vara det för de homosexuella? | |
| Vega5 | 2007-08-10 09:27 | |
![]() | Jag har inte påstått att Prideveckan är norm, där emot att man som hbt-person är norm (i parken alltså) på så sätt att ingen reagerar för att man till exempel råkar ha en fru istället för en man. Och när jag läser dina inlägg blir det alltför uppenbart att du inte varit på Pride. På sin höjd verkar du ha tittat i Aftonbladet eller liknande. Jag skulle uppskatta att 95% av alla som går på Pride (inklusive mig själv tyvärr) är precis så vanliga som du vill att vi ska vara... sedan är det ju intressant att man kan bli accepterad på vissa premisser och att dessa så tydligt ställs upp av normpersoner. Så vart går gränsen? Du gillar inte att homon hånglar, miss_jk gillar inte tjejer som inte ser tjejiga ut för då är de freaks... Några andra regler för er acceptans som ni vill dela med er av? Så att man kan uppföra sig ordentligt menar jag... | |
| Dyslekso | 2007-08-10 09:37 | |
![]() | Haha....det låter på vissa debattörer som om prideparaden är värsta sexorgien på hjul. Vad jag såg var det inte många som visade könet under paraden. | |
| Huzan | 2007-08-10 09:40 | |
![]() | herre min bög.. allvarligt talat, ja kollade på paraden, såg inte en endaste naken där.. å tuttar ser du väl i omklädningsrum å på stranden.. å d e inte enbart en homofestival.. eller ens hbt.. ja va där me min bög-kompis å min hetero-tjejkompis.. själv e ja bara ja.. vet inte riktigt.. men va fan.. roligast va schlagerkvällen å vega..ja börja me gråta.. till vikken låt kan ja inte erkänna för fan va mobbad ja blev av bögarna bredvid mej.. hehe!! å le-lou.. vem har tagit på vems pung?? har du bildbevis?? ja såg inte en endaste pung ute i vimlet, varken inne på området el i paraden.. | |
| Vega5 | 2007-08-10 09:42 | |
![]() | Åh, var du där Dyslesko? Jag som tittade efter dig med dina fina lila öron :) Hade varit fint med en svängom med dig bakom de thailändska trumspelarna! Annars håller jag med - fattar inte heller alla dessa referenser till nakna kön? En å annan tutte tittade väl fram, men det gjorde det på Smedsuddsbadet här om dagen också när jag var där :) | |
| Huzan | 2007-08-10 09:56 | |
![]() | haha!! mer tuttar till folket!! å nästa år är det euro-priden.. då får ni alla knasiga människor nog dra på charter till mallis, för då invaderas stan!! | |
| le-lou | 2007-08-10 10:30 | |
![]() | om man behöver deltaga i Pride för att få en annan uppfattning så är det nåt som måste ha gått fel . är inte en del av syftet att låta världen utanför få en inblick i den homosexuella världen via Pride? Är mediabevakningen helt åt pipan? det är ju det man får se ju. Ta det som en sifoundersökning då : Hur uppfattar du Pride (utan att ha varit där). Det är bullshit att ni VILL passa in :). Ni vill vara unika och speciella, så varför kan inte ni stå för det istället? Du Vega, skriver att JAG vill att ni ska vara vanliga. Vart har jag skrivit att jag vill det ? Jag har heller inte skrivit att jag inte gillar att bögar hånglar, läs istället vad som skrivs istället för att andas ut ordet homofob i varje mening. Det kablas ut tv-bilder på bögar som smeker varandra och leker med tungorna framför kameran, allt är galet, glatt och hysteriskt. Jag har inte problem med Pride, dvs jag tål att se naket folk men jag tror att ni hugger er själva i ryggen. Ni späder på fördomarna istället för att suddar ut gränserna, de skapar ni mer än nånsin. Dessutom finns det väl knappast någon grupp som är mer känslig för kritik än er. Delar man inte åsikter mer er, så skriks det homofobi på direkten. Pride är en ursäkt för att synas, inget mer. Synd. Den hade verkligen kunnat göra den nytta den är tänkt för. | |
| Huzan | 2007-08-10 10:42 | |
![]() | finns d nånstans nåt inlägg av oss som e för priden att ni som inte gillar den e homofober??? ja skiter blanka fasiken i om ni går dit el inte.. men eftersom d e en vecka om året då vi har kul, vi som kan uppskatta att ha kul, kan inte ni som inte gillar d bara va hemma å kolla bingo-lotto-repriser el nåt då?? vi har kul, gamla unga, homisar heteros, bi, transor... alla har skitkul!! vill ni inte va me å leka behöver ni inte.. men va tysta då.. snälllllla???? | |
| Vega5 | 2007-08-10 10:49 | |
![]() | le-lou för ett par inlägg sedan skrev du "vega, det kanske skulle bli lättare att bli accepterade om ni betedde er som just vanliga folk då, istället för att springa omkring och visa kön och tuttar på en festival. varför provocera? tror inte att det är just homosexualiteten som är provocerande utan nakenheten och beteendet faktiskt." Jag uppfattade det som att du menade att om vi bara var lite mer "vanliga" så skulle vi få det bättre... eller? Och sedan när är mediabevakningen något att lita på??? Ärligt talat, så naiv kan man väl inte vara att man tror att det som är på Aftonbladets löp representerar något annat än att de vill sälja fler tidningar? Sedan kan man ju undra varför folk köper tidningarna och varför en halv miljon människor kommer och tittar på paraden till exemple om den nu är så förskräcklig som en del här verkar tycka. Jag blir bara så ledsen av den föraktfulla ton som finns hos en del som skriver här. Missunsamt och inskräkt luktar det, men jag har inte tagit ordet homofobi i min mun så det får du stå för själv. Tänker på den lilla 15-åriga killen jag pratade med under fredagen i parken som ljugit för sina föräldrar och sagt att han skulle på ungdomsfestival. Hade sedan lånat pengar av en kompis och åkt upp från Alingsås och bodde inkvarterad hos en faster som är den enda som vet att han är bög. Jag frågade honom vad han gillade mest med Pride så här långt och han svar var: "Att det finns så många som är glada". Känns som att hans motiv var ganska långt ifrån att "synas" eller vad du nu verkar tro att Pride handlar om. | |