Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Vigdir | 2008-02-27 22:37 | |
![]() | Jag förstår ärligt talat inte varför nätdejting är så provocerande. Det är väl ännu ingen som tvingat er som inte vill att vara med? För min del är det rätt enkelt. Jag är relativt nyinflyttad i en stad där de allra flesta träffat sin partner före 25, på mitt jobb är alla gifta, och de män jag för övrigt träffar i tjänsten är till 99% detsamma.(Vådan av att jobba där jag gör...) Dessutom är jag ensamstående heltidsmamma (av alldeles eget val!), så tid och möjlighet att träffa folk via kurser eller träning är rätt marginella. Kan ju knappast heller ragga på dotterns dagis (inga singelfarsor där inte). Skulle vara snyggingen i affären då ;-) Jag har ingen brådska att träffa någon man, men tycker det stundom är trevligt att prata med en, och någon enstaka gång även med singelkillar över 20. På nätet, här och annorstädes, hittar jag ibland sådana rariteter. "Den stora kärleken" har ännu inte presenterat sig, men jag har som sagt inte bråttom med det heller. Med en vettig profil och presentation är det faktiskt företrädesvis trevliga män som hör av sig, och att prata bort en stund via chat eller mejl är något jag uppskattar. Om jag skulle skämmas för att presentera en eventuell partner som jag träffat via nätdejting? Inte mer än min väninna skäms för att hon och hennes man (sedan mer än 20 år!) träffades på värsta ragg-krogen i stan. Var och hur man träffades borde knappast spela roll när man väl är tillsammans. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-02-27 22:50 | |
![]() | Nej, Vigdir du har rätt. Vad jag menade i mitt inlägg var mer att det verkar vara lite aningen eller i vissa inlägg... antingen "raggar" man på dejtingsidor eller i "den verklige världen".... Det finns liksom inte att man kan hitta någon på annat ställe... Eller att kanske inte ens tanken fanns att man skulle hitta någon och ändå gjorde det... | |
| Yllepylle | 2008-02-27 23:13 | |
![]() | Citerat YamahaJet: "Jag är principiellt emot nätdejtning och har en längre tid arbetat aktivt för lagstifta bort problemet. Betapet är dock undantaget eftersom jag av outgrundlig anledning smälter av ordlekande flickor. Dessvärre finns ingen i min ålder här? Är jag verkligen så ung?" | |
| Vigdir | 2008-02-27 23:13 | |
![]() | Instämmer med dig, mamman, och det var inte ditt inlägg jag menade. Det var mer dessa "nätet är absolut jättehemskt" kommentarer jag funderade litet över. Jag ser det definitivt inte som "antingen-eller", men onekligen är utbudet litet större för min del via nätet just nu. Men man ska aldrig säga aldrig. Vem vet, en vacker dag kanske det dyker upp en trevlig singelpräst i mitt liv ;-) Han är välkommen i så fall. | |
| Yllepylle | 2008-02-27 23:29 | |
![]() | Hittade ett till: "förlåt för jag fylleskriver på betpaet men jag har alltid velat ha en betapettjej itne fan funkade det att gå runt med en betapettröja på jobbet, et fanns inte fan betapeteare i verkligheten. det är så sött med tjejer som gillar ordspel så skriv itll mig innan jagf blir nykter och snälla admins stäng inte avm itt konto för detta det är trots allt mitt första övertramp och enär uppsåtsrekvistet inte är uppfyllt med hänsyn tagen till berusningen så kan jag inte heller ställas till ansvar för gärningen. tack på förhand." | |
| murkelsoppa - Ej medlem längre | 2008-02-28 10:58 | |
![]() | Min 14-åriga son umgås till största delen med kompisar via SMS och chatt(alltså övervägande med klasskompisar). Bekvämt och enkelt tycker han. Jag ser passiviseringsfaran. En del av mina gamla vänner umgås/lär känna nya människor(både vänner och romanser) via datorn. Enkelt och bekvämt tycker de. Detta för med sig att de slipper att tvätta håret/kamma sig/ta sig ut ifrån lägenheten när de träffar vänner och flörtar. Stillasittandet blir en stor del av deras liv. En stor del av min sons vänner är överviktiga, en stor del av mina gamla vänner är överviktiga. Jag lägger ingen värdering i om vilken typ av sätt att träffa partners som är minst desperat eller mest "riktig". Jag tror dock att det datoriserade samhället föder en större grad av passivitet/social isolering och i förlängningen ohälsa.En del människor som har sociala komplex/fobier hittar ett kravlöst sätt att umgås . Datorn blir ett substitut för öga mot öga kontakter, vilket ofta kan manifestera isolerade liv, då man inte måste vara social "på riktigt"(vilket kanske många av dessa människor har så svårt för men VILL klara av) | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-02-28 15:41 | |
![]() | Men tänk om man, som t ex jag, i nästan 99 fall av 100 går på utseendet? Då åker jag ju lätt på nitlott på nätet ty folk man snackar med på nätet delas in i två kategorier: - de snygga. Dvs de som har photoshoppat sin bild och är alltså ena lögnhalsar hela bunten. Undantag: Supersnygga och äkta, men sådana snackar inte med en tönt som en själv. - de med "bra personlighet". De faller dock på gå-på-enbart-utseende-pun kten! Dessutom försvinner det där love-at-first-sight-momen tet eftersom man väl vid träfftillfället redan kan massviss om varann. Och vad är love utan first sight? A.I. | |
| Miss_jk | 2008-02-28 15:50 | |
![]() | Vilken tur jag hade då, som hittade en som var snygg både i verkligheten och på sina icke-photoshopade bilder! | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-02-28 15:52 | |
![]() | Faktiskt! Du kanske är ett undantag som bekräftar regeln :) | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-02-28 16:17 | |
![]() | Det underbara är att man väljer själv. Vill man nätdejta så gör man det, vill man inte så gör man det inte. Själv skulle jag nog ha svårt för det. Jag tror att det att känns som att börja i fel ände liksom. Jag är van vid att först känna kemin och sen lära känna. Men det betyder inte att jag är emot det. Har hört många som tycker det är bra att först lära känna och sen se om det finns kemi. Skulle aldrig skämmas för att nätdejta nu. När jag var 20 hade jag nog gjort det men man har väl mognat...;) | |
| le-lou | 2008-02-28 16:23 | |
![]() | äppelkatten det är väl samma sak på krogen ? hur mkt personlighet möter man där? | |
| y not | 2008-02-28 16:33 | |
![]() | föredrar strandraggning. träffade min kära på en liten strand i Sågmyra och fann att vi bägge tänkt sova där den natten. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-02-28 17:06 | |
![]() | ynot , var du ute o surfa och fastna i nätet ;) | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-02-28 17:09 | |
![]() | woooo | |
| ilovelove - Ej medlem längre | 2008-02-28 17:13 | |
![]() | jag brukar vara inne på playahead.se / lunarstorm.se och leta flickor :) | |
| Kasta_Sten - Ej medlem längre | 2008-02-28 17:35 | |
![]() | haha i Sågmyra av alla ställen.. | |
| Bosse Ko Jr - Ej medlem längre | 2008-02-28 18:14 | |
![]() | He heee, Sågmyra Beach. Grattis! :-)) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-02-28 18:16 | |
![]() | Å, vart ligger Sågmyra?:) | |
| Kasta_Sten - Ej medlem längre | 2008-02-28 18:27 | |
![]() | Finns ett Sågmyra 2 mil från Falun iaf..kanske finns fler? | |
| NoXlady - Ej medlem längre | 2008-02-28 18:35 | |
![]() | kasta_sten...dig träffade jag ju här..du är ju min betapet flört ;) haha | |