Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade48
Mobilspel
Pågående20 228

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Morristown - Ej medlem längre2008-04-02 20:54
Antal inlägg: 7710

Jag rullar alditg, och blir därför ofta kallad för tråkig och lat. Ibland även korkad.

Morristown - Ej medlem längre2008-04-02 20:55

Aldrig ska det stå! Gissa varför jag aldrig rullar...

Imbattibile - Ej medlem längre2008-04-02 20:59
Antal inlägg: 1609

Men du ger upp en hel del....

Morristown - Ej medlem längre2008-04-02 21:01

Ja, men det är för att jag spelar på jobbet. Och säger chefen att det är dags att jobba, så är det så!

Det kostar mer än det smakar ska du veta!

snorklan2008-04-02 21:01
Antal inlägg: 1686

Fusk hit å fusk dit.. Dra mig baklänges vad det tjötas om detta! Plugga några listor så ska ni se att ni kommer ikapp och kan lägga ner den svenska avundsjukan. Inse istället att det finns de som är galet duktiga och att ni helt enkelt inte är lika bra (jag har kapitulerat.. I suck on rullningar!) Oeronbarn är ju en sån där som kan alldeles för många knasiga ord.. vete katten vad den pojken gör på sin fritid.. :)

Imbattibile - Ej medlem längre2008-04-02 21:03

Morris, säg till nästa gång du sitter på jobbet så lirar jag gärna mot dig!

Morristown - Ej medlem längre2008-04-02 21:04

Däremot är jag rätt fundersam på om det inte fuskas en del här i forumet.

För väldigt många skriver inlägg som ibland vida överstiger deras intellektuella förmåga.

Jag har själv varit sugen att skriva något fuskinlögg, men tycker nog ändå innerst inne att rätt ska vara rätt.

DaansMarie2008-04-02 21:07
Antal inlägg: 18

Morristown - Det finns en knapp som heter ''Ge upp''. Om du använder den istället för att avbryta spelet behöver din motståndare inte sitta och vänta tills matchen är slut... Bara ett tips om chefen vill att du skall jobba på jobbet :)

Imbattibile - Ej medlem längre2008-04-02 21:07

Haha ser man på!

Morristown - Ej medlem längre2008-04-02 21:08

DaansMarie!

Det är den jag brukar använda!

emman2008-04-02 21:09
Antal inlägg: 1630

till att börja med så undrar jag lite vad de "konstiga orden" som de sk fuskarna lägger är? Är det ord som ni själva inte använder ofta/alls? Den som pluggat åtminstone de 500 lättaste 7orna vet att det finns massa lätta ord (dvs ettor mestadels) som man inte har den blekaste aning om vad det är eller vad det betyder. Bara för att du själv tycker ordet är konstigt kan det mkt väl vara så att i plugg med "sannolikhet att få dessa 7 brickor" så är det något man verkligen borde kunna.

Att "fuskare" skulle vara snabbare eller långsammare än gemene man är skrattretande =)
Istället för att bli arga/misstänka fusk, så skriv ner orden, lär in dem själv, eller t.om plugga in några tusen ord eller så?

Nemi2008-04-02 21:16
Antal inlägg: 5952

Jag är oftast väldigt seg på att lägga ord men detta är för att jag är ovan vid att spela och inte för att jag försöker fuska :)
(Det går rätt tydligt att se på min statistik ;) )

Vid misstanke om fusk, meddela detta till en spelvärd eller till abuse@betapet.com så kan vi ta och kolla upp hur det ligger till.

ordgrävaren - Ej medlem längre2008-04-02 21:16
Antal inlägg: 1718

Jag har aldrig spelat mot nån som fuskar, det vore skoj att prova. Jag undrar faktiskt om det gör nån större skillnad.

totoro2008-04-02 21:34
Antal inlägg: 43

Men det här med att spela dåligt när man leder stort är (tyvärr) ju fullt normalt för mig. Jag tar ut vinsten i förväg och tappar motivationen helt. Leder ibland till att motståndaren tar igen och vinner men va fan. Borde arbeta på det tror jag. Måla över poängställningen med spritpenna kanske?

emman2008-04-02 21:37
Antal inlägg: 1630

alla knep är tillåtna, förutom att anklaga sin motspelare utan belägg.

(OBS, som belägg gäller _inte_ att man "vet" att h*n fuskar)

blue_moon2008-04-03 09:20
Antal inlägg: 9713

Moahaha... Jag är medial och kan "se" om du fuskar!

pellekatt2008-04-03 10:38
Antal inlägg: 25

Jag vet att vissa använder fuskprogram på betapet. har bl.a en kompis som gör det

vulcan2008-04-03 10:44
Antal inlägg: 7666

emman: "alla knep är tillåtna, förutom att anklaga sin motspelare utan belägg.

(OBS, som belägg gäller _inte_ att man "vet" att h*n fuskar)"

BRA! Men det är faktiskt överhuvudtaget inte tillåtet att slunga ur sig fuskanklagelser. Reglerna (under Vanliga frågor) är helt glasklara på den här punkten:

"OBS! Det är heller INTE tillåtet att anklaga andra spelare för fusk. Denna regel gäller utan undantag. Alla frågor om misstänkt fusk ska hanteras av Betapets spelvärdar. Fuskanklagelser direkt mot andra spelare kan leda till varning eller avstängning. Om du misstänker att en annan spelare fuskar: kontakta en spelvärd eller skicka ett mejl till abuse@betapet.com. "

Jag har tjatat om detta många gånger och orkar inte upprepa alla argument. Istället kan jag utan falsk blygsamhet formulera en fråga: Om jag med mina runt 3500-3700 i rating och fem års tävlingsspelande i ryggen ALDRIG anser mig kvalificerad att på en enda match eller rentav ett enda drag kunna avgöra om någon fuskar - vad har ni som tycker att NI kan göra det för goda argument för att ni begriper saken bättre än jag?

Alla som är trötta på fuskanklagelser: Ta kopia av chatt och skicka till mig eller annan spelvärd när det händer. Personligen kommer jag inte att dra mig för att tolka ovanstående regel tufft i fortsättningen. Det betyder att alla som fuskanklagar kan räkna med en varning och de som låter anklagelserna följas av andra ovettigheter kan räkna med att få sitt konto spärrat för fortsatt spel på direkten.

mamman - Ej medlem längre2008-04-03 11:15
Antal inlägg: 6379

Jag orkade inte läsa igenom alla inlägg, men vill ändå fundera lite...
OM man har ett anagramprogram så knappar man väl in bokstäverna under motspelaren "speltid" så allt är klart när det är ens egen tur att lägga? Eller?
Vet själv inte vad det är för program eller hur man gör, men det låter mer rimligt än att vänta till det är ens egen tur....

Sen lägger jag mååååånga ord jag inte vet vad de betyder. Många chansningar på bokstavskombinationer som låter ordlikt....

singelmalt2008-04-03 11:24
Antal inlägg: 73

Det skulle vara väldigt ironiskt om en som fuskar anmäler någon för att ha blivit anklagad för fusk och lyckas att få denna spelare avstängd....

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?