Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 365 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-04-11 01:38 | |
![]() | Kan tillägga att jag alltid röstat moderaterna innan. Nästa gång är det miljöpartiet som får min röst. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-04-11 01:39 | |
![]() | Min far som e en dåre har ganska lång tid röstat på moderaterna. Jag har aldrig fattat varför eftersom han e en fattiglapp. Värre än mej faktiskt;-)) Men man kan inte begära mer från en sådan pucko som han e. Jag kan bara säga att jag har inte gått samma väg som min far;-)) Till hans förstret..... | |
| le-lou | 2008-04-11 01:40 | |
![]() | hahaha :) | |
| le-lou | 2008-04-11 01:41 | |
![]() | däremot, måste jag tillägga dock. . så är inte allt skit med moderaternas politik. De har en hel del poänger. Men overall så har de fått storhetsvansinne känns det som. | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-11 01:43 | |
![]() | Arbetarfientligt skitparti, jävla kvastfeningar som röstade på dom. | |
| daner00 | 2008-04-11 01:44 | |
![]() | Lite väl sent att börja diskutera politik kanske, men enkelt sagt så är jag trött på bidragspolitiken som s, v har kört. Tror det skulle gynna oss att ställa lite högre krav på Sveriges befolkning. Jag säger inte att man ska förbjuda alla former av bidrag, men man kanske ska kolla vilka bidrag som egnetligen behövs och är väsentliga.. Tycker vi har ett alldeles för bra skyddsnät i Sverige och det utnyttjas ganska hårt, jag har jobbat sens jag var 12 år, med att dela ut reklam sälja kokosbollar osv... har inte gått arbetslös en dag i hela mitt liv. Det är mina skattepengar som betalar bidragen. Vill man ha jobb så skaffar man sig det, vill man plugga så kan man göra det. Och misstolka mig inte , jag är medveten om att det finns människor som inte är kapabla till att jobba eller ta tag i sitt liv , och jag skulle aldrig förneka dom hjälp. Men om man envisas med att kontineurligt göra det lätt för människor att stanna hemma, gå arbetslösa då får man en sån mentalitet. Har dessutom haft eget företag i många år, och anser att Moderaternas politik gynnar mig mer, och det är inte för att jag är egoistisk. Utan för att jag gärna vill ha valuta för det jobbet jag gör. Säger inte att mitt tankesätt är det rätta, utan det är dom åsikter jag har. Tycker du annorlundare så är det helt ok med mig. Sen kan man spinna på diskussionen hur långt som helt... är väl inte helt insatt i politiken och exakt allt vad partierna står för, utan jag har tagit reda på det jag tycker är väsentligt. Tror inte heller att alla som sitter med kniven mot strupen vet exakt allt vad deras partier står för. | |
| daner00 | 2008-04-11 01:45 | |
![]() | Solen lyser, om du tror att du kommer att få en förändring på fyra år så vet jag inte riktigt hur du tänker, påstår du att det röda blocket har gjort underverk under sina mandatperioder? | |
| Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-11 01:45 | |
![]() | Något som inte har testats i praktiken kan låta som ljuv musik i öronen. Tacka vet jag arbetarklassen under den tiden då arbetarklassen fortfarande höjde sin röst och var en arbetarklass som kämpade för sina rättigheter. Idag är det maniskt begär av makt hos vår nuvarande regering. Och vem vill ha klassamhällen.. Godnatt. | |
| daner00 | 2008-04-11 01:46 | |
![]() | Förändring tar tid, det rör sig om ett helt land. | |
| betapetdåren | 2008-04-11 01:53 | |
![]() | Alldeles för bra skyddsnät, ja vi kan ju hoppas på Moderaterna anammar USAs politik ännu mera. Då slipper vi alla fuskare, och det är ju säkert majoriteten av bidragstagarna.. Sjukvård, skola och arbete, tjaa allt blir bra för alla medborgare då. och Daner bra att du vet vilken mentalitet man får som aldrig varit i den situationen. | |
| Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-11 01:57 | |
![]() | Javisst, förändring tar tid, kolla på Ryssland. Jag påstår inte att någon har gjort underverk under deras mandatperioder. Det jag påstår är att moderaterna ser främst till dem som har mycket stålar. Jag står inte alls för deras politik och skulle stödja de röda om det skulle behövas vid konflikter i landet. Påstår varken att jag är röd, grön, eller blå. Heller inte liberal. Jag har mina åsikter, och inte kategoriskt. Dock finns det mycket som är bra i de förslag som vänstern lagt fram under min tid och vad de har varit motståndare för, har även jag märkt att jag är motståndare för. Att rösta vid första valet, på vilket parti, det återstår att se. Men alliansen ska ned, tycker jag. Så antingen blir det Vänsterpartiet eller Miljöpartiet. Lutar mer mot vänstern, men den som lever får se. Ev blankt om jag känner mig alltför missnöjd. Politiker överlag är dravvligt i längden (dock har Lars Ohly och Maria Wetterstrand oftast något att komma med i mina öron). Se bara på senaste framtagningen av politiker som tjänar på att varken sjukanmäla sig eller arbeta. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-11 01:58 | |
![]() | Själv tycker jag att vi kan avskeda alla politiker och lägga pengarna på skolan. Sen ska jag gå till skolan och hämta dem. | |
| daner00 | 2008-04-11 01:58 | |
![]() | Ok så bara för att jag inte har varit där själv så är jag omedveten? | |
| betapetdåren | 2008-04-11 02:07 | |
![]() | Nej, men tydligen så vet du hur vad alla resulterar i för tillstånd. Jag kan säga att de som jag känner som har sökt arbete under lång tid utan att få något permanent arbete men har aldrig slutat kämpa, aldrig nöjt sig med a-kassa osv. aldrig slutat söka arbete. Aldrig fått den mentalitet du pratar om. Utan de tar de jobb de får och fortsätter samtidigt att söka nya arbeten och förbättra sin situation. Visst finns det det parasiter men det kommer det alltid att finnas överallt. Men jag tror knappast att de är en majoritet. Jag antar att vi har olika människosyner.. | |
| daner00 | 2008-04-11 02:10 | |
![]() | Jag har sett sett massor av den mentaliteten jag pratar om, och nej jag säger inte att alla är så. Att vi har olika människosyn? inte omöjligt. | |
| betapetdåren | 2008-04-11 02:14 | |
![]() | Du umgås väl med eller har stött på parasiterna.. Nej, det är nog ett faktum. | |
| daner00 | 2008-04-11 02:17 | |
![]() | Vad anser du är en bra politik då? som gynnar oss alla , som får Sverige att gå framåt? | |
| betapetdåren | 2008-04-11 02:20 | |
![]() | Den politik som stämmer bäst in med mina värderingar: mp.se/templates/Mct_...p; avdnr=88 | |
| Bergatroll | 2008-04-11 07:57 | |
![]() | Miljöpartiet här med. | |
| Grymming | 2008-04-11 08:00 | |
![]() | De är ju samma lika allihopa! | |