Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade0
Mobilspel
Pågående19 365

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 16:23
Antal inlägg: 2199

Vad bra. För sex kan jag få även om jag drar på mig en latexpåse över huvudet. Det är jättepoppis, kolla in vad såna attiraljer går loss för i div webshops (jag har kollat in dem i undersökande -kritiskt- syfte givetvis).
Vi har ju den sexualiserade kulturen att tacka detta för. Det finns en fetisch för alla. Och mänskligheten sedan gammalt, har en o annan farbror eller tant som är så pass desperat att utseende aldrig kommer att spela någon roll.
Att utseendets roll uppfattas som främst ett medel att håva in partners är så himla konstigt. Det finns alltid folk som vill ligga, med vem som helst. Kan man inte bara få se "trevlig" ut till exempel. Som Agnetha Fältskog och Gandhi.

WordTour2008 - Ej medlem längre2008-04-12 16:31
Antal inlägg: 1279

Sex med någon man älskar är det finaste och skönaste man kan uppleva.
Ja, om vi bortser från att käka spagetti och köttfärssås förstås. Gosh, vad hungrig jag blev nu. Måste nog gå och få utlopp för en av mina mänskliga drifter. Jepp, foooodtime! *smaskens*

WordTour2008 - Ej medlem längre2008-04-12 16:34

Agnetha Fältskog är/var sjukt sexig förresten. ;-)

Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 16:38

Hon ovan har rätt: Du ÄR hopplös :)

WordTour2008 - Ej medlem längre2008-04-12 17:10

Tyvärr är det nog så. ;-)

Men ja, jag förstår vad du menar med att mycket är så sexualiserat i dagens samhälle. Orkar inte fördjupa mig i det just nu dock. Jag kan bara konstatera att det är inte själva "sexets" fel. Sex är något fint som tyvärr ofta besudlas av marknadskrafter och media osv. Och så länge folk köper skiten så lär ju det fortsätta. Bojkott nu?

mamman - Ej medlem längre2008-04-12 17:27
Antal inlägg: 6379

Budalv.... ingen nyhet,,,:-)
WT är inte bara omöjlig utan också en "goding"!
Hade alla varit som WT hade världen varit lycklig... men då hade han inte varit så speciell...och det är ju inte bra.....

Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 17:27

Jag hittade en sida för ett tag sedan där man kunde skicka in sitt ansikte på bildanalys till något slags naturläkare.
Lodräta rynkor mellan ögonbrunen tydde på gallbesvär o.s.v. Se där, äntligen en vettig användning av utseendet.

Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 17:29

Tvivlar inte på det mamman. Han börjar ju redan förstå att sex är fel ;-)

vulcan2008-04-12 17:29
Antal inlägg: 7666

Översexualiserat samhälle är lätt att säga. Frågan är hur många av oss som skulle trivas i det viktorianska England exempelvis. Okej, det skapades säkert mer stor och nervdallrande poesi, när hämmade unga genier levde ut sina förnekade drifter i diktens form. Men om folk var lyckligare vet jag inte. Jag vet inte ens om folk var lyckligare i det friare men ändå ganska puritanska 1950-talet.

Problemet är att vi söker efter balans, men lätt tenderar att slå över i extremer åt olika håll istället. Det gäller eg. många områden i samhället och man ser det väldigt tydlig när man jobbat i stora organisationer ett tag som jag gjort. Pendeln svänger fram och tillbaks. Enskilda reaktioner mot "sexualisering" (fnuttarna markerar att jag tycker att det är ett typiskt oklart definierat begrepp) har vi redan sett rätt länge nu. Förmodligen kommer någon bredare reaktion förr eller senare.

Att "sex säljer" tror jag dock inte så mycket beror på att vi är manipulerade av "marknaden" som att sexdriften och allt som hör ihop med den är så central i de flesta av oss. I ett samhälle där kulturen inte är att den ska osynliggöras och förnekas tror jag det är naturligt att det blir lite för "sexfixerat"...

Budalv - Ej medlem längre2008-04-12 17:56

Vulcan:

Salvador Dali skriver i sin Diary of a Genious att han inte kom på att han ens kunde masturbera förrän han var 21 år gammal (tror jag, ungefär så gammal iaf). Tänk så friskt han målade på. Han hade väl fullt upp av intressanta idéer och sin megalomani att han inte hann tänka på självbefläckelse.

Sexet skildrades säkerligen annorlunda i stugorna ute på den engelska landsbygden under puritanernas tid än det gjorde i dikternas och pösmunkarnas värld. Läser man ryska folksagor kan man bara se hur det frossades i tidelag och andra vulgariteter. Men på the good old days fanns det också en intressant balans. Man hade också sina jurodivyjs och en helt religiös värld. Vari ligger balansen i vårat samhälle? I trist prydhet eller i hem och skola?

Sex kan ju sälja i form av en trend. Som kvällstidningarnas listor på vad som är populärt att testa i sovrummet just nu etc. Liksom sexualisering av utseende säljer i form av listor på sexigaste skådisar eller nobelpristagare osv. Inget nytt men det är en enerverande trend.

Dyslekso2008-04-12 18:09
Antal inlägg: 8945

Svenska folket i ny undersökning - så vill vi INTE ha sex:
- med farfar
- under julgranen
- i handfatet

eller:

Svenska medelålders män om sina kroppar

Skulle vara skönt med sådana löpsedlar ibland. Förlåt om det inte alls hör till ämnet.

monk - Administratör2008-04-12 18:15
Antal inlägg: 2379

utsidan ger insidan en chans, och insidan ger utsidan sin glans...

mamman - Ej medlem längre2008-04-12 18:30
Antal inlägg: 6379

Monk! Bra sagt!!!

Miss_jk2008-04-12 18:33
Antal inlägg: 8941

Verkligen! =)

Little_Red - Ej medlem längre2008-04-13 00:55
Antal inlägg: 1092

Jag skulle trivas i det viktorianska England, jag tror jag ska flytta dit :-)

kaparen - Ej medlem längre2008-04-13 11:21
Antal inlägg: 4805

Hej snyggingar ;) Med tanke på intenstiteten i den här tråden är utseendet tämligen viktigt. Eller?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?