Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kramerika - Ej medlem längre | 2008-04-16 14:44 | |
![]() | Nej, det finns gott om rockmusiker som jag hört ta avstånd från det. Dock så förespråkar och trivialiserar hip hop droger, vilket egentligen borde höja ännu fler ögonbryn! | |
| dgeo20 - Ej medlem längre | 2008-04-16 14:44 | |
![]() | för det första så är inte hip hop emot vita,sen att det är kvinnoförnedrande so what? man måste inte ta allt på största allvar.sen spela roll om man är vit o lyssnar på hip hop?du som klaga på hip hop,läs på lite för fan | |
| Kramerika - Ej medlem längre | 2008-04-16 14:49 | |
![]() | Jaha, kvinnoförnedring är inget problem för dig ser jag. När sådant de facto uppmuntrar gruppvåldtäkter och asocialt beteende. Hemskt! Och jag har faktiskt läst på, visste ni t.ex. att hip hopparen R Kelly är pedofil? Om inte det är bevis nog vet jag inte vad. | |
| dgeo20 - Ej medlem längre | 2008-04-16 14:53 | |
![]() | men så du tror allt som sägs är på riktigt?och för det första är inte r kelly en hip hop artist utan en rnb sångare,sen har han inte åkt fast för det (än)..ta inte allt på så stort allvar,även rock och punk uppmanar till saker som man inte borde?lyssna på marlyn manson texter en gång,även andra emo grupper. du har inte läst på som sagt | |
| Mr Pet | 2008-04-16 14:57 | |
![]() | Hip Hop är inte: Kvinnoförnedrande Mot vita Pro droger Pro våld. Hiphop är en kultur. Inom den kulturen finns rap. Precis som inom Rock finns det en mängd olika varianter. Att dra en hel kultur över en kam pga att en viss musikstil existerar inom kultutren är direkt inskränkt och obegåvat. Rap blev slummens invånares sätt att berätta om och bearbeta sin vardag bland våld, droger och misär. Att det sen kristalliserats i renodlade varianter (gangstarap, drograp osv) är ju normalt då det gäller att synas mest för att tjäna pengar. Merparten av intäkterna inom "gangtsarap" kommer från vit medelklass. Jag lyssnar inte på Rock. Jag tycker det låter som skit. Men jag går inte omkring och hävdar att Rock är rasistiskt , pro satan, döden och droger bara för att det existerar rock med den inriktningen. Att racka ner på andras musiksmak är intelligensbefriat och pupertalt. | |
| Evetty | 2008-04-16 14:57 | |
![]() | Kramerika: dina inlägg gör mig riktigt generad. En afrikansk vän?! Kommer din vän från något land eller är han/hon bara svart i dina ögon? Tycker du att kvinnoförnedring och pedofili är jämförbart? Om R Kelly är pedofil, gör det alla hip hop-artister och deras lyssnare till acociala våldäktsmän? Och vet du något om Black Power egentligen? Ibland måste man läsa mer än kvällstidningar... | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-16 15:03 | |
![]() | Varför ens diskutera med honom, han är uppenbarligen hjärndöd. | |
| Evetty | 2008-04-16 15:06 | |
![]() | Jag har ett tips också! The Roots har ingen nämt än tror jag. Kan varmt rekomendera samtliga skivor från "Things Fall Apart" som kom 1999 och framåt. (De tidigare är säkert också bra men jag har inte lyssnat!) | |
| Pintorp - Ej medlem längre | 2008-04-16 15:08 | |
![]() | Jag håller med Evetty. Kramerika, vad har du egentligen emot kvinnoförnedring? | |
| erika00 | 2008-04-16 15:17 | |
![]() | måste fråga MR PET om ingen bom-bap är gangsta rap? | |
| Utan Pardon - Ej medlem längre | 2008-04-16 15:35 | |
![]() | ^^ Jag tycker inte det. Skulle säga att bom-bapen är är likartad med the golden years och framförallt N.Y-orienterat medan gangsta rappen främst hade sin era i LA och Houston med skivbolaget Rap A Lot som släppte kopiös med gangstarap i slutet av 80 och framåt. Dagens tre låttips www.youtube.com/watc...Fe uV92XTbI www.youtube.com/watc...wm WMOO_HBU www.youtube.com/watc...6f 2MBw3fOo | |
| shantione | 2008-04-16 15:39 | |
![]() | är non phixion bom-bap? | |
| Mr Pet | 2008-04-16 15:40 | |
![]() | Se inte mig som expert jag är bara ett fan (och utövare) av musiken. har dock lyssnat i många år nu (ca 13år) Jag tycker det är lättare att tala om en artist utifrån "sound" Boom bap är ett sound. Gangsta rap ett annat. Våld och droger kan förekomma inom båda sounden men det är fortfarande soundet som bestämmer rubriceringen. Förstår du vad jag menar. Så ser jag på det hela och det är ju min personliga uppfattning. Många artister är dock väldigt svåra att sätta in i ett tydligt fack och varför måste man göra det? | |
| shantione | 2008-04-16 15:41 | |
![]() | varför sätta in dom i tydliga fack?? | |
| shantione | 2008-04-16 15:41 | |
![]() | som snarare är otydliga | |
| Utan Pardon - Ej medlem längre | 2008-04-16 15:41 | |
![]() | Non Phixion är inte bom-bap Skullel säga att Dj Premier ÄR bom-bap | |
| Utan Pardon - Ej medlem längre | 2008-04-16 15:42 | |
![]() | Shantione Lyssna på min andra länk här ovanför, där har du bom-bap:) | |
| shantione | 2008-04-16 15:47 | |
![]() | finns folk som påstår att non phixion e bom bap | |
| shantione | 2008-04-16 15:47 | |
![]() | vilket "fack" sätter du boot camp clik? | |
| Utan Pardon - Ej medlem längre | 2008-04-16 15:53 | |
![]() | bom-bap för mig är när koncentrationen på beatet ligger på hårda trummor. "With a kick, snare, kicks and high hat Skilled in the trade of that old boom bap" is orginally from A Tribe Called Quest song "We Can Get Down." KRS-ONE har gjort en eminent skiva med namnet "the return of the the boom-bap" kolla upp den. Självklart kan alla artister ha vissa boom-bap låtar, rätt kluvet svar på en kluven fråga. Boot camp till viss del boombap, annars skön hardcore rap i buckshot-anda och för all del heltah skeltah | |