Spelrum
Giraffen38
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
31
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 687

Forumkategorier

Användare Inlägg  
piggelin882008-04-15 18:57
Antal inlägg: 675

ps. du och dina kompisar bor i i varsin husvagn ute i bushen? om du aldrig sett en kvinna med celluliter och bristningar och bara tror dom finns på tv så kan man nästan tro det

:)

annakarineli2008-04-15 18:58
Antal inlägg: 2519

Lilla söta Guldlock88... För ung är du och söt med... Jag häpnar också över vad du uttrycker. Kvinnor ska inte trycka ner varandra. Man behöver inte vara superfeminist för att inse att man snarare behöver stötta varandra och stå upp för varandra -inte bidra till en fixering som jag tror är en följd av tankarna att man ska uppfylla (det vi kvinnor tror är) mäns drömmar. Vi behöver framför allt stötta varandra att våga ta för oss och betro oss själva och för att inte betraktas som det underlägsna könet. Tillbaka till dina kroppstankar så vill jag kommentera lite trots allt. Du har ju så fel! Jag är också liten, 159 och har vägt runt 50 kg i hela mitt vuxna liv. Har lite celluliter och bristningar ändå. Utan att ha fått barn... Ingen har klagat på min kropp hittills och jag måste säga att jag tycker det är små skavanker i det stora hela. Visst skulle jag hellre vara utan dessa skavanker, men hallå! En frisk kropp och ett varmt hjärta är vad som betyder något. Jag hoppas och tror att du kommer ändra inställning till livet så småningom och lär dig att uttrycka dig lite ödmjukare. Kram!

Devilsweet2008-04-15 19:12
Antal inlägg: 34

"Buuhuu ingen gillar mig för jag är fri ifrån celliluter o bristningar ooo no snyfft" - kom igen stumpan, hur gammal är du?! Det är nog snarare din syn på celluliter, storlekar, fula mammor (räknas din egen då?) och bristningar som upprör folk.

Så som jag tolkar ditt inlägg är alla som drar över storlek 36 stora, över 38 tjocka och ja sen går det ju bara utför... Om man levde efter ditt synsätt kan vi ju ta och ställa upp alla som drar över storlek 38 på en lång rad och skjuta dem allihop, för de är ju bara äckliga ändå..
Dock tror jag det skulle bli en väldigt tom och enformig värld då.
Vad skulle hända med kvinnor som ser ut som timglas (uuuuh avundsjuk, vill också!)? De kvinnliga kvinnor som ser ut som just - kvinnor?
Hur f*n skulle världen se ut om ingen drar över storlek 36? Sen var det ju det där.. Man blir ful efter att ha fött barn. Har du någon bra lösning på hur vi människor ska föröka oss istället, annars kommer ju jordens befolkning dö ut ganska fort.
Eller jag vet! Vi kan ju spara några av dem där feta äckliga människorna så kan de få stå för hela mänsklighetens överlevnad! Vad smart jag är! (Snälla hör ironin!)

Precis som några innan mig skrivit kan många kvinnor inte rå för sin övervikt, gör det dem till äckliga människor?
Och sen undrar jag verkligen vilken sten du sovit bakom de senaste åren? Att det tjatas om att tjocka, överviktiga kvinnor är riktiga kvinnor är tyvärr inget jag har hört. Jag har heller sällan sett program som handlar om storvuxna kvinnor som handlar om annat än hur de bantar ner sig eller lägger sig under kniven för att nå samhällets skumma ideal.

Neej du gumman, kan inte riktigt påstå att jag gillar din åsikt! Man behöver inte vara mer eller mindre riktig kvinna på grund av sin vikt, men du kanske liiite kvinnligare med mer vikt. Som svenskar alltid säger "lagom är bäst".
Själv skulle jag inte lida ett dugg av ett par extra kilon som gav mig timglasfugur à la den bedårande Marilyn Monroe. Eller, vänta.. hon borde också betraktas som äcklig enligt dig, för det var ingen liten, smal, nedbantad size 0 kvinna, men vet du vad? Hon har blivit sexsymbol ändå, trots sina celluliter!

Little_Red - Ej medlem längre2008-04-15 19:15
Antal inlägg: 1092

För Guds skull! Alla människor har väl skavanker, men vad spelar det för roll i det stora hela!? Guldlock88, om du klarat dig igenom tonåren utan att få ens minsta lilla brisning när hormonerna och kroppen skjuter i höjden så är det bara att gratulera. Och fortsätt vara nöjd med din kropp, men snälla försök att inse att utsidan inte är allt här i världen och skulle du få några bristningar eller celluliter så snälla fortsätt att älska din kropp lika mycket ändå, den är ju faktiskt bra till så mycket mer än att bara tittas på.

Miss_jk2008-04-15 19:15
Antal inlägg: 8941

Jag undrar varifrån myten om att man måste vara tjock för att ha celluliter kommer ifrån? Jag har dessa små gropar på rumpan, men är 169 och väger 59 kg. Tycker inte att jag är ett dugg tjock. Och som jag skrev innan; trots regelbunden träning så finns dom där...

Mumbazza2008-04-15 19:16
Antal inlägg: 32

Låt Oss Leva Efter Mottot:

Sluta oroa er för åderbråck, rynkor och andra jävligheter!

Livet ska inte vara en resa ner mot graven,
med målsättningen att anlända säkert i en attraktiv och välbevarad kropp.
Utan snarare en sladdning in från sidan med chokladkaka i en hand och vinet i den andra, och en kropp som blivit ordentligt använd, för att inte säga fullständigt utsliten, samtidigt som man skriker:

WOOHOO!!! VILKEN JÄVLA ÅKTUR...

Å än en gång, tänk på detta:
Har man skrattgropar i låren så borde det vara ett tecken på ett lyckligt underliv !!!

le-lou2008-04-15 19:16
Antal inlägg: 17500

Guldlock, lycka till om du tror en sekund att du kan smörja dig i från bristningar :). De som får bristingar får dem oavsett. Ofta är det hormonellt betingat dessutom.

För övrigt , ja jag fick en "fulare" kropp efter att jag fött barn, om fult är bristningar och mindre bröst. Jag har hela min mage full av bristningar, ändå är jag en liten strl 36. Hur går det ihop Guldlock? Kan man vara smal men ändå få bristningar? Jaaa...det kan man. Faktum är att jag har sett folk med sånt, utan att de har varit gravida.

Skiter i mina bristningar gör jag med, tänker inte över mina små bröst som inte alls är lika toppiga som innan, jag går på stranden i binkin ändå, kan du fatta....hur man bara kan med? ibland reflekterar jag över det själv, hur jag kan med alltså...:)
Seriöst, jag har bättre självförtroende efter att jag blev mamma, än innan. Självförtroende sitter i huvudet, och väljer jag mellan världens snyggaste kropp och att ha burit barn i 9 mån så väljer jag def det sista.
Varför hålla fast vid utseende när utseende är det som försvinner först? Vad har du kvar sen då?

Spader triss - Ej medlem längre2008-04-15 19:26
Antal inlägg: 93

jag håller med guldlock i allt hon har sagt! kämpa!

Dyslekso2008-04-15 19:28
Antal inlägg: 8945

Om det inre är så mycket viktigare än det yttre kan man undra varför alla blir så upprörda när en ung kvinna uttalar sig om sin syn på det yttre...

annakarineli2008-04-15 19:34
Antal inlägg: 2519

Därför att det inte bara är provocerande -det är elakt och inte minst sorgligt!

Sandrah2008-04-15 19:48
Antal inlägg: 8

Glad att jag inte är en korkad tonåring längre, men antar att alla växer ur det.

guldlock dina argument är bland det dummaste och pinsammaste jag sett, att man heller inte förstår att man har en väldigt sjuk synvikel när 100 människor har påpekat det?
Du verkar gilla följa strömmen, vilket jag inte brukar rekommendera, men i det här fallet så råder jag dig faktiskt att lyssna på de andra användarna här inne. :-)

zimba - Ej medlem längre2008-04-15 19:48
Antal inlägg: 2256

Framförallt sorgligt eftersom hon kommer att må skit om "några år " när åldern tar ut sin rätt. Vi kan inte fly från det oundvikliga.

ledzeplin2008-04-15 19:48
Antal inlägg: 173

snoret vs vertramp

mamman - Ej medlem längre2008-04-15 19:51
Antal inlägg: 6379

le-lou: då kan jag kontra med att jag INTE är smal och har INTE en bristning på magen!

Jag fick några bristningar vid min första graviditet och de vr hormonellt betingade och hamnade i knävecken, några på brösten.... typ... Vid sista graviditeten fick jag faktiskt en eller två bristningar på magen... eller vad det nu kan heta nedanför troskanten mot "busken"... syns inte det minsta.

Det finns också anledning till att jag inte är smal och varför det inte är så lätt att gå ner i vikt.
Tycker guld... ska tänka på hennes INSIDA i stället för utsida... tänk vad allt godis gör i kroppen ÄVEN om det inte syns (än) på utsidan.

Kan också berääta att på kläder kommer vissa kläder i "packar" och där är det förutbestämt hur många av vilka storlekar det ska vara. I vissa packar kan det vara så att ETT par är stl.34 och 6 par är stl. 44... Då kan man (om man är SMART alltså) räkna ut att det kan bli fler stl. 44 på rean...

mamman - Ej medlem längre2008-04-15 19:56
Antal inlägg: 6379

Fattar heller inte varifrån det kommer att tjocka är er accepterade än smala på TV (eller tidningar eller vad det nu var)...

Tycker mest det är anorektiker på TVn och de gånger det har med tjocka att göra så är det "såhär kan du klä dig för att inte alla valkar ska synas" eller "du är vad du äter"....

Kan ju bara titta på Marie Picasso och alla som har kallat henne tjock (typ Bert Karlsson och andra) och nu har hon berättat i AB att hon varit sjuk och inte är i fas med medicinerna än... Då tycker jag ändå att hon inte är så tjock...

(obs! här har jag skrivit tjock/smal, men jag menar alla variationer)

sejmårr2008-04-15 20:08
Antal inlägg: 843

Om vi går genom livet som "normala" kvinnor lär vi få uppleva alla varianter. Jag har gått från mager i tonåren, slank i 20-årsåldern, kurvig i 30-årsåldern - fick tre barn - blev yppig, och idag är jag faktiskt tjock på vissa ställen.... Innan jag dör kanske jag kommer att gå i regress... och dö av näringsbrist på något hem. Smal, men snyyyyyygg!

FBI2008-04-15 20:14
Antal inlägg: 3

Guldlock spara den här tråden, läs den igen om tio år...... Du kommer att bli mörkrädd över vad du sagt och hur lite du visste om livet!!

TomasLeonard2008-04-15 20:18
Antal inlägg: 1563

Hallå ...vakna här nu utseendet är helt subjektivt & så länge man inte är bodybuilder el. ngt liknande i tävlingsform så har man fettvalkar, det är bara storleken på valkarna som skiljer.
Fotomodeller nuförtiden är retuscherade & skådespelare har stunt-rumpor osv.
De som är tjockare tycker kanske inte en smalare person har valkar, men det har dom & även smala tjejer har gropar & celluliter på benen, om en tjej skulle ha "deffade" ben skulle hon vara sjukt anorektisk el. använda sig av manligt könshormon & alltså även då vara sjuk.

Sockiplast22008-04-15 20:18
Antal inlägg: 82

Men jisses, guldlocken88 är ju typ bara 19-20 år, då har man inte precis nåt sitt fulla mognadsstadie.. :P Ungdomar liksom.

Sen kan jag typ bli lite irri på folk som snackar som att "det ska synas att man har levt".. Går faktiskt/säkert att hålla sig fräsch. Fan, sluta bygg på min 30-årsnoja =)

Jag hade en kompis som sa till mig en gång, mycket nedlåtande, vi var då 23; "Du kommer inte se ut som du gör nu om tio år.." Som om hon hoppades på att jag oxå skulle förfalla. Den kommentaren fick hon äta upp på flera sätt.

Rosö2008-04-15 20:21
Antal inlägg: 91

Har fått barn för 11 månader sen och drog på mig bristningar på benen,men inte fan tycker jag att jag är osexigare för det.Ett par extrakilon kom väl oxå med på kuppen,men min sambo tycker att jag aldrig varit vackrare än nu.Så jag säger bara Guldlock,väx upp eller lev kvar i din anorexiska värld.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?