Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 350 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2008-04-17 12:31 | |
![]() | Men som jag frågade innan, tycker Barbi att hon har blivit ytlig och mallig nu när hon har fått höra från en hel del att hon är vacker? Eller är det hon själv som inte ska tycka att hon är vacker? | |
| barbi | 2008-04-17 12:33 | |
![]() | tina tack vännen du är såå go:=)) Ok nu har ja fått några mejl så ja tänkte förklara lite hur ja tänker ska göra en lång historia kort varför ja tänker som ja gör.. ja har haft ett helvet me en kille i 4år som varje dag sa hur ful o fet o äcklig ja han misshandla mig även. (ja va 157cm o vägde ca 53kkg) de har satt sina spår som bara den vill ja lova! så ida fast de har gått några år så har ja jätte svårt o se mig som fin,snygg eller nåt.. O sen när man läser hur dom som uppfattar sig själva som snygga hur dom beter sig så kände ja direkt ja vill inte bli snygg alltså ja vill aldrig känna som dom gör hoppas ni förstår lite hur ja tänker ja vet att ja inte är den bästa o formulera mig:(( kram på er:=) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-17 12:37 | |
![]() | Förstår vad du menar! Vill ändå påpeka att du är himla fin!!! (trots "finnen" på näsan. Är det ett "näshänge"?) | |
| barbi | 2008-04-17 12:41 | |
![]() | hihi tack mamma japp de e näshänge:=)) men de ser ut som jumbo finne*S* | |
| Ballerina | 2008-04-17 12:42 | |
![]() | Barbi ett tips är att ställa dig framför spegeln varje dag och säga "fan vad snygg jag är" tillslut så intalar man sig själv att man är snygg :) fungerar på samma sätt som att intala sig själv att man är ful. Jag känner mig snygg oavsett vad andra säger, och det viktigaste är ju vad man själv tycker. När jag var i tonåren och sa till mamma att jag kände mig ful så blev hon jätte arg. Hon menade på att jag då tyckte att även hon var ful eftersom jag är hennes dotter :P | |
| Sotfinger | 2008-04-17 12:43 | |
![]() | Intressant! För jag tycker nämligen att det är bra att man känner sig vacker. Jag tycker att alla människor borde ha rätt att känna sej vackra. Och med vacker menar jag en känsla av kärlek och värde, av förmåga till att attrahera det motsatta könet och att man är aptitlig så att säga. Det har absolut inget med den traditionella Miss Universum-mallen att göra. Det har mer med glimten i ögat att göra. Att du barbi bygger upp din självkänsla efter åren med svinpälsen kommer knappast att göra dej ytlig och och korkad, snarare tvärtom. Folk som blir korkade därför att de aldrig har värdesatts för nåt annat än sitt utseende är det synd om. | |
| Cait | 2008-04-17 13:00 | |
![]() | vad är det här för vidrig träsktråd en massa människor har bytt ut sina bilder nyligen har jag sett gör en egen tolkning själv tog jag bort min bild gör en tolkning jag behöver inte mitt utseende som ett argument det ÄR viktigt för mig att vara så vacker som möjligt (irl) skönhet öppnar dörrar i det verkliga livet jag gillar att gå in genom dörrar men på internet kan man lägga upp vilka bilder som helst jag antar att ni väljer väldigt noga och sen photoshoppar ni lite och violà ni har en lite elektroavatar som ska representera er grattis jag tycker att det blir löjligt att ge varandra komplimanger för profilbilderna there is something rotten in the state of betapate | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-04-17 13:02 | |
![]() | Och du modifierar aldrig ditt irlutséende med spackel och hårspray, antar jag? | |
| Sotfinger | 2008-04-17 13:05 | |
![]() | Jag tycker att jag är riktigt söt | |
| Cait | 2008-04-17 13:05 | |
![]() | inte hårspray... och inte spackel (jo kanske tre gånger i månaden) men med motion, sömn och hudvård inte för att jag förstår varför du undrar... har inte något med min kritik av profilbildsgnuggande att göra modifierar du ditt utseende genom att ta av diug mössan ibland kanske? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-04-17 13:10 | |
![]() | Cait: Du verkade vara emot att man använder sig av en profilbild som inte motsvarar hur man ser ut när man stiger ur sängen på morgonen. Då undrade jag om du ser ut som du gör naturligt när du går ut bland folk irl? För det är väl precis samma sak, att försöka framstå så bra som det bara går för att få positiv uppmärksamhet? Jag skulle nog vilja kalla mössan själv för en modifikation då den sällan sitter på mitt huvud. | |
| Cait | 2008-04-17 13:20 | |
![]() | jag skrev ju att jag tyckte det var viktigt att vara vacker irl... och bekräftelse är bra, jag gillar det men, jag ska vara ärlig, är man attraktiv så vet man det och behöver inte höra det om och om och om igen jag tyckte det var viktigt med att få bekräftelse när jag var tonåring, då man inte riktigt visste om man var okej och behövde info det är fortfarande skönt att få höra komplimanger, mest för att skönhet är makt för kvinnor och jag gillar makt men, orka sitta på ett onlineforum och manipuletra fram en profilbilshype jag har fått ett väldigt dåligt intryck av X och X till exempel (vill inte peka ut dem men tänk unga tjejer som debatterar utssende väldigt mycket). kombinationen av speciellt Xnummer1s bild och hennes skriverier är oerhört oattraktivt i mina ögon. jag undrar verkligen varför man har ett så stort behov av att få bekräftelse online.. Teorier: man har blivit förlamad och vill låtsas att man inte är det och fiskar komplimanger på Betapets Forum i brist på bättre idéer. man har passerat trettio och märkt att man inte röner lika stor uppmärksamhet så man lägger upp en fem år gammal bild på Betapets Forum i brist på bättre idéer. man sitter i fängelse men har tillgång till internet. man bor väldigt isolerat med rätt fula grannar. man har ett tråkigt jobb där ingen av ens arbetskamrater är tillräckligt snygg för att man ska orka fantisera eller bli smickrad för att de gnider sig mot en i lunchkön. äsch, spelar ingen roll, jag fattar inte ändå. det är bara trååkigt och mesigt | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-04-17 13:33 | |
![]() | Får man fråga vad du använder den makten till? Och klassikern; Är det verkligen den typen av makt (och bekräftelse) du vill ha, som du får av att vissa män faller för dig för att du är "snygg"? Du verkar för övrigt värdera människor i snygghetsgrad, eller har jag fel? Är man olika mycket värd beroende på hur man ser ut? | |
| snorklan | 2008-04-17 13:35 | |
![]() | Jag förstod inte alls "logiken" i trådskaparens inledande inlägg.. Personlighet är alltså anpassat till utseende? Vackra, snygga och även riktiga läckerbiter är då otrevliga människor? Skumt det där.. för jag tycker att mina vänner är skitsnygga, men de är ju supertrevliga och goa.. Så då måste ju jag ha riktigt rutten smak och de är egentligen skitfula.. eller?? | |
| barbi | 2008-04-17 13:39 | |
![]() | ja menar inte att alla snygga e dumma men dom man har sätt nu som tycker att dom har allt o skit snygga osv.. verkar inte ha nåt fint på insidan:( men de finns många här inne som e snygga o trevliga som du tex snorklan ja de finns många:=) ja mena att ja vill aldrig bli en som tycker att man e skit snygg o bäst på allt o vet allt osv | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-04-17 13:48 | |
![]() | Något jag inte visste är att skönhet är makt? :P som det står en bit upp på sidan???? Tycker fortfarande att har man ett gott hjärta och en respekt till allt levande, ett empatiskt och moraliskt tänkande, då är man vacker. Är själen vacker så speglar det sig på utsidan. | |
| Miss_jk | 2008-04-17 13:50 | |
![]() | Jag fattar inte varför folk tror att alla som har en "snygg" profilbild antingen har photoshopat den, eller vart hos en sminkös och grejer innan. Kan man inte vara snygg på bild eller vaddå? Och snälla Cait, skippa blankraderna mellan varje mening. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-04-17 14:11 | |
![]() | MissT ; tack så mycket :) Du också! jag håller inte med om att man inte har något på insidan för man har ett snyggt yttre. Det är ju helt fel! Tror dock att många har väldigt mycket fördomar och att det finns mycket avundsjuka, just mellan tjejer iaf..vilket gör att man kanske har svårt för att säga att en annan tjej är snygg OCH trevlig osv... vad vet jag... | |
![]() | MissT ; tack så mycket :) Du också! jag håller inte med om att man inte har något på insidan för man har ett snyggt yttre. Det är ju helt fel! Tror dock att många har väldigt mycket fördomar och att det finns mycket avundsjuka, just mellan tjejer iaf..vilket gör att man kanske har svårt för att säga att en annan tjej är snygg OCH trevlig osv... vad vet jag... | |
![]() | oj, dubbelpost. sorry | |