Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 19 350 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:31 | |
![]() | Vart är världen på väg? Hata barn? Bara för att de finns? Börjar låta riktigt läskigt, det här! Guldlock88: du har lyckats med ditt uppdrag, jag är ledsen och chockad! Grattis! Nu kommer snart min goa dotter hem från skolan, hoppas att jag får riktigt goa terapikramar av henne. Kommer att behövas efter den här läsningen... | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:33 | |
![]() | Tack Miraculous nu blev jag ännu gladare;-) Guldlock du har rätt att inte gilla barn, men måste du för allt i världen vara så hatisk och uttala dej så otroligt plumt? Lägg ingen energi på hat, lägg den på kärlek och empati så kommer du må så mycket bättre. Och vem vet? Din barnfobi kanske växer bort med åldern;-) Peace and love! | |
| -JK- | 2008-04-18 13:34 | |
![]() | Sluta mata trollen (nu blev det ju uppenbart). Här kommer istället en bra handbok i hur man uppfostrar barn: www.rtin.org/babyins.../i ndex.htm | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:36 | |
![]() | *väntar på Vi som ogillar guldlocks åsikter tråden* | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:36 | |
![]() | Guldlock: Barn är ingen homogen grupp från neptunus, utan individer som ska behandlas med respekt precis som alla andra. Ofta har en aversion mot barn att göra med att man själv inte fick vara barn så länge som man hade behövt, och då kan det handla om en sorg som är bra och meningsfull att försöka ta hand om. Överhuvudtaget är det nog ganska vanligt att folk kan känna en mer eller mindre medveten sorg eller aversion över att det inte finns någon som helst återvändo från alla de krav och det liv som är förknippat med att vara en fullt ansvarstagande vuxen. Men jag vill inte sitta och hobbypsykologisera och kan såklart inte tala om hur det verkligen är för någon. ; ) | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:37 | |
![]() | barbi min mamma gillar barn. Alla mina kompisar gillar barn. Har aldrig fått höra att barn är äckliga utan denna uppfattning har jag skaffat mig helt och hållet själv. | |
| barbi | 2008-04-18 13:38 | |
![]() | oki då har ja bara ett råd till dig sök hjälp!! | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:38 | |
![]() | Gariam stämmer säker mycket väl för vissa men jag kan garantera dig att jag fått vara barn väldigt länge. | |
| le-lou | 2008-04-18 13:39 | |
![]() | inte konstigt att barn vill gå fram till dig, du är ju guldock för jössenamn! De tror att du är en god fe och vill kramas. och på den seriösa sidan, så självklart får du ventilera vad du tycker och tänker, men du får heller inte bli upprörd över att du inte får medhåll i det. Jag har full respekt för att du inte vill ha folk nära inpå dig, och att du föredrar djur istället (däremot får du se upp så att det inte blir så att du lever ensam i hela ditt liv för att du föraktar människor som i ditt tycke inte är perfekta). Min morsa hade en sån väninna en gång, hon var är en sån arg person, hon var så extremt bitter mot allt och alla, barn, vuxna... klagade hit och dit på ALLT, människor är feta, fula och gud vet allt. Däremot så : det enda som funkade för henne var hennes hundar. Det var så överdrivet, maniskt. När hunden dog bevarade hon hunden i en urna brevid sängen, det sista vi hörde var att hon skulle balsamera hundrackarn..Dessutom är det ju galet onormalt att hata sitt eget släkte på det viset som hon gjorde, det gör ju inte ens djuren. Hon levde ensam då med sina hundar, och gör det väl än idag. Arg hundälskare söker maka i sommar? | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:40 | |
![]() | men barbi, varför? jag stör mig ju inte på att hata jag stör mig på uppfostran av barn | |
| barbi | 2008-04-18 13:40 | |
![]() | aha där kanske problemet ligger att du fick vara barn för länge ? ja försöker komma på va som har gått fel för dig stumpan för ja tycker synd om dig:=) | |
| le-lou | 2008-04-18 13:41 | |
![]() | lägger till här, vart lite snabbt skrivet.. den andra hunden som dog skulle balsameras :). | |
| barbi | 2008-04-18 13:42 | |
![]() | så du stör dig på att de finns glada barn som tror gott om alla? | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:43 | |
![]() | Okej, skönt för dig. Vad tror du själv det handlar om, kan du se någon orsak till varför du inte gillar barn? Jag tycker som sagt att de bör betraktas som individer, och tycker att det är lika absurt att älska alla barn som att hata alla barn. Vissa barn är coola, andra är mer eller mindre jobbiga i perioder (men mina framtida barn kommer naturligtvis att vara over the top.) Tillbaka till frågan - hur funderar du själv kring detta? Många jag talat med innan som inte varit så förtjusta i barn som grupp tycker att det är så för att de upplevs som så egoistiska och självcentrerade. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:43 | |
![]() | Ingen människa mår bra av att hata. Det e min fullständiga övertygan så där kommer jag aldrig ändra mig. Hat förgör å skitar ner människan. Varför hata? Kan det inte räcka med att säga att du ogillar, har svårt för eller nåt sån. Försök får du se! | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:43 | |
![]() | le-lou jag kan mycket väl tänka mig att de är intrycket ni får av mig men jag gillar människor, de jag själv väljer att vilja lära känna. Jag har ett rikt socialt liv med både nära och kära. Att gå så långt som at balsamera mina djur hehe nej de låter lite sjukt till o med för att vara mig. Mina döda djur begraver jag och hälsar på då och då de räcker för mig. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:44 | |
![]() | Oceano, skulle du inte ut i solen ;) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:46 | |
![]() | Guldlock: Det finns ett namn på diagnosen... eller sjukdomen om man hellre vill skriva så.. Kan f.ö skriva att jag ALDRIG uppmärksammat eller sett någon som håller på så som du beskriver. Min minsting är snart fyra och otrooooligt social.. Hon har lärt sig (typ från hon var ett år) att om man springer i affären får man sitat i bilen och vänta tex.. Hon kan gå med mig på affären och tack vare (eller på grund av) dagis och deras "lekar" kan hon fråga tex tanten som också ska ta mjölk "Vad heter du i efternamn?" eller "Vad heter du?"... Och det är MAX vad hon skulle göra!! Inte en chans att hon ens skulle ta på någon hon inte kände (om hon inte tror det är jag eller någon annan hon känner) och ännu mindre vilja sitta i knät. Barn förstår inte allt, men de är inte korkade. De känner direkt att du inte gillar dom, så de som satt sig i ditt knä känner dig troligtvis, tror att de känner dig men tar fel på person eller så är det som VUlcan skrev på första sidan. Tycker dock att ALLA hundar ska gå kopplade i tätbebyggt område (är det inte lag på det?) eftersom man ALDRIG kan lita på den till 100% och för att det finns många med fobi mot hundar. | |
| Guldlock88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 13:47 | |
![]() | gariam gå tillbaka i tråden så har jag förklarat mitt obehag emot barn. Oki ocean jag ogillar barn och jag ogillar folk som säfger åt mig vad jag ska göra, nöjd? Nej barbi klart barn ska vara glada, alla ska väll vara glada om de kan men de behöver ju inte störa mig med sin glädje. | |
| Damage | 2008-04-18 13:49 | |
![]() | En unge på fyra bast kan väl inte hjälpa att han eller hon är nyfiken på dig? Du ska vara glad över att någon överhuvudtaget vill ha kontakt med dig. | |