Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-04-18 22:25 | |
![]() | Nu kommer jag med ett inlägg: Du är gift med en man, ni älskar varandra ( förmodar jag)Förhoppningsvis känner ni varandra ganska bra. Om nu du tycker det är jobbigt att han skaffar sig nya " tjejkompisar" utan din vetskap, så skulle han ta hänsyn till det och låta bli.. Sen skulle jag aldrig rekommendera att "smygläsa" andras mess, likväl som jag aldrig skulle läsa andras post.. Jag går inte ens i min mans plånbok utan att han vet om det, och jag vill inte att någon ska rota i min plånbok eller väska..Det är för privat, jag har inga speciella hemligheter men ändå.. | |
| ylvett | 2008-04-18 22:39 | |
![]() | Problemet är väl inte hurvida han är eller inte är otrogen egentligen. Utan vad skulle du behöva för att det ska kännas bra för dig. Kommer du alltid att ha bekymmer om hans eventuella otrohet. Litar du på honom eller inte. Det är inte mycket han kan göra åt saken. Det kan bara du veta/känna. | |
| Grymming | 2008-04-18 22:53 | |
![]() | Låter ju skumt och misstänksamt. Frestelser kommer alltid att finnas där ute och ibland tror man att gräset är grönare på andra sidan. Är man i ett förhållande och till och med gift så måste man kunna stå emot frestelserna och värdera sina utsvävningar bättre. Det tycker jag att man kan kräva. Känner man att man kanske inte kan stå emot frestelsen så måste man verkligen berätta det för sin partner först och tala om vad man känner. Men en sak är iaf säker...gräset är väldigt sällan grönare på andra sidan. ;P | |
| vulcan | 2008-04-18 23:07 | |
![]() | Nä - men saftigare kanske? :/ | |
| Grymming | 2008-04-18 23:09 | |
![]() | njae...inte saftigare heller. kanske i nån vecka sen är det samma skit fast kanske lite anorlunda! | |
| vulcan | 2008-04-18 23:12 | |
![]() | Efter 41 år i livet så tror jag mig åtminstone ha kommit fram till att det idealtillstånd jag trodde var möjligt att uppnå i relationer är och förblir en omöjlig dröm. I det tillståndet känns allting jättetryggt och stabilt, men samtidigt spännande och lite lagom oförutsägbart. Man är kär men samtidigt också förälskad. Men står med fötterna stadigt på jorden ändå. Det är naturligtvis enormt naivt att tro på en sån omöjlig kombo av känslor - men jag trodde länge på något vis, någonstans att det ändå skulle gå. Eftersom få människor är så unika som dom tror, så finns det säkert många andra som tänkt/tänker som jag. Kanske är det sökandet efter detta omöjliga som driver en ut på små utflykter "vid sidan av", om än aldrig så oskyldiga? Kan man tala om de här känslorna i förhållandet finns kanske ändå en chans att hantera det.. | |
| Join4t | 2008-04-18 23:38 | |
![]() | oj trist att en del (killar) verkar se det så naturligt att "sopana" efter andra? Jag har själv aldrig råkat ut för att någon av mina killar haft ens en anydan till det beteendet. Har haft 2 riktiga förhållanden varav mitt nuvarande är över 6 år sen jag var 19 år och vi funkar bättre och bättre ihop för varje år, vi bråkar nästan aldrig vilket vi kunde göra de första åren och vi har grymt mycket bättre sex (förutom att han ofta vill 3-4 ggr per dag =p). Om vi skulle "stanna" som det är nu skulle jag vara lycklig för resten av mitt liv men det kanske kan bli ännu lite bättre... ;) Jag tror inte man ska oroa sig eller förvänta sig det värsta utan se saker positivt och ha kul tillsammans, sen om det ändå skulle gå snett så får man ta det då, man ska självklart inte acceptera om man VET att ens partner sviker. Snacka med din kille och kom gemensamt fram till vad som är ok och inte, han bör få ha tjejkompisar om han vet att hanterar det shysst men be honom låta dig ta del av hans liv lite mer och berätta när han träffar nya vänner. Detta är bara vad jag spontant känner. | |
| le-lou | 2008-04-19 00:06 | |
![]() | håller med ordvältaren, praise the lord haha. Men det är ju rena fakta karln skriver, om hur tjej och killkompisar fungerar. Det är iaf mina erfarenheter, och alla tjejkompisars med. tja, tom killkompisar har "erkänt" att det ligger nåt i det där, då pratar de mer om det efter ett glas eller två dock. Till jenny: Som Zimba känner jag rött ljus. Strunta i alla moralpredikningar om att "det måste vara nåt fel om du inte kan lita på din partner yada yada". Intuitionen, gå efter den. En sak är att ens partner har gamla tjejkompisar men att skaffa nya hux flux? Speciellt med såna sms? Nä, det där hade jag aldrig gått på. | |
| Candee | 2008-04-19 00:43 | |
![]() | Min erfarenhet är densamma..många killar vill mer ofta mer med sina tjejkompisar om det skulle finnas tillfälle. Men, det finns faktiskt undantag..men jag brukar ha det lite i baktanken när jag skaffar nya. Det märker man ganska snabbt om de är ute efter annat än vänskap. Och jag är rätt tydlig då..sen får det bära eller brista i vänskapen. Men jag har ofta även startat nya bekantskaper men då har min sambo alltid vetat om det..och han är tack och lov inte den svartsjuka typen. Men jag gör aldrig något bakom hans rygg och har aldrig haft otrohet i tankarna..varför ska jag? Finns det såna tankar så är nåt fel i förhållandet. Sambon har dock inga nära tjejkompisar..han tycker att han inte har behov av det. Sen brukar jag väl sätta gränsen nånstans..jag har inget behov att ränna iväg med killkompisar på olika saker när jag ibland känner att jag knappt har tid med mitt eget förhållande. Träffas jag och mina killkompisar så är alltid sambon informerad och oftast även inbjuden att följa med..varför inte. De är ju min bästa vän och självkart så vill jag ha alla mina vänner närvarande om det går. Sen är det väl så att jag oftast vill samma sak när det gäller honom..skulle han mot förmodan ska fler tjejkompisar så skulle väl jag bli misstänksam om han började fika med dom och spendera tid med dom istället för med sin tjej, när vi nu inte har så mycket tid för varandra. MEN, inte alltid förstås..ibland vill man ju ventilera vissa saker som man gör vänner emellan..men då har man ändå byggt upp ett förtroende med sambon-vännen-en själv..och varför då vara orolig?? Ne, jag tror ändå att ringer det en varningsklocka hos dig så gå på magkänslan. Ta även reda på vad som kan vara orsaken och inte enbart hitta en "syndabock". Varför har han inte berättat det för dig istället för att du ska få reda på det via hans mobil? Och varför kollar du i han mobil över huvud taget? Det är nåt jag inte skulle göra bara så där.. ..hur var han innan ni träffades? Och de raderna du skrev förut..att han hade massa tjejkontakter men det aldrig blev något..? Då är han ju ute efter något mer med sina tjejkompisar än bara vänskap. Det beteendet ändras inte alltid bara för att man har ett förhållande. Bekräftelse i all ära behöver ju alla, men att fortsätta en vänskap på den grunder är inte helt ok om man har ett förhållande. En vänskap ska ju handla om att lita på den andre och lite djupare faktorer än enbart bekräftelse. Ömsesidig respekt är en stor faktor..och då gäller det ju resp. förhållanden oxå.. Mina tankar.. | |
| Sara016 | 2008-04-19 00:54 | |
![]() | Hmmm..Alltså.. Vänta nu.. E jag dum i huvudet.. han var på den här tjejens och hennes killes fest..fast han inte känner dem? Och hon försvann där? I sitt eget hem.. *host* Å andra sidan e jag grymt trött så jag kan ju ha missuppfattat allt.. Men helt ärligt.. har han inget att dölja så ska han presentera er, låta dig träffa henne.. Om han nu anser att de e kompisar.. Allt annat vore väl respektlöst? | |
| le-lou | 2008-04-19 00:56 | |
![]() | kompisar? en upptagen tjej och en upptagen kille klickar som KOMPISAR på en fest ? come on..... genomskinligt så jag vet inte vad :) | |
| Cait | 2008-04-19 01:16 | |
![]() | Det går inte att vara nära en annan människa om man inte accepeterar att sexualiteten inte fungerar exklusivt. Att människor dras till varandra är en biologisk och praktisk grej för både könssjukdomar och genpoolsombyte. Konsekvenserna är att relationskonstruktioner kan välta. Så är det i varje hörn på denna jord. Lev i öppna förhållande (där säkerhet och respekt är ledord) så slipper ni vakna med kondylom och hjärtknip. Bara ett tips. | |
| Cait | 2008-04-19 01:18 | |
![]() | Jag mår dåligt av lögnerna - tvivlet. Inte av andras eventuella attraktion. Heck, jag önskar att jag var attraherad av fler människor. Många många fler. | |
| Cait | 2008-04-19 01:19 | |
![]() | Är din man snygg? | |
| Cait | 2008-04-19 01:19 | |
![]() | Skoja.. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-19 01:27 | |
![]() | Cait, "Skoja.. " •Fast ändå inte... om han nu är riktigt snygg... eller hur? | |
| Cait | 2008-04-19 01:40 | |
![]() | Nä skoja, han är ju en lögnare... Även snygga lögnare går bort... Om de inte äter morötter medan de ljuger... | |
| Candee | 2008-04-19 01:49 | |
![]() | Öppna förhållande skulle jag aldrig klara av.. det passar inte alla Cait.. | |
| Candee | 2008-04-19 01:50 | |
![]() | Och man behöver heller inte må dåligt i ett förhållande..gör man det är bara det ett varningstecken | |
| Sara016 | 2008-04-19 09:54 | |
![]() | Le-lou... Det e det jag menar.. Jag tror inte riktigt på det liksom.. | |