Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 636

Forumkategorier

Användare Inlägg  
WordTour2008 - Ej medlem längre2008-04-25 19:15
Antal inlägg: 1279

Jag är förvisso också en jävel på att förlåta. Men men, jag har ju inte varit utsatt för några "farliga" saker, som tur är.

WordTour2008 - Ej medlem längre2008-04-25 19:18
Antal inlägg: 1279

Idag ska du leva som om det var din sista dag. Vill du verkligen att din sista dag ska vara en dag av grubblerier? Njäe, skulle inte tro det va. Glöm alla jävla skitstövlar.

Skogstoka2008-04-25 19:24
Antal inlägg: 21

Och vad menar du med "farliga saker" WT?

le-lou2008-04-25 19:32
Antal inlägg: 17500

måste man förlåta?
Ni som säger att förlåtelse ger frid åt en själv... men om jag tex mår bättre av att inte förlåta, är det ändå fel menar ni?

Skogstoka2008-04-25 19:51

Nä.man måst int förlåta. Man kan förlika sig.accepetera att så är situationen. Int går det tvinga nån säga förlåt! Då tänker jag: "Jaha. Du vill int erkänna ditt fel. det är ju upp till dig. Du får leva med den ångesten,int jag. Jag vet vad du gjort/sagt. Jag kan va "lagomt" trevlig mot dig (men det är bara för att det är ett barn inblandat! ) int mer...och jag ser varje gång jag möter dig hur du lider! bara för att det är så svårt säga "förlåt"...

limstick2008-04-25 19:56
Antal inlägg: 9

Acceptans är gott.
När man har klarat av det kan man gå vidare.
Men vägen dit kan vara svår...
Man behöver inte förlåta men acceptera, tror jag.

Skogstoka2008-04-25 20:10

Jo. Acceptans är en insikt. För den starkaste. Och då får man "förlåta" den svaga, till en viss gräns naturligtvis.

LemonTart2008-04-25 20:46
Antal inlägg: 122

Jag har insett motsattsen... I vart fall för mig själv. Trodde att jag var en förlåtande person, men jag har insett att det är all ilska jag bär på som gör att jag har oförklarlig ångest. Att ge sig själv tillåtelse att känna hatet fullt ut över HANDLINGAR gör att jag känner att jag respekterar mig själv och mitt egenvärde. Det är förstås mer komplicerat att verkligen hata en person i sig själv, eftersom där finns många sidor hos människor. Men man har rätten att känna ilska över handlingar som andra gjort mot än som varit fel. Jag tror att det är bra att verkligen känna vad man känner, även om det kan anses "småsint". Om man inte rider ut hatet först så tror jag att det är svårt att också "förlåta".

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2008-04-25 20:58
Antal inlägg: 3488

LemonTart, jag håller med dig. Jag tror att det är svårt att förlåta om man inte gett sig själv tillåtelse att känna vad man känner fullt ut.

Le-lou, inte måste man förlåta heller. Förlåta kan man ju ändå bara göra om man känner att man vill göra det. Så länge man mår bättre av att inte göra det så finns det heller ingen anledning att göra det.

LemonTart2008-04-25 20:59
Antal inlägg: 122

Förlåta/eller acceptera får man ta och göra när man är redo. Ingen idé att tvinga på, det blir bara att man tvingar undan...

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?