Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gnill | 2008-04-26 18:41 | |
![]() | man kommer ju bara på fler å fler filmer här Ice storm t ex... inte Lees senaste precis, men mkt bra! | |
| Luka Modric - Ej medlem längre | 2008-04-26 18:45 | |
![]() | Brutti sporchi e cattivi är en totalt underbar film. | |
| Dyslekso | 2008-04-26 18:51 | |
![]() | Darling är en bra svensk film, trådskaparn! | |
| licketi | 2008-04-26 19:14 | |
![]() | chocolat! den är ytterst lite våldsam och har inga snabba bilar, aliens eller dylikt :p kanske inte är svensk men har med två svenska skådespelare ;) den är enligt mig otroligt mysig, rolig och innehåller även ett budskap. du kommer dock vara väldigt sugen på choklad efter du sett den :p | |
| dondan | 2008-04-26 19:19 | |
![]() | Bra svensk film finns det gott om... Kvarteret Korpen - Bo Widerberg In- o Utvandrarna - Jan Troell Fanny och Alexander - Ingmar Bergman En kärlekshistoria - Roy Andersson Glasblåsarens barn - Anders Grönros Mitt liv som hund - Lasse Hallström Fucking Åmål - Lukas Moodysson o som WT2008 mycket riktigt nämnde Den enfaldige mördaren av Hasse Alfredsson Det mesta som ovanstående regissörer gjort i övrigt är också värt åtminstone en titt. Tyvärr har svensk film i stort chanserat så till den milda grad att den snart är lika ointressant som den samtida svenska romanen. Antingen hysteriskt bred och underhållningslysten eller självupptaget pladdrig...o i värsta fall bådadera | |
| dondan | 2008-04-26 19:34 | |
![]() | Funderade också lite på varför jag gillar Blå filmen så mycket... Förutom Juliette Binoche, som verkligen äger filmen med bravur, så tror jag att Zbigniew Preisners fantastiska musik spelar en stor roll. Dessutom var det så att för en gångs skull skrevs musiken först och sedan anpassade Kieslowskij bilden efter den...rätt ordning alltså... På tal om musik och favoritfilmer måste jag också nämna Robert Altmans "Nashville"...lysande film i sig och dessutom, tillsammans med "Spinal Tap", "Sven Klangs kvintett" och "Almost Famous" en av de få någorlunda trovärdiga spelfilmer som gjorts om musik och musikerliv... | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-26 19:37 | |
![]() | Någon "invandrarna" har väl Jan Troell aldrig gjort | |
| PmsKossa - Ej medlem längre | 2008-04-26 19:47 | |
![]() | Orkar inte läsa igenom alla inlägg men gissar att trådstartaren inte blivit glad åt ett enda förslag ännu. | |
| dondan | 2008-04-26 19:48 | |
![]() | absolut inte...ska givetvis vara Nybyggarna...det är varmt här...sorry | |
| Ladymaster - Ej medlem längre | 2008-04-26 19:57 | |
![]() | Hur kan alla dessa så kallde filmnördar glömma bort det mest uppenbara??? Rekommenderas varmt Allt med Roy Andersson (Sveriges bästa regissör) Hela Ingmar Bergman - Katalogen Börja med Hets!!! Graves Of fireflies Guds Stad Schindlers list De sju samurajerna + allt som Kirusawa gjort!! Hela Herzog - Kinski Katalogen börja med Fitzgerraldo Och har du bara en liten stund över rekommenderas, Den långa flykten eller Rain Man (inte så långa) Lycka till :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-26 19:59 | |
![]() | Uppenbara?.. Ha! | |
| Ladymaster - Ej medlem längre | 2008-04-26 20:01 | |
![]() | Trashone, du är alldels för ung och outbildad inom filmvetenskapen , så somna om :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-26 20:03 | |
![]() | Nja. Har bara utvecklat en bra filmsmak ;) Nästa gång någon skall visa Bergmanrulle så lär jag vara 100+mil bort. | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-26 20:04 | |
![]() | 99% av alla självutnämnda "filmälskare" har inte sett något än dussinproducerad amerikansk smörja, jag vill slå ett slag för fransk film. Kika på Rififi, Fruktans Lön, En dödsdömd rymmer eller varför inte Medan vi faller. Nyttigt att komma undan mcdonaldsfilmen ett tag så man inte blir helt igenfettad i hjärnan. | |
| Y MALMSTEEN | 2008-04-26 20:05 | |
![]() | 1. For a few dollars more (världens bästa foto) 2. The Good the Bad and the Ugly 3. ALLT MED ARNOLD SCHWARTZNEGGER, SYLVESTER STALLONE OCH JEAN-CLAUDE VAN DAMME! | |
| Fantasi_regn - Ej medlem längre | 2008-04-26 20:05 | |
![]() | Jalla jalla är en svensk film som jag tycker passar in på trådskaparens önskemål. Annars håller jag med de som förslog Den enfaldige mördaren. Även Pelle erövraren är bra. | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-26 20:06 | |
![]() | "3. ALLT MED ARNOLD SCHWARTZNEGGER, SYLVESTER STALLONE OCH JEAN-CLAUDE VAN DAMME!" Nu fick jag upp lunchen. | |
| dondan | 2008-04-26 20:07 | |
![]() | Hade väl både Roy Andersson o Bergman med...? Men jag är ju heller inte någon filmnörd. Dessutom regisserades väl Hets av Alf Sjöberg...? | |
| miss-steel | 2008-04-26 20:08 | |
![]() | Pupurfärgen är en av mina favoriter | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-26 20:09 | |
![]() | Tur nog är smaken som den är. | |