Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 780 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Trzosen - Ej medlem längre | 2008-05-06 22:47 | |
![]() | Sluta göra något.. Ät inte, drick inte, lev inte.. Så sparar du pengar och är miljövänlig på samma gång ;) | |
| Mirr | 2008-05-06 22:52 | |
![]() | Vill man dryga ur nikksoppan ännu mer kan skarva i makaroner, även det gott. Linssoppor är också billiga o goda. Eller varför inte nu så här på våren: en härlig nässelsoppa. Allra helst med ägghalvor, extra billigt om du har några egna höns, kanske i badrummet eller dylikt utrymme | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-05-06 23:01 | |
![]() | cykla istället för buss. om du ska åka kollektivt- fuska. ta med egen sprit på krogen eller låt bli att dricka alkohol. drick mycket vatten (det tar den värsta hungern, ger vacker hy, och efter ett tag på vattendiet blir du sådär sexigt undernärd). | |
| Blompojken | 2008-05-06 23:04 | |
![]() | bli en proffesionell pokerspelare under studietiden så behöver du inte bekymra dig över ekonomin. | |
| Mirr | 2008-05-06 23:06 | |
![]() | Ja och tänk vad mycket träningspengar du tjänar in om du går på vattendiet. Annars är det både kul o billigt att köra med "jag tager vad jag haver"- matlagning. Kolla in frys, kyl och skafferi. Är du uppfinningsrik blir det ofta till en 3-rättersmeny | |
| listfascist | 2008-05-07 05:52 | |
![]() | Oj vad mkt indragningar på maten! Här kommer ett till tips - sluta släng så förbaskat mkt mat, se till att allt du handlar blir uppätet! Ett annat tips (kanske inte sådär jätte 2000-taligt), som jag fick från "lyxfällan" (för övrigt ganska björklundigt program) är att man tar ut alla sina pengar från kontot (efter att alla räkningar är inbetalade) och delar in dessa i fyra kuvert märkta med vecka 1, 2, 3, 4. Det är helt suveränt, då vet man EXAKT vad man gör av med och hur mkt man har kvar. *visakort är djävulens påfund* | |
| brunoga | 2008-05-07 08:52 | |
![]() | mitt bästa tips är att helt enkelt att inte orka fara till stan eller där du nu är och handlar. Fan ta det lugnt istället, borra ner handen i pocorn påsen. Die hard finns nämligen på DVD så yippiekayey mother fucker. YES det där blir tamefan omöjligt att topa. haha fan va mammas nya kille är bra. Men allvarligt om man inte orkar så, sparar man pengar. Jag gör det i allafall. | |
| uberbacon | 2008-05-07 09:14 | |
![]() | Det ni sa om två mål mat per dagen är inga problem :) Vakna kl 16, ät ett rejält mål mat vid 19. Ät två mackor och ett glas oboy innan du går och lägger dig kl 8 på morgonen. Funkar utmärkt om man inte "måste" göra saker dagtid. I övrigt är väl ett bra tips att ta stora lån och slippa snåla. Man pluggar väl för att ha det bättre i framtiden, så varför inte ha det bra när man pluggar också? | |
| creamie | 2008-05-07 09:30 | |
![]() | Men om man har skola på morgonen då? :o Oboy är bra om man vill ha mättnadskänsla utan att äta ^^ Du är så optimistisk uberbacon, låter inte som att du har tagit megalån dock ;) | |
| creamie | 2008-05-08 22:12 | |
![]() | Denna tråden är så himla bra! Jag ska kopiera ner alla förslag till en liten egen studentbibel ^^ | |
| Linda88 - Ej medlem längre | 2008-05-08 22:15 | |
![]() | Det bästa är att hitta sig en rik lättlurad kille som man kan mjölka under studietiden. | |
| creamie | 2008-05-08 22:24 | |
![]() | Men sådana växer inte på träd. Så om man inte hittar någon sådan som ser någorlunda ut, vad gör man då..? xD | |
| Linda88 - Ej medlem längre | 2008-05-08 22:28 | |
![]() | creamie de behöver väll inte se bra ut jag har aldrig rört mina försörjare utan de tycker bara de är trevligt att någon vill äta middag med dem elelr att de har någon att gå o shoppa med | |
| helejnaa | 2008-05-08 22:34 | |
![]() | Jag är student och tar inte ens lån, bara bidraget och sen har jag lite sparade pengar från tidigare jobb. Mina tips är: spara inte in på maten!! Nudlar är djävulens påfund och att äta ensidigt gör att du blir trött och framförallt är det så sjuuukt tråkigt! Däremot menar jag inte att man inte ska titta på priset, men med lite folkvett så kan man handla billigt men också det man VILL äta. Men akta dig för impulskäk, oplanerade luncher ute, fika på stan (hutlöst med 28 kr för bryggkaffe!) osv. Dessutom är alla ekonomiska beslut man tar under alkoholpåverkan dåliga beslut. Bli sambo! Man halverar sina kostnader i princip, och om du inte står ut med en pojkvän/flickvän/kompis så kan man ju bo inneboende hos någon som man inte behöver ha så mycket kontakt med. Mitt mest konkreta tips är att ha med sig termos med kaffe eller te till skolan, för herregud vilka pengar som drar iväg på caféerna i anslutning till universitetet. Ha med matlåda, en macka, lite godis, vad du nu kan bli sugen på. Lycka till med ett fattigt liv! | |
| creamie | 2008-05-09 11:09 | |
![]() | Tackar för tipsen ^^ Jag har ett till: köp kaktvål istället för flytande! MKT billigare, och håller längre. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-09 13:33 | |
![]() | Se till att ha hjärtat krossat konstant. Gah så lite man äter då. | |
| creamie | 2008-07-01 11:54 | |
![]() | Om du är ledig en dag, så gå inte upp förrän vid 12, så kan du kombinera middag + frukost = brunch, så slipper du betala för en måltid extra! | |
| creamie | 2008-07-01 12:23 | |
![]() | Om du har kolsyremaskin, så köp en flaska saft också, så får du läsk i litervis istället för att springa och köpa flaksor jämt och ständigt. | |
| creamie | 2008-07-01 12:26 | |
![]() | Ta med egen sprit på krogen i BHn, trosorna eller kalsongerna, för där känner inte vakterna! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-01 12:34 | |
![]() | Jag har nu varit student i 1,5 år och tycker inte det är så farligt (pajjar tråden rejält;-)) Jag har iofs sambo, men även tre barn som tydligen måste äta och ha nya kläder TROTS att jag pluggar.... ;-) Jag tycker som sagt inte att det är så farligt med ekonomin när jag nu pluggar, men tänker man bara lite när man handlar mat och tittar på prislappen kan man komma lite billigare undan (varnar dock för Euroshoppers corn flakes och gör lite reklam för icas).. (för de som nu kommer att räkna på saken så får jag 940 eller om det är 960:- per månad för mina ter barn, men jag LOVAR de kostar mer än så... tar heller inget extralån) | |