Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 622 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2008-07-24 04:01 | |
![]() | Med tanke på att vi ännu inte hittat allt liv på jorden, så kan jag garantera att det finns liv i universum. Sen kan man ju spåna på hur dom är, ser ut som eller om dom är inteligenta :) Har som sagt tidigare sett ufo, så jag vet att det finns :P | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-24 04:24 | |
![]() | vem säger att VI jordbor är intelligenta? I jämförelse med vilka då? Vi kanske är dom dummaste av dom dumma om vi skulle jämföra oss med alla andra liv som finns i universum. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-24 07:00 | |
![]() | Stilig_karl: Universum kanske är oändligt, men det betyder inte att det finns oändligt mycket materia i universum. Det mesta är bara tomrum. Faktum är att jag kan bevisa att den tomma delen av universum är oändligt mycket större än den som fylls av materia. | |
| Entragian - Ej medlem längre | 2008-07-24 09:40 | |
![]() | Snoosy: att du sett ett UFO bevisar inte att det finns utomjordingar. det bevisar att du har sett något du inte kan identifiera. Själv tror jag dock att det måste finnas liv ngn annanstans än på jorden. Tycker också att det att det verkar lite insnöat att tänka kolbaserat och kräva bevis på vatten för att överhuvudtaget fundera på om det finns liv på en planet. Bara för att det är så vi känner till liv så behöver det inte alls vara en definitiv sanning. Och ja, jag blir också galen på det där med att univerum är oändligt. Hur fan går det till ?? | |
| Snoosy | 2008-07-24 10:41 | |
![]() | Entragian,, det jag såg kan inte vi människor göra, vi är alltför ointeligenta :) | |
| Snoosy | 2008-07-24 10:42 | |
![]() | *ointelligenta | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-24 12:00 | |
![]() | E Solu: Jag kan tänka mig att stora delar av universum är tomrum, men jag har svårt att se att det går att bevisa, även fast det förefaller sig logiskt. Du skulle då ist kunna bevisa att det går att bevisa :) Men eftersom alla håller med om att universum är oändligt så finns där gott om plats mellan tomrummen att frodas liv. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-24 12:04 | |
![]() | Entragian: Det går väl inte att förstå att universum är oändligt, våra hjärnor är inte utformade för det tydligen. Jag förstår det inte heller. Men om det inte vore det skulle det, skulle det behöva finnas något utanför det, och sedan utanför det och sedan utanför det osv. Då hamnar man till slut i oändligheten. Men jag är iaf lugn, tror inte vi skall vara rädda för universum, tror snarare att det har oss om ryggen och att vi alla är barn av universum... haha, frireligiöst det blev på nåt sätt :P Amen | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:53 | |
![]() | Sen behöver inte universum vara oändligt stort bara för att det är oändligt. Man kan jämföra med jordytan, som är oändlig (har ingen ände), men åker man tillräckligt långt kommer man tillbaka till samma punkt igen. Samma sak händer i alla oändligt universum, oavsett om de är "cirkulära" eller oändliga på riktigt. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:56 | |
![]() | Inte om universum expanderar snabbare än man färdas. ;) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-24 21:20 | |
![]() | jo faktiskt även då, subjektivt sett. | |
| DennisPlz | 2008-07-24 23:27 | |
![]() | Om ni skyndar er till aftonblaskan så ser ni att de ringat in utomjordingen. img501.imageshack.us...in gbf1.png | |
| -Lala-la | 2008-07-25 00:25 | |
![]() | Denniz - kan du lägga en länk till artikeln? | |
| DennisPlz | 2008-07-25 00:53 | |
![]() | Förstasidan bara. Artikeln har samma bild men saknar inringning och därmed humoristisk poäng. | |
| -Lala-la | 2008-07-25 01:02 | |
![]() | www.aftonbladet.se/n...29 66143.ab hmmm .. på riktigt eller? | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:09 | |
![]() | Jag upprepar: www.dailymail.co.uk/...ye ars.html <-- där är en bild på ET. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-25 01:10 | |
![]() | Ber om ursäkt att jag länkade till porr (naken alien). | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-25 05:15 | |
![]() | E Solu: Synd att jag råkar tända på nakna aliens då de är så porriga enligt mig... tihihihi.. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-07-25 05:18 | |
![]() | Men det måste ju ligga något utanför universum om det inte är oändligt stort... Det kan ju inte bara vara ingenting, finns inget ingenting, många ingenting är ju ändå någonting. Om det går att förstå vad jag menar. Måste ju iaf finnas oändligt med utrymme där det kan finnas oändligt många varelser. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-07-25 05:46 | |
![]() | Man kallar oftast helheten för metaversum, och vårt universum är det universum som vi är instängda i. En viktig detalj är att universum består av all rumtid som är sammanhängande med oss, vilket innebär att frågor såsom "har universum alltid existerat, och kommer det alltid att existera?" eller "vad finns utanför universum" oftast bara är ordlekar. Eftersom tiden och rummet är delar av universum så är vare sig rum eller tid definierade utanför universum. Utan tid händer inget (kausalitet finns inte), och utan rum kan inget finnas på olika ställen (det går inte att beskriva var i ett rum ett bord är placerat, om rummet inte existerar). Men det går också att tänka sig slutna universum i högre dimensioner, som upplevs som det enda som existerar för dess invånare, men som för en högredimensionell varelse upplevs helt annorlunda. Här finns en liten zen-upplevelse på den fronten: www.dimensions-math....er _E_E.htm | |