Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
marmeladov22 | 2012-03-10 20:30 | |
![]() | hej | |
marmeladov22 | 2012-03-10 20:30 | |
![]() | Jag har ingen fest att gå på. Hade jag orkat om jag hade haft? | |
Måns_E | 2012-03-10 20:36 | |
![]() | Ja eller hit, man verkligen slås av hit avundsjuk Åsa Moberg tycks vara. Liksom alla andra som kritiserar monarkin eller kungahuset. Du är allt bra skarpsynt Ttiittii. Eller kanske inte? | |
Måns_E | 2012-03-10 20:36 | |
![]() | hit=hur | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-10 20:36 | |
![]() | marmeladov fel tråd har han ringt kungen? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-10 20:37 | |
![]() | åsa är avundsjuk på alla som har barn kunglig eller ej | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-03-10 20:59 | |
![]() | Nå, Måns? | |
Måns_E | 2012-03-10 21:01 | |
![]() | Vilken fantastisk slutledningsförmåga, och argumentationsteknik. Själv så tror jag att Ttiittii bara skriver så för att hon är avundsjuk, på typ folk som kan tänka, eller något åt det hållet. | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-03-10 21:03 | |
![]() | Måns har klantat till det riktigt ordentligt. :P | |
Måns_E | 2012-03-10 21:03 | |
![]() | Nå, vad då imi? Det var ju du själv som förutspådde Viktorias övertagande av tronen, vilket innebär att han rimligtvis måste dö inom den tidsperioden. Eftersom det inte är något demokratiskt val vem som är vår regent. Frågor på det? | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-03-10 21:09 | |
![]() | "Det var ju du själv som förutspådde Viktorias övertagande av tronen" ViCtoria menar du väl? "vilket innebär att han rimligtvis måste dö inom den tidsperioden." Måste han? Är du säker på det? | |
Måns_E | 2012-03-10 21:17 | |
![]() | Ho, traditionsenligt så brukar inte svenska kungar abdikera oavsett popularitet eller om deras arvingar anses vara mer lämpade. CG har ju inte direkt visat att han har några andra åsikter. Om det nu mot alla odds skulle ske, så skulle också en debatt om kungahusets vara eller inte vara blomma upp, och då är det ganska troligt att den svenska monarkin skulle skrotas för gått. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-10 22:03 | |
![]() | att diskutera kungahusets icke vara är ingen ide ,eftersom det alltid kommer att finnas,med undantag för revulution.vilket knappast kommer att ske den närmaste tiden | |
Träsmak | 2012-03-10 22:04 | |
![]() | Nä, svenskarna är ju inte särskilt revolutionsbenägna. ... Tyvärr ... | |
rullarens | 2012-03-10 22:12 | |
![]() | Men Måns_E: När ska du begripa att svenska folket VILL ha kungahuset kvar oavsett om kungen abdikerar eller ej. Du som brukar hänvisa härsan och tvärsan borde väl vara insatt i att en klar majoritet av svenska folket tycker så i undersökning efter undersökning. Men i denna fråga kanske du kör med önsketänkande? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-10 22:17 | |
![]() | när prinsessan Estelle får sina barnbarnsbarn har vi fortfarande kungahus,MÅns va ine så kinkig och snål,dom kan göra hur många undersökningar dom vill tusentals om så är,spelar ingen roll alls,vi kommer att ha kungahus endå | |
Måns_E | 2012-03-10 22:19 | |
![]() | rullarens, jag är insatt i svenska folkets stöd, jag är också, men jag vet också att det sjunker år för år, och att kungens supportrar främst hittas hos den äldre delen av befolkningen, vilket medför att det bara är en tidsfråga tills det inte finns någon majoritet som vill ha kvar kungahuset. Det har jag väl förövrigt skrivit mer än en gång i den här tråden? | |
Måns_E | 2012-03-10 22:21 | |
![]() | Ttiittii kan uppenbarligen inte heller läsa. Det handlar inte om ekonomi, men det verkar vara svårt att ta in för dig, då du återkommer till det gång på gång, det handlar inte heller om avundsjuka. Och nej, om tusen år så kommer det inte att finnas något svenskt kungahus. Det är jag helt övertygad om, men kan naturligtvis inte säga något definitivt om (men det kan väl rimligtvis inte du heller?) | |
rullarens | 2012-03-10 22:24 | |
![]() | Måns_E: Felunderrättad är du där, stödet tenderar att gå upp och ner genom åren och just nu kanske det är de äldre som stöder men det har oxå varierat genom åren och när vi nu fått en ny liten prinsessa ska du se att du inte kan vara alldeles säker på att stödet sjunker..... | |
Måns_E | 2012-03-10 22:33 | |
![]() | Stödet går ner. Folk blir ju inte mindre upplyste, och tror ju inte mer på att någon skulle vara utsedd av gud för att leda oss, även om Victoria får en unge. Men visst, tillfälligtvis så kan säkert stödet gå upp något, men det kommer att sjunka tillbaka igen, det är jag helt övertygad om. Oavsett vilket så känner jag i a f inte någon i min generation som har bilder på vår kung uppsatta på väggen, det var inte helt ovanligt några generationer tillbaka. | |