Spelrum
Giraffen40
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade65
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-10-19 17:17
Antal inlägg: 17500

det bekymrar mig att ni är så inne i er värld att ni tar det så personligt när vi kritiserar husguden terry. vill ni diskutera i en privat tråd om spöken så får ni väl ta det just privat - lägger man ut sånt här på ett allmänt forum då får man acceptera att vi andra också skriver och att ämnet blir ifrågasatt.

LisaLong2010-10-19 17:18
Antal inlägg: 2725

lelou han gör faktiskt en hel del pro bono oxå

LisaLong2010-10-19 17:19

Precis som en läkare vill ha lön, bara för att han kan en sak varför ska han bara göra det gratis....

le-lou2010-10-19 17:19

jaha. som vad ?

le-lou2010-10-19 17:21

Lisa - du ser ingen skillnad i att betala för något som finns?

Varför ska inte en person med gåvan spela på lotto eller tipset och nyttja sina förmågor?

LisaLong2010-10-19 17:24

lelou men snälla du...om en människa har pengar och är lite medial och vill utbilda sig varför inte??? Precis som om en läkare vill fortsätta att utbilda sig till plastkirurg och betalar ett par hundra tusen för det?? Jag menar fine du tror inte på någonting som är medial och det respekterar jag till 100%, men att komma med sådana jämförelser

LisaLong2010-10-19 17:25

lelou ännu en gång..bara för man är medial behöver det inte betyda att man kan se in i framtiden

le-lou2010-10-19 17:35

"lelou men snälla du...om en människa har pengar och är lite medial och vill utbilda sig varför inte???"

Förstår du konceptet " att sko sig på andras olycka" ?

VARFÖR hjälper inte medium människor i nöd? Varför "hjälper" de bara de som betalar de pengar? Samma sak med synska.
Om du nu sitter och säger att medium och synska inte får (för vem??) använda förmågor i tex spel och lotteri, så hutlösa priser är ok att ta från privatpersoner? Du vet det säkert redan - men det är helt sjuka priser de tar. Det är inte nåt jobb - det är scam. Om saker och ting pekar åt håll, är det rimligt att tro åt det andra hållet, Lisa? För det är så ni gör.

Jag stör mig på att vettiga människor sitter och försvarar de här typerna. Men så är det just er de lever på.

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-10-19 17:42
Antal inlägg: 299

Men le-lou, du har fel och du blandar ihop äpplen och päron alldeles hejvilt.
Och jag fattar inte varför du VILL göra det? För du är ju inte dum på något vis, så du borde ju inse själv också att du kokar ihop på ett felaktigt sätt, ett sätt som gagnar ditt synsätt.

"Om nu medium är så högt moraliskt bevandrade menar jag... att de inte vill använda sin gåva till att få gott om pengar (ingen skulle ju få veta om man prickar alla rätt på lotto ) ... så är det ändå helt ok att ta 60.000 för att "Lära andra gåvan".
Det är nonsens, Lisa. I det ena fallet vinner man på lotto - i det andra snor man pengar av folk som sätter sitt hopp till en man som säger sig kunna tala med döda människor. Det ena är ok men inte det andra?"

========================= ==

Var kommer förresten siffran 60.000 ifrån?

Men ok, hur som helst, vi kan använda oss av siffran 60.000 då. OCH det betalas för en KURS. Och den som går kursen är INTE där för att i första hand av personliga skäl komma i kontakt med sina döda släktingar, utan de är där av helt andra bevekelsegrunder.

"snor man pengar av folk som sätter sitt hopp till en man som säger sig kunna tala med döda människor."

NEJ, den kategorin av folk som "...sätter sitt hopp till en man som..." betalar INGA 60.000 kronor, för DE går inga kurser, utan DE går och får en konsultation av mediet. En konsultation som kanske kostar..hmm...500 kronor? Kan det stämma?

För att illustrera det hela på ett annat sätt:
Om du ser ett fint silversmycke, så går du och köper smycket (500 kronor). Eller hur? Du går väl inte och skaffar dig en hel utbildning i silversmideri om du bara vill köpa ett smycke, eller hur?

Men om du vill lära dig att tillverka silversmycken så går du kursen (60.000). OCH då gör du väl det i regel för att du vill börja tillverka silversmycken för försäljning, INTE för att bara tillverka några enstaka smycken för eget bruk. Eller hur?

Fattar du skillnaderna le-lou?

LisaLong2010-10-19 17:46

lelou det finns många medium som hjälper människor samt polisen.

Er? och vadå sko sig på andras olycka??? Dom flesta som tar kontakt med medium är vanliga människor som du och jag.

Men om vi pratar om sko sig på andras olycka varför då ha kvar alla kyrkor och präster??? Hur många går inte dit och söker tröst? Men som nån annan sa här att det spelar ingen roll vad man skriver här heheheh:)

Och en som var tex med i det okända för länge sen hoppade helt av och började endast jobba gratis. Det är som att jämföra läkare utan gränser med en läkare som tar betalt, behöver inte betyda att den ena läkaren är mer bluff än den andra.

LisaLong2010-10-19 17:46

Ts lillsyrra Men le-lou, du har fel och du blandar ihop äpplen och päron alldeles hejvilt.

tack bra skrivet:) Precis det jag försöker förklara:)

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-19 17:47
Antal inlägg: 11463

le-lou, jag hör också till tvivlarnas skara,
men visst finns det saker man ej kan förklara.
Det betyder dock ej
att man ska tro på varenda grej.
Man förvånas över hyfsat smarta männ'skors godtrogenhet,
men det går inte att övertyga dem eftersom de tror att de vet

LisaLong2010-10-19 17:51

Resurrection jag går definitivt inte på varandra grej:)

Sen tror jag inte jag vet....utan jag vet det jag vet. Men eftersom man helst måste framkalla en från andra sidan här på ett forum, vilket är ganska svårt så är det svårt att bevisa:) Jag respekterar dom som inte tror på religon, medium eller va det än må vara, blir bara lite trött när man ivarjefall försöker förklara:)

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-19 17:54
Antal inlägg: 11463

gång på gång så går jag bet
du tror bara att du vet att du vet

le-lou2010-10-19 17:59

"lelou det finns många medium som hjälper människor samt polisen."
Lisa long, ge mig ett exempel på när medium har hjälpt polisen och lyckats. För nätet svämmar över med misslyckade varianter, terry evans var inblandad i fallet med örjan, och där misslyckades ju han fatalt tex.

Men visa gärna på ett exempel där de hjälpt polisen.

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-10-19 18:01

Vissa saker VET jag, andra saker TROR jag på
och med resten kan det vara lite si och så
Men vad gör det om hundra år
viktigast ändå är att kunna fnissa, så länge jag förmår.

le-lou2010-10-19 18:03

Och lisa - du sitter och jämför en läkare med en medium, det säger ju allt.

Ts lillasyrra - nej jag har inte jämfört några äpplen med päron. inte alls. Det är väl lite absurt av alla de frågor jag ställt, så är de enda svar jag får är att jag blandat äpplen med päron. Vilka äpplen och päron?

Och lisalong, du som har så mycket erfarenhet av det här, förstår inte varför du mest hejar på andra istället kan du väl sätta i gång och svara på frågor du får och utveckla saker själv?

le-lou2010-10-19 18:05

klarspråk ts:

MEDIUM tar betalt av privatpersoner för att de ska kontakta deras anhöriga.
mycket bra betalt.

MEDIUM tar betalt av andra människor som fått för sig att de också kan. mycket bra betalt.
De lurar andra och sig själv på samma gång. Fantastiskt.

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-10-19 18:07

le-lou, jag sorterade PRECIS dina äpplen och päronen åt dig, men det vill du inte låtsas om.
Du ÄR EXPERT på att slingra dig.

Hej och håå, jag älskar denna tråd. ;)

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-10-19 18:09

Äsch, nu ska jag härifrån. bye

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?