Spelrum
Giraffen | 36 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 20 221 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-08 13:05 | |
![]() | Det jag vänder mot mig är INTE människor som tror på 'något större' utan ORGANISERAD RELIGION, som jag skrivit om och om igen i den här tråden. Den tro som här representeras av ordminna, ttiittii m.fl. har ingenting med ett sådan ofarligt och liberalt synsätt att göra. De har en väldigt specifik uppfattning om hur saker och ting är och kommer att bli, och det är det jag menar jag är rent ut sagt farligt. Utan några som helst bevis påstår de en massa saker och säger att "såhär ÄR det" och "du kommer att bli straffad av gud" osv osv osv... Jag accepterar inte detta och jag är extremt fientligt inställd till både kristendom, islam, judendom, vad du vill. Organiserad religion dödar kritiskt tänkande och gör människor till hjärndöda zombies. Om vi nu låtsas att vi inte hade någon religiös prägel på vårt samhälle överhuvudtaget och vi tänker oss att en människa komemr och påstår att en man kunde gå på vattnet, uppstod från de döda och allt annat trams som står i bibeln så skulle vi kalla den personen galen. MEN eftersom så många människor i världen nu redan tror på detta så bara accepterar vi det och låter de gömma sig bakom att "det är religion, du måste respektera det". Det är så åt helvete fel, och att inte fler ser det skrämmer mig faktiskt. Okej, nu ska jag gå. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-08 13:10 | |
![]() | Hoppas du får en angenäm eftermiddag du också Mollee. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-08 13:22 | |
![]() | Ah, då förstår jag. | |
kajix | 2013-10-08 13:26 | |
![]() | om gud redan har planen klar kan jag lungt vara ateist i framtiden med. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-08 13:51 | |
![]() | avk,jag skulle kunna vara en representant för hela Svenska frikyrkorörelsen eller eller Svenska kyrkan om Du vill,och jag lovar dig avk,att det du skriver om är inget som förekommer i Sverige.Det har gjort det för mycket länge sedan men det var mer en"" tagg "i tiden.utomlands har du tydligen mer inblick en vad jag har.Den kristna kyrkan i Sverige är en gemenskaps kyrka och där förekommer inget tvång av något slag. | |
roskoe- - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:08 | |
![]() | Det enda som är intressant med denna diskussion är hur A W K likt en religiös fundamentalist har stora sanningsanspråk som han framför med en avskyvärd intolerans mot andra som inte har samma åsikt som han själv. Att han dessutom likt en profet förutser hur världen skulle se ut om religion inte fanns utan bara hans egna världssyn är ju bara kronan på verket och ett mycket bra exempel på hur dessa nyateister använder samma metoder som de grupper de tidigare kritiserat (fundamentalisterna). | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:10 | |
![]() | amen | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:14 | |
![]() | det är tragiskt hur lite du vet om kristen tro avk,du är ute och gissar hela tiden inget du talar om förekommer i kyrkan,Du har inga rätt någonstans, Med dina beskrivningar så förstår jag att du inte ens sätt en kyrka på vykort | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:27 | |
![]() | roskoe - Hade du läst mina inlägg lite mer ordentligt utan att förutsätta en massa saker så hade du också vetat att jag inte har några sanningsanspråk, jag bara pekar på hur orimligt det är att tro på vad som sägs inom en specifik religion. Försök igen. | |
roskoe- - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:42 | |
![]() | AWK: Men de övriga två punkterna håller du med om då antar jag? Det finns ingen Gud, det är ett sanningsanspråk, men du kanske har en agnostisk inställning till den frågan, men det verkar inte så på dina inlägg. Ganska lustigt också om man tittar på det inlägg du skrev 13:05 idag där du först anklagar religiösa att göra påståenden de inte har belägg för när du själv i nästa andetag påstår att religion dödar kritiskt tänkande och gör folk till hjärndöda zombies utan att bekymra dig det minsta om att lägga fram ett belägg för detta. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:47 | |
![]() | Det finns ingen tomte. På samma sätt påstår jag att det inte finns någon gud, ja. Kalla det sanningsanspråk om du vill då. | |
roskoe- - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:51 | |
![]() | Det är en dålig jämförelse, och snälla be inte förklara varför det är det. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:52 | |
![]() | Det får stå för dig, jag menar att det är en alldeles utmärkt jämförelse. | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:52 | |
![]() | Människor har inte trott på tomten sedan civilisationens början. Inte heller har det författats böcker utefter tomtens läror; inte har det offrats i tomtens ära, skapats konst eller byggts kyrkor tillägnade tomtar. Att jämställa tro på Gud med tro på tomten är bara fruktbart till en viss nivå, men ska man använda liknelser måste man också inse dess brister. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:53 | |
![]() | Ni är fast i det här "människor har alltid trott..." och "religion måste man respektera"-tänket och ser inte hur uppenbart idiotiskt det är att köpa en hel religions läror. | |
roskoe- - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:53 | |
![]() | Då finner jag det som att det bekymrar dig att dina argument är undermåliga. Så kan man ju också göra, men ingen kommer ta dig seriöst. | |
roskoe- - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:54 | |
![]() | Inte bekymrar dig* | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:54 | |
![]() | Jag väntar ännu på att se ett enda argument för guds existens i den här tråden. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:56 | |
![]() | vettigt argument* dvs. inte en massa bibelcitat. | |
roskoe- - Ej medlem längre | 2013-10-08 14:58 | |
![]() | 1. Allt som börjar existera har en orsak 2. Universum har börjat existera Slutledning: universum har en orsak Orkar inte dra det längre än så, men om du vill läsa mer utvecklar William Lane Craig bland annat detta extenssivt under benämningen det kosmologiska gudsargumentet eller kalam-argumentet | |