Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-30 18:44 | |
![]() | Ja, gör det. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-30 18:46 | |
![]() | Jag erkänner dock gärna att gnagels liknelse var mycket bättre, så felsök gärna den när du ändå håller på. | |
| SämstpåBeta | 2013-05-30 18:50 | |
![]() | Någon argumenterade mot att djuren ställer till lika mycket skada som människorna! Att jämföra djuren med människan i detta avseende är både missvisande och orättvisst, ja t.o.m grymt emot dem. Djuren har funnits flera hundra miljoner år före människan och ingenstans har det påvisats att någon djurart har åsamkat jorden förödande sår såsom människan gjort och gör. Vi skyndar på växthuseffekten med våra mängder av toxiderande utsläpp, vi påskyndar polernas nedsmältning, vi utarmar världshaven och pollunerar dem, regnskogarna är snart ett minne blott, de som kallas jordens lungor! Viktiga djurarter utrotas för olika ändamål. Vi trasserar ozonskiktet och därmed ändrar vi biotopin drastiskt på jordklotet. Vi gräver upp ur marken som jorden mycket fyndigt begravt djupt inom sig för att de är livsfarliga för levande livsformer såsom olja, tungmetaller, gaser och andra mindre charmiga ämnen! Växter, djur och jorden är i en fantastisk harmoni, sedan på en lördag kom människan och jorden och sedan dess har jorden enbart varit i disharmoni! Utifrån från detta finns det fånar som vill att jag ska tro på Skapelseberättelsen, tillåt mig att asgarva! Tilläggas kan att om Gud fanns, så skulle mitt jobb inte finnas eller behövas! Sedan säger någon fåne att Jesus dolde hennes underliv, tur att han gjorde det och inte ägnade sig åt de 17 barn som brändes levande till döds i en brinnande skolbuss! Prioriteringsslistan måste vara uppochner hemma hos HerreGud! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-30 19:01 | |
![]() | Sote darling,trosorna och bhn hade ingenting med saken att göra det var bara komiskt,sämst på beta, tror du har miss upfattat Gudstron | |
| kajix | 2013-05-30 19:04 | |
![]() | fin historia ttiittii. har du några egna funderingar över varför gud hjälpte er men inte, säg, sex miljoner judar under andra världskriget? nej, världen ser mycket vackrare ut utan gud. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-30 19:05 | |
![]() | Islam är den färskaste religionen och kommer från Kristendommen mycket i Koranen är hämtat ur Bibeln.och jag tycker inte det är så stora skilnader på Kristendom och Islam,Men Kristendommen har utveklas lite mer.Vi stenar tx i nte människor längre | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-30 19:08 | |
![]() | kajix ,tror du att andra värdskriget var Guds skapelse? nä det gör du inte,jag tror att Gud var med dom i Gaskammrarna jag tror Gud led att se sina barn bli behandlade på detta fruktansvärda sett | |
| kajix | 2013-05-30 19:10 | |
![]() | men han hjälpte er med en bussresa? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-30 19:11 | |
![]() | sämst på beta djuren förstör jätte mycket,pga att vi odlar dom,så förstör vi för oss själva,Vi odlar Lax och det blir fel Laxen ska slåss och den bästa ska vinna,när Människorna lägger sig i blir det fel eftersom vi inte vet vilken hanne som är starkast,och då blir det M74 och annan skit,Köttdjurs industrin är förödande för hela jorden | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-30 19:14 | |
![]() | Kajix,ja det gjorde han,det finns både möjliga och omöjliga saker,Allt är inte möjligt inte ens för Gud,Att Be för en Människa i livets slutskede gör inte att människan inte dör,men det kan förkotta pinan och lidandet | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-05-30 19:35 | |
![]() | Det är trevlig läsning detta men jag kan inte finna något sammanhang i alla era historier och bibelcitat. Mest förvirrat och en aning ansträngt. Jag har svårt att förstå hela grejen. Men men var och en är lycklig i sin tro. | |
| kajix | 2013-05-30 19:35 | |
![]() | kan inte gud förkorta lidandet för en stackars människa utan bön? din gud främjar sig visserligen från teodiceproblemet men andra konstigheter uppenbarar sig. | |
| Skurkaktig - Ej medlem längre | 2013-05-30 19:42 | |
![]() | Nu är du löjlig kajix. | |
| Gunilla _ | 2013-05-30 19:43 | |
![]() | Claysune och ttiittii med fler - jag fick ingen kommentar/förklaring på "Det jag kan känna mig mest irriterad på är att så fort något är positivt och bra så är det Guds förtjänst, men så fort det handlar om elände, krig och svält så är det människans fria vilja/synd som är orsaken. Vilket svältande barn har valt det/syndat undrar jag..." Någon av er kanske kan bena ut det? | |
| kajix | 2013-05-30 19:47 | |
![]() | på vilket sätt är jag löjlig? | |
| Skurkaktig - Ej medlem längre | 2013-05-30 19:53 | |
![]() | Kontakta en präst om du har så många akuta frågor om gud. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-30 20:15 | |
![]() | Fortf nyfiken på var jag hade fel. | |
| kajix | 2013-05-30 20:16 | |
![]() | kort svar. jag hatar präster men älskar ttiittii. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-05-30 21:00 | |
![]() | Huh | |
| Sote | 2013-05-30 21:35 | |
![]() | Jadu Ttiittii. Det säger ju en hel del om dig att du tyckte det var komiskt att du åkte iväg utan bh och trosor. För mig är komik något helt annat. Att din Gud har stora problem med att prioritera är ju uppenbart men allt handlar ju som sagt om tro. Men att alltid komma dragandes med att det minsann inte är Gud som gör allt det dåliga utan djävulen eller människorna men så fort det handlar om att något är bra eller som i ditt fall då att det gick som du bad om då är det minsann Gud som har fixat det hela säger ju allt om orimligheten i detta. | |