Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-06-09 17:56 | |
![]() | Det är besvarat: micro113 2013-06-09 17:06 Antal inlägg: 9926 wskrzeszenie Frågan om materialet är besvarad ganska många gånger nu.. Jag ser ingen poäng med att dra det igen. Att du sedan tror att du kan tillskriva mig åsikter i olika sakfrågor - utan att ens ha ett uns aning om vad jag anser --- det är väl knappast värt att besvara. | |
| micro113 | 2013-06-09 17:58 | |
![]() | Den sista frågan skall jag svara på när du ger mig information om de enskilda fallen. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-09 17:59 | |
![]() | micro. Ta bara debatter som du är van vid, det är säkrast så. När du kom in på Hitler kom du ut på lite för djupt vatten, men det insåg du såklart. Bäst att låta det försvinna i flödet. | |
| wskrzeszenie - Ej medlem längre | 2013-06-09 17:59 | |
![]() | För övrigt: kan du räkna upp någon skola som har nappat på UNHCRs uppmaning "att indoktrinera barnen". Du hävdar att de är många. Det kan dessutom vara på sin plats (om nu ingen har gjort det förut) att påpeka att "FN:s flyktingorgan UNHCR är en humanitär och opolitisk organisation med uppgift att ge människor på flykt internationellt skydd" (saxat från deras hemsida). Ska kanske skolan sluta att använda sig av info från FN nu också? Vilka informationskällor utöver Flashback tycker du att svenska skolan ska konsultera? | |
| Minta | 2013-06-09 18:00 | |
![]() | Det är intolerant att tycka att flyktingbarn inte ska få stanna för att de är kriminella eller för att det är för många invandrare som skäl till att inte vilja låta någon få stanna. Sluta vantolka/tolka selektivt. | |
| micro113 | 2013-06-09 18:00 | |
![]() | Porla Jag har besvarat frågor om Hitler. Vad är det du anser att jag lämnat obesvarat? | |
| micro113 | 2013-06-09 18:01 | |
![]() | Minta Jag förstod att "många" och "förekommer" var mer än du klarade att tolka. | |
| wskrzeszenie - Ej medlem längre | 2013-06-09 18:02 | |
![]() | Bra, micro! Jag tycker att det är positivt att du inser att det rör sig om enskilda fall, och att du inte längre drar alla ensamkommande flyktingbarn över en kam. Vi kanske har lärt oss något av den här debatten trots allt. | |
| wskrzeszenie - Ej medlem längre | 2013-06-09 18:04 | |
![]() | (Missa inte de tre frågorna jag ställde till dig här ovan.) :) | |
| Minta | 2013-06-09 18:05 | |
![]() | Vad har du nu vantolkat igen? Det går inte ens att hänga med och många är vi som gett upp. | |
| micro113 | 2013-06-09 18:06 | |
![]() | wskrzeszenie Nej, det skriver jag inte. Jag skriver att skolor använder sig av materialet och att många är oförmögna att säga nej .. en viss skillnad på det och det du vill hävda att jag faktiskt sagt. Osaklig information från FN bör givetvis sorteras bort. | |
| Minta | 2013-06-09 18:06 | |
![]() | Om 20 % av eleverna visar en intolerant inställning till funktionshindrade eller homosexuella t.ex. Är det också propaganda och indoktrinering om skolan försöker öka förståelsen för dessa grupper? | |
| micro113 | 2013-06-09 18:08 | |
![]() | wskrzeszenie Visa gärna var jag har dragit alla flyktingbarn eller ensamkommande med samma kam någonstans.. Du har inte en aning om var jag faktiskt står i frågan gällande det - och det den här debatten har lärt mig är väl möjligen att det finns många som inte klarar av att föra en debatt om någonting så länge det ordet "flykting" finns med på ett hörn... | |
| micro113 | 2013-06-09 18:09 | |
![]() | Minta Fast här har inte barnen uppvisat någon "intolerant syn" - det är inte det deras svar anger. | |
| wskrzeszenie - Ej medlem längre | 2013-06-09 18:10 | |
![]() | micro, jag antar att du ska avgöra om information från FN är osaklig eller inte? :) | |
| wskrzeszenie - Ej medlem längre | 2013-06-09 18:13 | |
![]() | micro, det var inte så många inlägg sedan, men jag får väl påminna dig om vad du skrev: "I övrigt är min poäng att det är intresseorganisation som uppmanar skolorna att indoktrinera barnen. Och dessvärre får de gehör i många skolor." Sååå ... kan du räkna upp någon skola som har nappat på UNHCRs uppmaning "att indoktrinera barnen"? Du hävdar att de är många. | |
| Minta | 2013-06-09 18:15 | |
![]() | De vill inte att några flyktingbarn ska få stanna, för att de begår brott och på grund av att det är för mycket invandrare. Åtminstone de två skälen är ganska intoleranta tycker jag. | |
| micro113 | 2013-06-09 18:24 | |
![]() | Minta Var är frågan som säger att INTE NÅGRA skall få stanna? Frågan de svarat på är om ALLA skall få stanna.. Klarar du att se skillnaden? | |
| micro113 | 2013-06-09 18:24 | |
![]() | Klarar du skillnaden på att se om svar "förekommer" och om det är "många" som anger en sak? | |
| micro113 | 2013-06-09 18:26 | |
![]() | wskrzeszenie Jag är övertygad om att inga skolor använder så tendensiöst material och att deras teater får spelas för tom publik. Nöjd... | |