Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| siwu | 2013-08-27 16:47 | |
![]() | Spännande då att möta en blind, med tanke på vad Jesus gjorde! :) La lera o spott på ögat, sedan såg mannen...... | |
| dinodog | 2013-08-27 17:07 | |
![]() | Återigen med ett sådant armband som siwu nämde i ett tidigare inlägg, har man ju ingen "frihet". | |
| siwu | 2013-08-27 17:17 | |
![]() | Kanske sant, den som vill ära sin Gud i allt han gör väljer att göra allt man tror Guden vill. Då är det viktigt med en sund tro och att människan har vett att tolka Jesus som den kärleksfulle han är! Annars kan det gå illa...... | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-27 17:45 | |
![]() | Chupa- Du skrev: Jag tror en del är så lättledda att de blir upplärda vad frihet är och att man endast kan känna denna frihet om du följer vissa regler. Som att betala en del av allt du tjänar till någon som garanterar att friheten fortsätter efter du dör. - Vad är den ultimata friheten? | |
| Gunilla _ | 2013-08-27 18:00 | |
![]() | ordminna; den ultimata friheten måste väl vara att man gör precis det man själv vill utan att någon annan dikterar villkoren..? Den ultimata friheten finns sålunda inte. | |
| Måns_E | 2013-08-27 18:07 | |
![]() | Japp, jag tror att den ultimata friheten är oberoende. Vilket i sig innebär att man fritt alltid kan välja sina sammanhang. Dock så finns det ju knappast någon som är totalt oberoende av allt. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-27 18:08 | |
![]() | Ja, alla blir väl upplärda vad frihet är, och ofta är man sin egen fånge dvs att man begränsar sig själv ofta. Frihet kan ju också betyda olika saker för olika människor. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2013-08-27 18:14 | |
![]() | hear, hear. | |
| SämstpåBeta | 2013-08-28 00:07 | |
![]() | Läste på lite om frihet ur ett idéhistoriskt perspektiv och de hävdar att det finns negativ frihetssyn och positiv frihetssyn. Den negativa frihetssynen som ej står för något dåligt innebär: Om du inte är tvingad av någon annan person att handla på ett visst sätt, så är du helt fri. Till exempel så betraktar förespråkarna för en negativ frihetssyn en människa som svälter eller lider av ett missbruk som fri så länge som inte någon annan individ inte aktivt tvingar honom eller henne till något. Detta är inte min syn på frihet utan förespråkarna för negativ frihetssyn. Den positiva frihetsynen innebär att man är fri när man har möjlighet att genomföra det man önskar. Det blir dock omöjligt att föreställa sig ett samhälle där alla är fria. Då allas önskan måste i slutändan inskränka på någon annans. Därmed anser man alltså att total frihet är omöjlig att uppnå. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-28 10:44 | |
![]() | jag tror inte ni ateister kan förstå frihet än,ni tycker att svära är frihet tx,jag trodde också jag var i frihet när jag var ateist,nu förstår jag att jag inte ens var i närheten | |
| Kuralo | 2013-08-28 10:46 | |
![]() | Precis rätt, total frihet kan aldrig nås på jorden. det är ungefär som att hävda att alla människor är ekonomiskt oberoende. (Om än grov jämförelse) | |
| Kuralo | 2013-08-28 10:48 | |
![]() | Mitt inlägg var en reaktion på sämsts inlägg men kom "på sne" | |
| SämstpåBeta | 2013-08-28 10:59 | |
![]() | Det var väl det jag poängterade ttiittii som en sann ateist att total frihet är omöjligt att uppnå. Så vad menar du med att ateister inte förstår vad frihet är? | |
| stuvelsberg | 2013-08-28 15:06 | |
![]() | Vad än ateisten förstår i fråga om frihet är det iaf icke falskt. | |
| Kuralo | 2013-08-28 15:15 | |
![]() | Och Stuvels talar som vanligt högt och ärligt för samtliga ateister i Sverige...? | |
| Sote | 2013-08-28 15:26 | |
![]() | Ttiittii - hur tänkte du nu då? " ni ateister tror att svära är frihet" . Du svär ju rätt friskt självemellat så det finns nog ett antal uttryck som direkt kan apploceras på dig. Tex att inte kasta sten i glashus. Att du dessutom tror att frihethandlar om så banala saker visar mer på ditt eget begränsade sätt att tänka pch se på omvärlden än vad det säger om oss andra. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-08-28 17:29 | |
![]() | Det är väl bara Gud som har absolut frihet... Synd att han är sånt pucko bara, annars kunde han gjort allt bättre. Tex låtit mig få ha evigt liv och ett rymdskepp så jag kunde kolla igenom hela universum. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-08-28 19:32 | |
![]() | Sämst - " Då allas önskan måste i slutändan inskränka på någon annans." Varför då? Betyder det inte något vad man önskar sig? | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-08-28 19:33 | |
![]() | Jag vill också ha ett rymdskepp! | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2013-08-28 19:34 | |
![]() | Evigt liv i denna personliga form önskar jag mig dock inte... | |