Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-10 15:03 | |
![]() | Den som avsågs var mz_lzrd | |
mz_lzrd | 2014-12-10 15:04 | |
![]() | Ovanst var till Minta. Blev avbruten mitt i inläggsskrivandet. Nora1, det där var väl en ovanligt klumpig avsiktlig missuppfattning ändå? Som FinPralin skriver, poängen var att det inte alls bara är dumma som röstar på SD. Minta, de politiker du skriver om använde inte några järnrör, de plockade upp dem för att ha om de blev angripna, något som mycket väl kan hända när man har att göra med människor som gärna utövar våld för att få sin vilja fram eller för att tysta alt överrösta meningsmotståndare. Något vi såg mycket av under valrörelsen. | |
FinPralin | 2014-12-10 15:05 | |
![]() | "Den som avsågs var mz_lzrd". Ok. Ms_lzrd är ju annars glasklar huvudet. Väl värt att läsa hens inlägg. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-10 15:11 | |
![]() | Mz_lzrd. Poängen är att om du anklagar andra för att göra personliga anekdoter så kanske du ska undvika att göra sådana själv. | |
Minta | 2014-12-10 15:14 | |
![]() | Jag förstår inte hur du kan få det till att deras röster objektivt, röstmässigt, demokratiskt är mindre värda? Var har jag skrivit det? Jag talar om hur folk röstar och vad som driver dem. Jag talar om partiet och vad som driver det. Det är ett parti men inte ett parti som andra enligt min uppfattning. De är för mig inte lika respektabla som andra. Det har man rätt att tycka. | |
Minta | 2014-12-10 15:15 | |
![]() | Haha, Nora :) | |
Minta | 2014-12-10 15:19 | |
![]() | Dessutom talade jag om att det var min anekdotiska erfarenhet och drog ingen vetenskaplig parallell till den. Jag känner ingen medlem i Mensa som röstar på SD. Jag tror inte att "intelligenta" människor är mindre främlingsfientliga än andra även om jag tror att undersökningar har visat att de flesta SD-väljare är ganska lågutbildade och bor på landet. Jag drar inga slutsatser av det. Jag drar heller ingen parallell mellan dum och lågutbildad. Det är det mz_lzrd som gör tydligen. | |
Minta | 2014-12-10 15:28 | |
![]() | Det är inte bara järnrören (det är bara lite skrattretande) eller okvädingsorden, som avgör min uppfattning om dem som politiskt parti. | |
FinPralin | 2014-12-10 15:33 | |
![]() | "Jag drar inga slutsatser av det. Jag drar heller ingen parallell mellan dum och lågutbildad. Det är det mz_lzrd som gör tydligen." Va? Var läser du nu in det då? Nåja, men då har jag en fråga till dig Minta: Om du nu är så här fördomsfri att du förstår att det, precis som du skriver, inte finns absoluta kopplingar mellan till exempel begåvning och utbildning (något jag definitivt kan intyga stämmer, även om det inte gäller mig själv) eller mellan politisk uppfattning och intelligens - vad handlar dina inlägg då om? Att du ser en viss företeelse men att den är ointressant? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-12-10 15:36 | |
![]() | Sverige tar emot väldigt mycket flyktingar jämfört med andra europeiska länder - om man tycker att det är dåligt och vill ändra på det finns det idag bara ett parti att rösta på. Därför är det fel att påstå att alla sd´s väljare är främlingsfientliga. Om man inte menar att: önska lägre kvoter= främlingsfientligt. Att göra den bedömningen är extremistiskt i mina ögon. | |
Minta | 2014-12-10 16:02 | |
![]() | Finpralin, du menar företeelsen främlingsfientlig, eller vad? Carlmartin, jag tror inte att alla SD-väljare är främlingsfientliga trots att en undersökning visat att de är starkt främlingsfientliga till skillnad från missnöjesröstare. Men nog finns det en koppling mellan att rösta på ett starkt främlingsfientligt parti och främlingsfientlighet? Sverige tar emot fler än andra europeiska länder, men ändå inte extrem mycket. Eftersom de övriga länderna tar emot så lite så säger det inte så mycket. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-10 16:02 | |
![]() | carlmartin Väljer du SD så väljer hela paketet dvs allt de står för, inte bara antal flyktingar som vi tar emot. Är du röstberättigad borde du värna om den rätten och ta reda på allt vad de står för och vilka konsekvenser det kan ge. Alla partier har sånt man gillar och sånt man inte gillar. Man kan inte bara vara ett enfrågeparti. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-10 16:17 | |
![]() | Jag är helt övertygad om att om man släpper fram tjommarna i SD:s ledning så skulle de inte lyckas fixa en bättre invandringspolitik än vi har nu. Jag är också helt övertygad om att de skulle vara helt odugliga på att regera Sverige. Så varför rösta på detta fascistparti, med rötter i Vit Maktrörelsen och Svenskarnas Parti mm? Jag tycker att man ska kalla rassar och fascister för rassar och fascister och skita i politisk taktik. Heja Löfven och Andersson! | |
Måns_E | 2014-12-10 16:22 | |
![]() | Det vore väl konstigt om inte SD-väljare i högre grad är främlingsfientliga jämfört med övriga riksdagspartiers väljare? Precis som att höginkomsttagare i lägre utsträckning röstar på Vänsterpartiet. Behöver det ens diskuteras? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-10 16:31 | |
![]() | Det finns väl bara två logiska svar vad jag kan se. Antingen är man främlingsfientlig eller också är man obegåvad som röstar på ett främlingsfientligt parti trots att man inte är främlingsfientlig. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-10 16:44 | |
![]() | Nora, Jag tror nog att kan vara obegåvad trots att man både röstar och samtidigt är främlingsfientlig. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-10 16:45 | |
![]() | Sant :) 3 alternativ således. | |
Måns_E | 2014-12-10 16:49 | |
![]() | Att generalisera på det sättet är väl rätt korkat? | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-10 16:50 | |
![]() | Hur kan man generalisera alternativ? | |
ugc43 | 2014-12-10 17:31 | |
![]() | Läste att om man röstade på sd är man korkad. Har nog mer erfarenhet en de flesta som är här inne. Sossarna trodde dom gjorde en bra kupp idag när man fick igenom en budget man fattade inte att man spelade sd rakt o händerna, nu fick man ju igenom sinbudget i samspel med sd snacka om korkade sossar. Att man se inte fattar ett vi är helt ute och reser med dagens onvandring då är man riktigt korkad. | |