Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 277 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-02-13 23:47 | |
![]() | Jag hör dig godlovesme, men jag retar mig på att jag inte har ett endaste klyftigt ord att komma med i nuläget. Det jag kan säga är att alla lider ibland - även de som till ytan kan verka sorglösa. Som ett slitet gammalt klyschigt ordspråk säger: "Du kan inte hindra sorgens fågel att flyga över ditt huvud, men du kan hindra den från att bygga bo i ditt hår" Den lilla texten gav min mamma mig när jag var 16 år - och den hänger fortfarande på min vägg, som en påminnelse! En god sådan - iaf för mig. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-14 09:14 | |
![]() | beata: ja tack :) jag vet, men fan vad gnälligt det är ibland. Jag sökte inte gulligull, bara TRÖTT på att det inte händer nåt! men man får väl ta i lite själv va? Motionera 3ggr om dagen om det är vad som behövs? Jag är rastlös, behöver aktivitet. Stockholm är min stad, malmö är stiltje. Ska jag gå runt kvarteret, ibland känns det bara så meningslöst? vad är mening? osv osv osv ursäkta att jag gnäller, men fan jag bara måste ibland | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-14 09:17 | |
![]() | vita: ja bra idé. :) det är faktiskt mycket det att jag inte har jobb som jag lider av. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-14 09:21 | |
![]() | trött på mig själv | |
| _Stumpan - Ej medlem längre | 2009-02-14 09:26 | |
![]() | Patetiska jävlars idioter och puckon som bara är ute efter att djävlas med andra | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-14 09:32 | |
![]() | beata: kan vara skönt om jag vet att "alla" har det så, då är det ju NORMALT och inget att gnälla över eller? men ska livet vara så TRÅKIGT? och LÅNGSAMT? | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-14 09:54 | |
![]() | och KAN man påverka allt själv? trött på alla dessa frågor, ständigt ständigt | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-02-14 09:57 | |
![]() | Klart att man får gnälla över sådant som tillhör livet, när saker och ting hopar sig så måste man ju få pysa ut överskottet ungefär! Jag tror du har ett fint försprång som har förmågan verbalt uttala att du mår dåligt - det är förmodligen lite bättre än att behålla allt inom sig. Vissa dagar är man verkligen genuint trött på sig själv, på andra och på blygråa moln över fula städer :). Men eftersom jag råkar veta att du bor i Malmö - så vill jag bara upplysa dig om att JUST nu är det molnfritt.. Stranden utanför mitt fönster på Ribban är full av folk som solar nosen. Jag ska iaf gå ut mot havet en sväng - för klarblå himmel över Malmö är faktiskt inte en vanlig syn vid den här tiden. Jag föreslår samma medicin till dig :) | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-02-14 10:10 | |
![]() | Och nej...jag tror inte man kan påverka allt själv - det vore ohyggligt illa om man skapat all smärta alldeles på egen hand. Men som du säkert redan känner till, så kan man påverka hur man förhåller sig till det, åtminstone till viss del. Mina löparskor är på... huvudet försöker övertala mig om att jag är en tönt som ska ut och slita ut mig. Jag övermannar situationen genom att säga till kroppen att tala om för huvudet att hålla käft! Det är skönt att springa - och det kommer troligen att göra mig gott! Så nu ger jag mig ut! Välbefinnande vs. livet suger säckpipa = 1-0 :) | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-14 10:14 | |
![]() | jag ska iväg snart ja. tack för pepp. Man ska fan inte gnälla. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-14 10:18 | |
![]() | beata: alla kan nog uttrycka att de mår dåligt, men vi kanske har fått öra att man inte ska klaga eller visa sig svag, eller så tror folk att "ingen förstår" "bara jag har det så här" osv Jag måste liksom gnälla, blir lättare då. Men jag läste just cp-mammans blogg och insåg; herregud jag är blessed! mitt barn är friskt! fast vad är det för fel på en cp-skada? ja de får inte sova på natten, deras barn är "annorlunda" osv. Men de älskar ju henne ändå så klart och de är iaf tillsammans. Jag vet inte? Kan man jämföra lidande? nej, det är bara hur det KÄNNS som räknas. | |
| godlovesme - Ej medlem längre | 2009-02-14 10:19 | |
![]() | springa får jag andnöd av, sen tror jag att alla tittar. Jag är mer bekväm på natten när ingen ser mig. Jag ska sluta gnälla. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-14 12:34 | |
![]() | Hur är det med Billans arm och Ässets rygg idag? | |
| Ässät | 2009-02-14 12:43 | |
![]() | Hej mommes! Me min rygg e de lite sämre men ja har tagit bort ett födelsemärke i onsdags o ja kan inte riktigt ligga som jag vill för att de e obehagligt att ligga på det stället men from torsdag får ja ligga på min spikmatta igen :D.. har pratat me Billan o hon sover nu men hon sa inget om armen.. hon svarar nog senare när hon väl vaknat efter att ja väckt henne :) | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-02-14 14:43 | |
![]() | Kommer just från London och störde mig grymt på att folk APPLÅDERADE vid landingen. Jag tänker på Ole i Sällskapsresan: "Om man kraschar, kastar de tomater på piloten då?". På norska såklart, ännu bättre. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-14 15:08 | |
![]() | Men vad härligt ändå, London! Jag vill med. Vad gjorde du där? Applåder i flygplan är patetiskt... Skönt att såret har läkt snart, så du får spikmatta dig igen, Ässet. | |
| Quelle | 2009-02-14 15:10 | |
![]() | Instämmer med er Linn och mommes... applåder i flygplan... isch Stör mig på att jag stör mig på solen som lyser mig rätt i ögonen | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-02-14 15:12 | |
![]() | Jag har faktiskt fått dra för gardinerna, för det blänker i skärmen, så man ser inget annars. Och här har man längtat så efter ljus och värme. Fick en härlig promenad iaf, tempen stiger :) | |
| Quelle | 2009-02-14 15:13 | |
![]() | ja precis så mommes, men mina gardiner är för ljusa för att hjälpa nämnvärt :/ | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-02-14 15:25 | |
![]() | Jag brukar applådera på tåget när jag kommer fram till Lidköping. Tycker att personalen kan få lite beröm ibland. Det är ju sällan man läser om kapade tåg. Men de är duktiga ändå, på att hålla tåget kvar på rälsen. För det mesta i alla fall. Tåg är metal! | |