Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 44 |
| Inloggade | 100 |
Mobilspel
| Pågående | 19 874 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kixo | 2009-06-22 21:15 | |
![]() | Du skriver"Begår man ett brott så får man finna sig i att ta det straff som finns i den juristiktion som brottet begicks -- man kan inte skrika på en svenskhet och absolution när man väl åkt fast"... Men om man vänder på steken. Svenskar som åker till länder där det INTE är olagligt att utnyttja tex barn sexuellt... är det okej bara för att det landet inte har den lagstiftelsen??? | |
| kixo | 2009-06-22 21:16 | |
![]() | jag tycker verkligen att hon skulle gå fri. hon höll ju för fan inte ens i vapnet. | |
| Lesptisk | 2009-06-22 21:17 | |
![]() | Antingen låser vi in de som mördar folk, eller så låter vi dem gå fria. Inga mellanting tack. | |
| ALFASUD | 2009-06-22 21:18 | |
![]() | jaha, det gamla vanliga hämndbegäret alltså. Varför inte stena och låta de löpa gatlopp när vi ändå håller på? | |
| Minta | 2009-06-22 21:19 | |
![]() | Goliath, du anser inte att man någonsin kan sona ett brott, att det kan anses avtjänat efter det att straffet avtjänats? Varför ha ett straff om det inte kan avtjänas? | |
| kopmangx - Ej medlem längre | 2009-06-22 21:19 | |
![]() | hon har haft ihjäl 3 människor + begått x antal brott... det är liksom inte synd om henne. vi har nog olika åsikter här minta, bara att acceptera. kixo: hon hade mördade ju sin langare innan hela polisgrejen. | |
![]() | Lesptisk är svartvit. | |
![]() | Hon har inte haft ihjäl 3 människor. | |
| Snoosy | 2009-06-22 21:20 | |
![]() | Till dennis och ni andra som inte vill att hon ska stanna i Sverige. Har ni förändrats som människor under livets gång ? Eller lever ni som ni gjorde när ni var yngre ? Klart som f''n att hon sonat sitt brott för länge sen. Hon har ångrat sig och insett att det var fel det hon gjorde för länge sedan. | |
| kopmangx - Ej medlem längre | 2009-06-22 21:21 | |
![]() | minta, direkt eller indirekt så har hon det... hon är ju tom dömd för det så det är inget att diskutera. | |
| Nunnelunan | 2009-06-22 21:25 | |
![]() | Det handlar inte bara om att sona sina brott, samhällsskydd är en annan aspekt. Kanske det finns en liten skara som inte skall leva bland oss andra. Huruvida Annika tillhör dem vet jag inte? | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-06-22 21:26 | |
![]() | Nej, jag är inte hämndlysten - har inte ett dugg med hennes brott att göra. Däremot är jag jävligt "snål" och tycker det är skit att hon ska hit på vår bekostnad, en människa som inte haft något med Sverige att göra på 30 år eller nåt, "hem till mamma" som sket fullständigt i henne och satte henne i skiten t.o.m. Det känns fel helt enkelt. | |
| Minta | 2009-06-22 21:27 | |
![]() | Hon är dömd för mord på två poliser, trots att det inte var hon som dödade dem. Hade inte mördaren tagit sitt liv hade hon troligen inte fått ett så långt straff. I fallet med langaren är hon dömd till villkorlig dom för dråp efter att hon erkänt det, vilket hon sedan tagit tillbaka då hon velat rädda sin dåvarande pojkvän. Erkännandet ifrågasätts även av en utredning kring brottet. (Wikipedia). | |
| Minta | 2009-06-22 21:28 | |
![]() | Det finns en liten grupp som vi måste skyddas från det är rätt. Men AÖ tillhör troligen inte den gruppen. Det är experterna eniga om. | |
| Minta | 2009-06-22 21:30 | |
![]() | Om en person bedöms vara farlig, ska h*n inte släppas ut, en sådan bedömning görs ju även av henne. I hennes fall handlar det om huruvida man kan avtjäna sitt straff och sona sitt brott. Somliga anser tydligen inte det tråkigt nog. Då handlar det om hämnd tycker jag. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 21:31 | |
![]() | OT, jag vet, men samtidigt utvisar vi flyktingar till en säker död. Människan är i sanning en märklig art. | |
| Minta | 2009-06-22 21:32 | |
![]() | Livet är inte rättvist. | |
| kopmangx - Ej medlem längre | 2009-06-22 21:32 | |
![]() | minta: har man erkänt så har man... min poäng är att det inte är synd om henne och jag gillar inte hur hon framställs i media. att hon ångrar sig, ja... det får man väl anta att hon gör efter några år i fängelse. gott så, vi tycker olika bara. | |
| Minta | 2009-06-22 21:33 | |
![]() | Även om man erkänner ska brottet styrkas, ett erkännande räcker inte, inte här heller. | |
| Lesptisk | 2009-06-22 21:34 | |
![]() | Ok, jag ändrar mig. Man måste ha ihjäl minst fem personer innan man är olämplig att ha lös på gatorna. Från första offret till och med fjärde så är det synd om gärningsmannen. Från och med femte så är det synd om samhället. Tack, jag har sett ljuset och är botad! www.dn.se/sthlm/mord...n- 1.895832 | |