Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 334 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| metanoia | 2010-08-19 18:12 | |
![]() | Tokvänster, konservatism har jag fått nog av | |
| Bitte - Administratör | 2010-08-20 07:51 | |
![]() | Ett enkelt svar Socialdemokraterna men behöver bara se på historian så vet man varför Moderaterna har alltid avvisat och har sagt nej till allmän rösträtt till kvinnlig rösträtt ...till 8-timmars arbetsdag till avskaffandet av dödsstraffet i Sverige till folkskolan till sjukkassan till höjda folkpensioner till 2-5 veckors semester till allmän sjukvårdsförsäkring till fria skolmåltider till allmänna barnbidrag till fri sjukvård till 40 timmars arbetsvecka till fri abort Ja till apartheidregeringen i Sydafrika och Irakkriget. Arbetarregeringen har kämpat och fått igenom detta, därför har vi ett bra Sverige som vi ska vara rädda om. Lägg rösten på de grön/röda där den hör hemma för jämlikhet och en framtid i vårt land. Bitte | |
| torstensito | 2010-08-20 08:52 | |
![]() | Bra Bitte! Det är alldelses för lätt att glömma vad Moderaterna i praktiken stått för när de så framgångsrikt stylar och mediatränar sig. | |
| m-70 | 2010-08-20 08:58 | |
![]() | Är jag den enda som röstar på Kd? | |
| Orblind | 2010-08-20 09:10 | |
![]() | Tyvärr finns ju inga partier i det här landet för oss stockkonservativa som inte tror på gud och kungahuset... Centern är numer liberaler och moderaterna sossar... | |
| Orblind | 2010-08-20 09:18 | |
![]() | Till signaturen Bitte : Du glömde att sossarna även ligger bakom - politikerpensioner - miljonprogrammet - utraderingen av Stockholm Klara - Stöd till diktaturer som regimer i Kuba, Eritrea och Vietnam samt sovjetunionen - Införande av apoteksmonopol - Världens högsta skattetryck inklusive fastighetsskatter , som är skatt på skatt och helt saknas i många länder - tvångssteriliseringar av utvecklingsstörda - rasbiologiska institutet - en offentlig sektor dit folk rekryteras på grundval av tillhrighet till partiet, inte på grundval av meriter - En skolpoitik som inte släpper fram begåvningar och individer - Ett värnpliktssystem där unga män som samvetsvägrat hamnat i fängelse - När det gäller pensionerna har sossarna konstruerat ett system som Göran Persson själv sagt att det kommer ta oss tid att fatta hur lite vi får ut av det... | |
| le-lou | 2010-08-20 11:03 | |
![]() | www.svd.se/nyheter/i...56 6135.svd Intressant intervju med Sahlin.. om nån är intresserad. Hon blir sur. | |
| Keiward | 2010-08-20 11:19 | |
![]() | Är det bara jag som tycker att tonfallet och tempot hon pratar i är väldigt psykande när man ska prata med henne? Tveksam till att hon pratar så även privat. | |
| le-lou | 2010-08-20 11:27 | |
![]() | Sossarna drar stora ord om sin A-kassaersättning som ska höjas och tjatar om "solidaritet". Skattepengar ska pumpas in i a-kassan - som den som bara den som går med i får nyttja. LO hjärta Socialdemokraterna. Den som inte är med i a-kassan får helt enkelt gå på socialbidrag eller lämnas åt sitt öde. Alliansen vill ha en allmän a-kassa. En som alla får ta del av. Alla betalar, alla får ta del av. Jag tycker mig se "solidaritet" någon annanstans. | |
| Ticnet | 2010-08-20 17:17 | |
![]() | Sverigedemokraterna såklart! Det ända partiet som vågar ta upp om invandringspolitiken! | |
| larsÅ | 2010-08-24 10:24 | |
![]() | Nu, när jag läst denna och andra trådar i forum och sett / hört valkampanjen, är jag ännu mer övertygad om att socialdemokraterna är det rätta för oss! Alliansen låser in oss i snäva fack i skolan ( med elitsatsningar så tidigt som möjligt), på jobbet och i stort genom krigsdeltagande osv! Den ,kanske (?!), enda känslan när jag läser och / eller hör innehållet lyser en enda klar ledstjärna igenom : Rädsla för konkurrens!! Det visas genom privatiseringar , övervakning och slutna rum! Låt individen växa genom att alla får vara med!! Då får vi en nyttig konkurrens och en nyttig elit!! | |
| 25ton | 2010-08-24 10:51 | |
![]() | hejsan. finns bara en å rösta på. REINFELDT såklart | |
| strid1 | 2010-08-24 11:03 | |
![]() | Jag kommer rösta på Socialdemokraterna......v ill inte ha ett så hårt klimat som det blivit i vårt fina land under denna mandatperioden. Vi bor här tillsammans och ska även ha samma rättigheter. Och då röstar jag INTE på personen Mona Sahlin utan på politiken de vill fenomföra. | |
| snorklan | 2010-08-24 11:05 | |
![]() | Moderaterna, självklart. | |
| snorklan | 2010-08-24 11:09 | |
![]() | larsÅ, hur kan du ha något emot en "elitsatsning"? De elever som har svårt för att lära får ju stöd i skolan, varför ska de elever som är mer intresserade/har större kunskap/högre inlärningsförmåga inte få en chans att stimuleras i skolmiljön? | |
| jhmmansson - Ej medlem längre | 2010-08-24 11:09 | |
![]() | Vänsterpartiet, självklart. | |
| larsÅ | 2010-08-24 12:23 | |
![]() | snorklan: Har jag skrivit att jag är emot elitsatsningar??? Läs igen!! Jag vill också satsa på eliten , men mina funderingar kretsar kring hur vi får fram eliten; ur ett arvsperspektiv eller ...... Jag vill inte sortera ut människor utan inkludera! | |
| larsÅ | 2010-08-24 12:25 | |
![]() | strid1: Bra skrivet!! | |
| Keiward | 2010-08-24 13:03 | |
![]() | Hell bout time! Alliansen vill sänka momsen för restauranger från 25 till 12%. Matlagning är en perfekt tjänst att outsourca. Jämfört med andra länder äter Sverige ute ytterst sällan. Detta förslaget kommer att skapa fler jobb plus göra det mindre lönsamt att skattefuska -> mer skatteintäkter. | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2010-08-24 13:10 | |
![]() | Fy fan för en period till med Maud Olofsson som näringsminister. Eller utbildningsministern Björklund. Nä dags för skifte i Sverige och en tid med solidaritet och humanism. | |