Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2012-11-27 14:28 | |
![]() | Men herregud, hur svårt kan det vara. Du måste kunna skilja på sak och person. Bara för att jag gör jämförelsen introduktionsperiod för barn i ett samhälle med nyanlända i ett samhälle betyder det inte att båda grupperna är barn. All text förutsätter att man kan dra vissa slutsatser själ, allt går inte att skriva ut då blir texterna som sjok av kanslitext. | |
| Minta | 2012-11-27 14:29 | |
![]() | Invandrare tvingas inte på en tidsram, de erbjuds den. De har RÄTT till en introduktion, de som får jobb kan givetvis hoppa över den, men eftersom det inte finns en uppsjö av lågkvalificerade jobb som inte kräver språkkunskaper kommer den säkert väl till pass. | |
| Minta | 2012-11-27 14:31 | |
![]() | Det du vill göra är tydligen att ta bort introduktionen, tvinga dem att omedelbart hitta försörjning eller vara utan pengar, har jag fattat dig rätt? | |
| limpan__2 | 2012-11-27 14:32 | |
![]() | "Så länge du jämställer dem med barn så degraderar du dem faktiskt till barn." Skärp dig nu, det är processerna hon jämför inte något annat. | |
| micro113 | 2012-11-27 14:34 | |
![]() | Minta Nej, de har faktiskt egentligen inte RÄTT till någonting - där här för att de behöver asyl, vilket innebär att det är vårt samhälle som ställer upp villkoren - inte de. Ja, jag anser att "introduktion" på ett par år är fullständig idioti. | |
| Minta | 2012-11-27 14:35 | |
![]() | Jo, de har rätt till någonting därför att vi har bestämt det både som land och genom olika internationella överenskommelser. Så är det bara. | |
| micro113 | 2012-11-27 14:35 | |
![]() | limpan__2 Processer gällande barn - ja. Men vi talar om vuxna människor - inte barn. Jag betraktar dem i alla fall som vuxna. | |
| micro113 | 2012-11-27 14:37 | |
![]() | Minta Vadå "så är det bara". Innebär det att du tror att man inte kan förändra saker? | |
| Minta | 2012-11-27 14:37 | |
![]() | Även för vuxna gäller processer. | |
| Minta | 2012-11-27 14:38 | |
![]() | Jo, SD vill ju förändra det, vinner de kan det ju förändras. Men inte vad jag kan se inom överskådlig tid. Då får man ju också bryta internationella överenskommelser. | |
| micro113 | 2012-11-27 14:38 | |
![]() | Minta Fast inte samma som för barn förstår du. Inte samma processer, inte samma krav, inte samma förväntningar osv.. Det är skillnad på barn och vuxna. | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2012-11-27 14:40 | |
![]() | Det finns ju varken bostäder eller jobb i Sverige. Inte heller ekonomiska resurser eftersom det skall sparas på allt (utom på flyktingmottagning). | |
| micro113 | 2012-11-27 14:41 | |
![]() | Minta Du inbillar dig alltså att det finns en internationell överenskommelse som säger att Sverige skall ha ett system som fungerar på ett sätt som det inte fungerar någon annanstans? I så fall är det väl dags att bryta den överenskommelsen - för det låter ju jäkligt orimligt. | |
| Minta | 2012-11-27 14:41 | |
![]() | Micro, jag har inte någonstans skrivit att de genomgår samma processer som barn. Nu får du faktiskt sluta, du beter dig som ett barn och inte som en vuxen. | |
| micro113 | 2012-11-27 14:44 | |
![]() | Minta Du jämför dem ju med barn och barns processer istället för att jämföra dem med vuxna. Hur skall man tolka det tycker du? Som att du ser dem som vuxna? I så fall - varför jämför du dem inte med vuxna vilket vore mer relevant? | |
| Minta | 2012-11-27 14:44 | |
![]() | Det finns internationella överenskommelser om flyktingmottagande/flykti ngkvot. Jag vet inte exakt hur introduktionen ser ut i andra europeiska länder, varje land tar väl fram program som man anser kan fungera bästa i det landet. Jag tror inte att det skulle fungera särskilt bra att slopa den. | |
| Minta | 2012-11-27 14:47 | |
![]() | Nej, jag har inte jämfört dem med barns processer. Jag har jämfört period av introduktion, jag beskrev hur den ser ut för svenska barn, att den tar 20 år för svenskar, men ett par år (erbjuds) för nyanlända svenskar. Att den tar så mycket längre för barn säger väl att det i ena fallet är barn i det andra vuxna. | |
| Minta | 2012-11-27 14:49 | |
![]() | Det finns inga andra vuxna som plötsligt ska klara sig i det svenska samhället att jämföra med, det finns bara de vuxna i Sverige som varit barn och introducerats i det svenska samhället och arbetslivet. Det finns liksom inga andra vuxna att jämföra med. | |
| micro113 | 2012-11-27 14:56 | |
![]() | Minta 1) Nu jämför du flytningars behov med barns mognadsprocess IGEN... 2) Det finns väldigt många som klarar sig i svenska samhället utan "introduktionsperiod". 3) Det finns många svenskar som flyttar utomlands som klarar sig utan "introduktionsperiod". | |
| micro113 | 2012-11-27 14:57 | |
![]() | *Flyktingar - skall det stå, inte "flytningar" | |