Spelrum
Giraffen | 41 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 64 |
Mobilspel
Pågående | 20 011 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ingson | 2015-02-20 12:29 | |
![]() | Minta 12:10 Det har du naturligtvis alldeles rätt i. Man kan ju spekulera, och om det blir löneavdrag eller avsked kan man dra vissa slutsatser om hur arbetsgivaren tänker | |
nogfog | 2015-02-20 12:37 | |
![]() | Tackar för det minta du har rätt i det. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-02-20 12:44 | |
![]() | "I val efter val vinner den mest krigiska sidan i Israel. De som vill fred och försoning förlorar i val efter val." Hur får man fred och försoning med en motståndare som vill utplåna en? | |
kovikstippen | 2015-02-20 12:56 | |
![]() | Jag ogillar inte judar, eller någon annan grupp som grupp. Jag ogillar politikers politik, företags agerande och enskilda personer. Men ju mer en grupp tyr sig till varandra blir ju min kritik alltmer gruppinriktad. Om alla judar (t.ex.) går samman i en åsikt blir ju svaret därefter. | |
TotteBakar | 2015-02-20 12:59 | |
![]() | T.o.m Netanyahus...någon släkting...någon svärdotter till någon (en judinna)..kan inte googla för jag jobbar, men det finns på klipp på youtube, en dokumentär om yngre generationen i Israel som protesterar mot aggressiva regeringens sätt att hantera människor..Hur som helst, t.o.m hon, en relativt nära person till familjen, har suttit i fängelse för att hon varit med och protesterat mot, vad ska man säga, en lite "aggressiv bosättnings-politik". Om man tillbringar lite tid på faktiskt youtube, som tidigare ansågs vara de outbildade personer som tittar på " Obama är en reptil" - klipps forum..kan det hända att din bild av världen förändras efter ett tag. Jag upplever youtube numer vara en del av en strömning kring människor som har "ett öra mot asfalten"....D.v.s folk som vet saker andra människor inte ännu uppfattat. | |
kovikstippen | 2015-02-20 13:03 | |
![]() | Moose. Hur många döda palestinier går det på varje död israel? Menar du verkligen att det är den svagare parten som bör gå i bräschen för nedrustning? Menar du att israel inte gör nya bosättningar på palestinsk mark - varje dag? Anser du att palestinierna borde tacka för att någon tar den mark dom ägt i flera generationer? (Ja vet att judarna anser marken deras och att man fick den av "gud" för miljoner miljarder år sedan) | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-02-20 14:02 | |
![]() | Att snacka om vem som ägt mark i flera generationer blir ju konstigt då du själv säger att du vet att judarna ägt marken tidigare. Man försvarar sig efter den förmåga man har, skickar man fram civila och barn att försvara sig då kan man förstå att det blir fler dödade. Precis som hamas vill.. Få opinionen på sin sida. Man kan naturligtvis inte nedrusta så länge motparten vill utplåna en. Det förstår du väl själv. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-02-20 14:57 | |
![]() | Jag antar att du aldrig gjort fel i ditt arbete eller i ditt liv Mikelrav? Inser du att reportern i fråga jobbat många år som reporter och allmänt anses som en synnerligen skicklig reporter. Inser du att du bajsar på hennes utbildning, hennes arbetsliv, hennes liv med dina kränkande insinuationer om att hon bör berövas sitt arbete, sin identitet, sitt liv pga en klantigt genomförd intervju? Kan du så här efteråt förstå att din reaktion är helt åt helvete? Var är rimlighetsanalysen, förståelsen för att endast gud är ofelbar? Hoppas du har vett att skämmas Mikelrav" Spelar du teater eller är du dum på riktigt? Jag har inte skrivit det du påstår. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-02-20 15:00 | |
![]() | Dessutom tror jag att jag ska be en övervakare ta och titta på vad du påstår att andra sagt, sjöstan. Det är inte okej att ljuga om vad folk skrivit. | |
janne121212 | 2015-02-20 15:02 | |
![]() | Israel har konstant levt under den terror som vi nu också börjar få smaka på i västvärlden. Tycker inte det är jättekonstigt att dom gör allt för att försvara sig. Vad gäller Karl Marx som jude eller ej, rekommenderar jag att ni googlar på hans namn och antisemitism så ska ni få läsa saker som ni inte trodde vara möjligt att uttala. Kanske inte så konstigt att hans "åsiktsvän" Hitler lyckades ganska bra med att övertala många tyskar om det som också Marx menade (tidsandan var väl sådan). | |
nogfog | 2015-02-20 15:17 | |
![]() | kovikstippen Du tycks tro att livet fungerar så att den svagare alltid har rätt. Livet är inte så enkelt. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42