Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 50 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-10 17:38 | |
![]() | ugc43 ber om det, men nä (!), jag avstår...... | |
janne121212 | 2014-12-10 19:57 | |
![]() | Så totravel, du tycker att Löfven o Andersson gjorde rätt, trots att flera renommerade forskare inte tycker det är korrekt att kalla SD fascister. Inte ens Sjöstedt eller språkrören i MP tyckte det. Jag tycker det är tveksamt att en statsminister inte tål en motgång utan att börja använda invektiv mot sina motståndare. Tyder på dålig impulskontroll, en egenskap jag i min enfald trodde var vanligare bland politiker från SD. | |
mz_lzrd | 2014-12-10 21:46 | |
![]() | Eller så är det kanske så att många tycker att integrationen har misslyckats samtidigt som de inte är intelligenta nog att förstå att om man bara fortsätter göra likadant som hittills fast i ännu större skala så ba måste det liksom ändå bli bra. Fler fattiga, outbildade människor vars barn växer upp i maffiastyrda ghetton med ett glödande hat mot svennesamhället - klart att det måste vara jättebra. | |
mz_lzrd | 2014-12-10 21:51 | |
![]() | Vi tycks vara tillbaka på cirkeldefinierandet nu igen: Eftersom SD är främlingsfientligt så är de som röstar på SD främlingsfientliga, vilket måste innebära att SD är främlingsfientligt då deras väljare är så främlingsfientliga att de t o m röstar på det främlingsfientliga SD. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-10 21:51 | |
![]() | Janne121212 Svaret på din retoriska fråga är ja. Impulskontroll? Naivt att tro att det handlar om det. | |
janne121212 | 2014-12-10 21:57 | |
![]() | Nu får skånesossarna smäll på fingrarna från Stockholm: www.aftonbladet.se/s...00 01113.ab | |
punatulkku | 2014-12-10 21:58 | |
![]() | www.svt.se/nyheter/s...n- pa-knana Frågan är hur dessa moderater kommer att göra? Går dom över till Sd el blir det ändrad flyktingpolitik inom moderaterna? Nu blrjar iaf snacket..Och den kommer att fortsätta till extravalet.. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-12-10 22:34 | |
![]() | "carlmartin Väljer du SD så väljer hela paketet dvs allt de står för, inte bara antal flyktingar som vi tar emot. Är du röstberättigad borde du värna om den rätten och ta reda på allt vad de står för och vilka konsekvenser det kan ge. Alla partier har sånt man gillar och sånt man inte gillar. Man kan inte bara vara ett enfrågeparti." Vad är alternativet om man är emot att ta in fler flyktingar? | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-10 22:40 | |
![]() | Carlmartin, Alternativet är att man väljer att fokusera på något annat. Det borde väl finnas viktigare och mer avgörande frågor än flyktingpolitiken när det kommer till ett riksdagsval? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-12-10 22:41 | |
![]() | "Det vore väl konstigt om inte SD-väljare i högre grad är främlingsfientliga jämfört med övriga riksdagspartiers väljare?" En väljare som röstar emot rådande flyktingpolitik är inte nödvändigtvis främlingsfientlig. Att betrakta väljare som en massa utan individuella drag är inte gångbart i andra sammanhang. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-12-10 22:42 | |
![]() | totravel - Trams. Folk vet bäst själva vad de tycker är viktigt. | |
Minta | 2014-12-10 22:55 | |
![]() | Om du och många andra röstar på SD och de får majoritet, är det inte för mycket begärt att du sätter dig in i vad deras politik i stort skulle innebära för Sverige. Inte bara att du röstar på en fråga du tycker är viktig. Vilket trams att inte kunna uttala sig om väljare. Det kan man även om de består av individer. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-10 23:07 | |
![]() | Så om man tycker invandrings/flyktingfråga n är den viktigaste måste man bortse ifrån att man låter ett gäng rasistiska pajasar sköta hela Sverige. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-12-10 23:09 | |
![]() | Eller alternativt är man så dåligt insatt i politik att man inte bryr sig om det? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-12-10 23:13 | |
![]() | Jo, det kan man, men det brukar ses som något dåligt i de flesta andra sammanhang. sd i majoritet - valda av de 50 % som inte förstår sitt eget bästa - är det så du ser framtiden? :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-12-10 23:13 | |
![]() | sköta hela sverige :) Paranoid? | |
janne121212 | 2014-12-10 23:17 | |
![]() | Det kan ju vara så att om man verkligen tycker att invandrings/flyktingfråga n är viktig så väljer man att rösta på SD eftersom alla dom andra partierna är överens som det ser ut idag. När andra partier vågar ta i denna fråga så kanske man lämnar SD och går tillbaka till S eller M eller var man nu hör hemma. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-12-10 23:20 | |
![]() | Det tror jag att du har rätt i Janne. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-12-10 23:35 | |
![]() | Är invånarna i länder som tar emot färre flyktingar än sverige främlingsfientliga? Är de som står bakom den politiken per definition främlingsfientliga? Ponera att jag är en rättskaffens och generös person som tycker att det vore bra att lugna sig lite med flyktingkvoterna. Jag tycker det är viktigt. Jag är någorlunda insatt i politik. Jag röstar sd. Är jag främlingsfientlig? Är jag overklig? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2014-12-10 23:38 | |
![]() | "Så om man tycker invandrings/flyktingfråga n är den viktigaste måste man bortse ifrån att man låter ett gäng rasistiska pajasar sköta hela Sverige." Är vi redan där? Jag tycker att du överdriver rätt mycket med den frågeställningen | |