Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 6 |
Inloggade | 13 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
janne121212 | 2016-01-10 21:27 | |
![]() | Läs gärna hur DN försvarar sig mot kritiken under "Frågor och svar om DN:s hantering av händelserna i Kungsträdgården" www.dn.se/nyheter/sv...ra dgarden/ Vi kommer nog att få läsa mycket om detta den närmsta tiden, och det är tack vare "hatmedia" som bilden verkar klarna. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-10 21:28 | |
![]() | från artikeln om festivalövergreppen. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-10 21:31 | |
![]() | "Bör jag betrakta artikeln som en statistisk anomali? Eller lömskt vinklad? Eller fake? Skulle väldigt gärna hoppas på det, såklart, men känslan är inte kul." Jag bedömer den tyvärr som helt realistisk :( | |
gnagel - Ej medlem längre | 2016-01-10 21:32 | |
![]() | Jag tycker inte det verkar helt osannolikt att DN faktiskt inte avsiktligt mörkade - som jag förstod det fanns det väl ingen rapportering eller knappt antydning ens på rasistwebbarna? Tycker oavsett att eventuell mörkning är ett villospår - det viktiga är vad som faktiskt inträffat och vad som bör göras åt det. | |
janne121212 | 2016-01-10 21:32 | |
![]() | Nu drar gammelmedia igång och skyller allt på polisen. I själva verket vet vi ju alla (ja kanske inte riktigt alla) att det är massmedia som skapat denna rädsla, och som givetvis också bär största skulden till det inträffade. | |
janne121212 | 2016-01-10 21:34 | |
![]() | gnagel, Hanne Kjöller på DN fick info av en psykolog, men när hon hörde vem förövarna var blev hon plötsligt mindre intresserad av att publicera. DN visste! | |
micro113 | 2016-01-10 21:35 | |
![]() | Cornelis Vreeswijk betecknade sig själv som holländare såvitt jag vet - så varför är han ens med på din "svensk-stämplar" lista .. www.dn.se/kultur-noj...nd ska-liv/ Har du ens träffat honom? Eller varför tror du att du äger rätten att svensk-stämpla honom på ett sätt han aldrig ens strävade efter? Totalt respektlöst. | |
gnagel - Ej medlem längre | 2016-01-10 21:36 | |
![]() | Ja, Chang och hans kompisar säger ju det, men jag misstänker att DN får "information" om ganska mycket "sanningar" hela tiden, och är det locket på från polisen och festivalen officiellt är det ju rätt djärvt att publicera på bara anonym källa. | |
janne121212 | 2016-01-10 21:37 | |
![]() | Du kan lyssna på inspelade samtal mellan en reporter och Kjöller. Dessutom om det inte är sant kan man ju undra varför hon inte dementerar. | |
PetLin2 | 2016-01-10 21:38 | |
![]() | Apropå etnicitet. Min far föddes i Detroit 1937 av en invandrad svensk pappa och en amerikansk mamma med mexikanskt/tyskt ursprung. 1947 flyttar familjen till Sverige och min far har botgöring kvar här sen dess. Vilken etnicitet är det då som gäller? | |
janne121212 | 2016-01-10 21:38 | |
![]() | Hade det gällt ett scoop av annat slag förstår du väl att hon inte släppt det utan jagat poliser tills hon fått svar. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-10 21:38 | |
![]() | Micro. Man kan inte skilja ut en etnisk svensk på utseendet men man kan räkna dem? Kul! | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-10 21:42 | |
![]() | Låg, Konspirationsteorin går huvudsakligen ut på att media mörkar – inte Polisen. Här finns indicier på att så sker – i Jannes fall har det inte funnits. | |
micro113 | 2016-01-10 21:43 | |
![]() | gnagel Fast det handlade inte om "anonyma" källor utan om bl a om polis som hon fick numret till och som själv försökte få kontakt med Kjöller ... DN gömmer sig sannolikt bakom att källorna begärt att omfattas av källskydd -- att de inte var anonyma framgår faktiskt. Eller också ljuger de bara rakt av. nyheteridag.se/sa-mo...st ockholm/ | |
gnagel - Ej medlem längre | 2016-01-10 21:43 | |
![]() | Jaha. Ok. Då kanske det är så. Jag tänker mig ett scenario där de får tips, faktiskt tror på det eller åtminstone tar det på allvar, men inte kan publicera pga för få säkra bekräftanden och att polis och festival nekar. Skumt att tipsarna bara tipsade just DN och inte alla tidningar, inklusive "alternativ"-media. Som jag förstod skrevs ju inget nånstans. Men, som sagt, för mig är det en relativt ointressant diskussion att älta trötta one-liners om PK-media. Lösningsfokus. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-10 21:44 | |
![]() | "En försvårande omständighet var naturligtvis att polisen, som har rättsstatens uppdrag att utreda brott, inte gick ut och talade om händelsen. Därför rapporterade praktiskt taget inga medier – etablerade eller alternativa – om allvarliga övergrepp i Kungsträdgården i somras." Det är svårt att vara journalist. Man måste gräva så förbannat mycket. Jobbigt! Att polisen inte vill tala om detta för att inte spela sd i händerna gör saken ännu mycket värre. | |
micro113 | 2016-01-10 21:45 | |
![]() | Nora1 Hört talas om folkbokföring? De bränner inte arkiven var tioende år .. inte ens varje sekel faktiskt .. De finns kvar där -- så nu vet du det om du vill kolla upp dina egna släktlinjer. | |
micro113 | 2016-01-10 21:46 | |
![]() | carlmartin Fast just den händelsen ville ju polis som varit på plats prata om .. så det är ju en ren lögn att skylla på polisen. | |
micro113 | 2016-01-10 21:46 | |
![]() | gnagel Vad säger att tipsarna INTE tipsade fler media? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-10 21:51 | |
![]() | Micro: Var någonstans skrev jag att Cornelis var svensk? Jag frågar ju dig vad du tycker och jag gav även ett konkret exempel på ett uttalande du gjort som fick mig att ställa frågan till dig. Kan du inte svara på det är du snäll? Vad du anser om de personer jag räknade upp och även prins o prinsessors vara eller icke vara etnisk svensk eller ej? Varför är det så svårt? | |