Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 20 020 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2010-11-07 08:41 | |
![]() | Även jag jobbar till 21 i kväll, och även jag har haft en tuff natt , har svårt att sova utan funderingar just nu,, Bitte i ett snövitt norr | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-07 08:42 | |
![]() | jag menar käns lite bättre,skulle oxo sovit lite till,men dom här barnen har prasslat med papperoch skramlat i köket så jag gav upp sovandet | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-07 09:54 | |
![]() | många har sömnproblem kommer lixom med åldern ,för 2 år bestemde jag mej för att ta tag i mina sömnproblem ,gick till läkaren fick zopiklon 7,5 utskrivet,och tar en halv sådan varje kväll och mitt liv har blivit förändrat,jag vaknar pigg utsövd,är glad hela dagarna,jag blev orolig och frågade läkaren om det inte var falit att äta medicin så länge ,han skrattade och sa att min lilla dos var inget att bekymra sej om,då det fans många som åt mycket större doser,och livet blev förbättrat,och jag har bestämt mej för att äta det livet ut,vill inte ha tillbaka tiden innan med sömnlöshet och vakna typ 4 på morgonen | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-07 09:55 | |
![]() | nu måste jag dra i väg och jobba lite ,ha en bra dag alla | |
| Tess 08 | 2010-11-07 11:01 | |
![]() | Måste åka och handla nu... lite aprikoser till mitt Levain-bak :) | |
| Tess 08 | 2010-11-07 11:09 | |
![]() | Har provat EN Zopiklon 5mg! Vet inte om jag tyckte den funkade, men jag skulle ALDRIG I H-VETE medvetet äta dom under en längre tid!! Bara att läsa FASS: Risk för tillvänjning föreligger. Iakttag försiktighet vid förskrivning av detta läkemedel. Zopiklon används vid tillfälliga och kortvariga sömnbesvär samt under begränsad tid vid kroniska sömnbesvär. Att doktorer skriver ut det till gamlingar som "godis" är fruktansvärt, tycker jag. Efter ett tag kan man känna att effekten minskar och måste då öka dosen (och öka igen, och öka igen... osv). | |
| Skugga | 2010-11-07 11:19 | |
![]() | Börja jobba på ett ställe som tar musten ur dig, det funkade för mig, både insomningssvårigheter och sömnproblem i övrigt försvann, jag var så utmattad så jag somnade inte på kvällen, jag small av, och det har fem år senare hållit i sig, jag somnar så fort jag lägger mig för att sova numera och är sååå tacksam för min nya sömnvana! | |
| 850710 | 2010-11-07 12:26 | |
![]() | Hej allesammans! | |
| Tinna | 2010-11-07 12:39 | |
![]() | Åhå. Det kanske blir bio ikväll! :) | |
| 850710 | 2010-11-07 12:42 | |
![]() | ój gott vad blir det då Tinna? Vill se the pacific, inte gjortdet än och nu är den på dvd, im slow :( | |
| Giftkremla - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:43 | |
![]() | Sömnsvårigheter är ett dilemma för många. Ibland hjälper det inte att "jobba sig trött" Att sova gott är nog så viktigt för att orka med att sköta sitt jobb och att fungera i det vardagliga livet. Så jag kan tycka att det är upp till var och en att använda sömntabletter eller inte. Vad bra ttiitti att du har hittat en lösning på ditt problem. | |
| Tess 08 | 2010-11-07 12:45 | |
![]() | Bio-like! :) Precis Skugga!! Ett ypperligt sätt om man vill somna om kvällen :) Annars får man bryta mönstret på annat sätt (träna, promenad, bok el nåt). Nu tror jag iofs att det Maja skrivit om (förra sidan) är något annat (vet att hon jobbar hårt) än just vanlig insomningsproblematik... | |
| Tess 08 | 2010-11-07 12:47 | |
![]() | Javisst, Giftkremla, är det upp till var och en. Någon som sagt något annat? Jag skrev bara att JAG inte skulle ta tabletten om jag haft svårt att somna (vilket jag har haft och därför testade EN). | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:53 | |
![]() | Vem behöver sömn? Det är överskattat, och slöseri med tid, att sova! :) Men jag skulle heller inte ta piller för att somna, jag dricker te och varvar ner med en bok eller ett parti solitaire istället.. :) | |
| Giftkremla - Ej medlem längre | 2010-11-07 12:53 | |
![]() | Svårt dock att utvärdera om man bara tagit en tablett en gång. Nej vem har sagt att du Tess 08 ska äta sömntabletter? | |
| Tinna | 2010-11-07 12:55 | |
![]() | Jag ska se SAW 3D. :D Sömnsvårigheter är trist.. :S Sömntabletter, kanske? | |
| Tess 08 | 2010-11-07 12:57 | |
![]() | Ingen, nu svänger du orden Giftkremla! DU skrev: Så jag kan tycka att det är upp till var och en att använda sömntabletter eller inte. Och jag varade att det var upp till var och en! Klart att det går att utvärdera efter en tablett om man vill. Varför skulle inte det gå? Det är ju ingen tablett man måste ta regelbundet för att den ska ge effekt. Sen kanske det var "fel" dag att ta en sån tablett.... det vet man aldrig. | |
| Tinna | 2010-11-07 12:58 | |
![]() | Tycker också det är upp till var och en om man vill ta tabletter.. Jag har själv gått på sömntabletter, och det hjälpte mig att få tillbaka min sömnrytm. För ett tag.. Nu är jag där igen. =/ *suck* | |
| Tess 08 | 2010-11-07 13:00 | |
![]() | Precis vad jag skrev, Tinna! JAG skulle inte ta tabletter, men det är upp till var och en! | |
| Tinna | 2010-11-07 13:01 | |
![]() | Jag borde nog lära mig att läsa lite bättre. :P Haha.. *väntar på att klockan ska bli halv två, så jag vet hur många vi blir på bion..* | |