Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 44 |
| Inloggade | 100 |
Mobilspel
| Pågående | 19 874 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 21:35 | |
![]() | Om livet inte är rättvist, som du säger, Minta, varför ska det då vara det för Annika Östberg? | |
| Minta | 2009-06-22 21:36 | |
![]() | Var står det i länken du postade att man måste ha ihjäl minst fem personer innan man är olämplig att ha lös på gatorna? | |
| Minta | 2009-06-22 21:39 | |
![]() | Safflor, varför ska det vara orättvist? Vi följer väl bara vad lagen säger, eller hur? Lagen säger att man har avtjänat och sonat sitt brott efter ett visst straff. Varför ska vi göra annorlunda? Migrationsverket följer sina lagar och bestämmelser som regeringen bestämt. De är ofta orättvisa och drabbar människor grymt. Men dessa saker har ingenting med varandra att göra. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 21:41 | |
![]() | Nej, det har de inte. Jag sa ju att det var OT. Men jag håller med G.W. | |
| Minta | 2009-06-22 21:42 | |
![]() | Jag tycker att media, ur rättvisesynpunkt, eller humanitär synpunkt, kunde ta upp fler fall av personer som utvisas på ett inhumant sätt t ex den svårt parkinsonsjuke nigerianske unge mannen som utvisades men som inte blev insläppt i Nigeria och nu har fått uppehållstillstånd. Det slutade ju lyckligt i och med att media tog upp det, men alla gör inte det och att döma av andra trådar är det inte rättvist mot svenskar att ta in invandrare. | |
| kopmangx - Ej medlem längre | 2009-06-22 21:45 | |
![]() | minta: man kan tycka att uppmärksamheten, engagemanget och insatserna borde riktas till de som verkligen behöver det, t.ex. flyktingarna som saff är inne på. att sitta och tycka synd om en enskild massmördare/pundare/grovt kriminell = avsaknad av perspektiv. det finns de som verkligen behöver hjälp, flyg hit dem med jetplan istället. | |
| Minta | 2009-06-22 21:45 | |
![]() | Även Leif GW Person är inne på förlåtelsens linje: Det som är goda människors adelsmärke är styrkan att förlåta även de som betett sig illa eller mindre väl och ingen tänkande och kännande människa kan tro på det eviga straffet. Så, välkommen hem Annika. Till skillnad från nästan alla andra så är du förlåten. Men se för fan till att sköta dig för är det något som den svenska kriminalpolitiken inte behöver så är det en kvinnlig motsvarighet till Lars Inge Svartenbrandt. | |
| Minta | 2009-06-22 21:46 | |
![]() | Varför är det så svårt att ta in i sitt huvud på en och samma gång att det kan vara synd om många olika människor, av olika skäl. på olika grunder och att det ena inte behöver utesluta det andra? | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 21:52 | |
![]() | Det är inte svårt alls att ta in. Men vi följer ju bara lagen, är det ju DU som säger, Minta. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 21:53 | |
![]() | Det är också DU som säger att livet inte är rättvist. | |
| kopmangx - Ej medlem längre | 2009-06-22 21:54 | |
![]() | minta: det är synd om de som fick sätta livet till för annikas vrede... nu lämnar jag denna diskussion. | |
| Minta | 2009-06-22 22:05 | |
![]() | Vilken lag är det som säger att vi inte ska förlåta eller anse att ett straff är avtjänat Safflor? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-22 22:09 | |
![]() | Sitter Annika hemma i soffan hos lilla mamma nu, som i sin tur var missbrukare och lämnade barnet Annika hos bekanta i USA, för att hon inte "hade tid" att ta hand om sin dotter. Barnen till polismannen som blev mördad under sin yrkesutövning, fick växa upp faderslösa och kommer aldrig på denna jord att få träffa sin pappa igen. Efter vad jag har hört, har Annika inte haft någon kontakt med Sverige under nästan hela sitt liv och har fått läsa svenskakurser i fängelset. Välkommen hem? Nej, jag tycker inte det. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 22:13 | |
![]() | Ingen har sagt det , Minta. Det du som säger emot dig själv i diskussionen. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 22:14 | |
![]() | Utgår från att du varit lika angelägen att förlåta och följa lagen om det varit din syster och hennes man eller annan närstående hon dödat. | |
| Minta | 2009-06-22 22:14 | |
![]() | Förklara. | |
| Minta | 2009-06-22 22:16 | |
![]() | Nej, det hade jag inte. Men det är inte anhöriga som ska utdöma straff. I USA har de anhörigas önskan stor betydelse. | |
| Minta | 2009-06-22 22:16 | |
![]() | Hur kan du utgå från det? | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-22 22:19 | |
![]() | Hur jag utgår från det? DU säger att man bara ska följa lagen. Då måste ju det gälla även i det hypotetiska fall jag diktade upp. | |
| Minta | 2009-06-22 22:20 | |
![]() | Mamman var väl inte missbrukare? Hon gifte sig med en amerikan och flyttade av det skälet till USA. De fick en son och Annika blev mycket styvfaderligt behandlad av honom och rymde hemifrån. Styvfadern ville som hade det mycket gott ställt ville inte betala någonting för att hjälpa Annika när hon började hamna snett. Hon har gjort sina val sade han när hon var 15 år ochh ade rymt hemifrån. Jag håller med om att mamman svek henne där och vad jag förstår av intervjuder har hon haft oerhört dåligt samvete. Hon är svensk medborgare och varför skulle hon inte få komma hit som andra svenska medborgare när de avtjänat sitt straff. Låt vara att just du inte gillar tanken, men prinsipen kan väl inte vara fel? | |