Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 206 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maybach | 2009-04-19 14:31 | |
![]() | ÄR brommapojkarna BRA? På riktigt? | |
| Maizena | 2009-04-19 15:39 | |
![]() | Jag skulle tro de tappar. Relativt ofta som smålag och nykmmlingar plockar poäng i början för att efter seriens gång tappar mer och mer. Men visst de har onekligen börjat bra och jag hoppas de klarar sig kvar och gör en bra säsong.... | |
| Tobbelille | 2009-04-19 15:53 | |
![]() | ännu en feldömd (enligt mig) straff, den här gången tilldelad gajs | |
| Maybach | 2009-04-19 16:28 | |
![]() | Jag fattar inte hur det kan vara så okej för domare att begå misstag. Gång på gång. Och då kommer nån och säger "dom är bara människor bla bla", men snälla någon - det finns linjemän osv. Dom ska se från alla håll och vinklar, då kan det inte vara okej att göra så mkt fel. Jag tycker att domare ska bli avstängda några matcher efter att de begått ett matchavgörande fel eller många "halvstora" fel på raken. Tony om Helsingborgsmatchen: www.svenskafans.com/...?c lip=7975 | |
| Palini | 2009-04-19 17:13 | |
![]() | Ja, men de är ju bara människor. Det är jättelätt att sitta här och döma i efterhand och klanka ner på domarna, men ta t.ex. Helsingborgs mål nu senast. När jag såg på matchen så reagerade jag inte mer än att jag blev knäckt när Helsingborg gjorde mål. När jag såg första reprisen så reagerade jag inte heller nåt, inte andra reprisen heller, först när jag fick se tredje reprisen ur en tredje vinkel och i slow motion så såg jag det uppenbara felet. Tror du att domarna vill vara dåliga med vilje, Maybach? Tror du att det finns bättre domare i vårt avlånga land? Tror du att SVFF vägrar låta dessa domare döma? Vad anser du att man ska göra istället? I matchen Elfsborg-Hammarby så var det ju linjedomaren som tog det felaktiga beslutet vad gäller den andra straffen. Det hjälper uppenbarligen inte att ta hjälp av stinsen på linjen alla gånger heller. Det blir fel ibland, det kan t.o.m. bli fel ofta, länge och matchavgörande. Det är nog bara att leva med, eller införa total videogranskning med allt vad det innebär, och jag är övertygad om att man inte ens då kommer att uppnå total rättvisa och få bort alla "felaktiga" domslut. Egentligen finns det inga felaktiga domslut, mer än de gånger då domarna bryter mot spelreglerna (lex Jonas Kling). | |
| Knevertism - Ej medlem längre | 2009-04-19 17:25 | |
![]() | HawaiiGAIS! fan önskade att jag var där istället för att se den på tv i ett lyxghetto utanför sthlm :( | |
| Kazo | 2009-04-19 19:17 | |
![]() | Kul och sann journalistik: 209.85.129.132/searc...&a mp;gl=se | |
| Maybach | 2009-04-19 19:20 | |
![]() | Men snälla palini. Dom är ju huvuddomare PLUS linjemän och då kan man kräva att NÅGON av alla ska se sånt som t.o.m. tränaren ser från sin bänkplats. Dessutom är det som TG säger i intervjun att domarkåren t.o.m åkt runt innan säsongen och sagt att just EXAKT vid sånna där tillfällen med gruff och klungor på hörnor kommer ALLT blåsas av. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-19 19:22 | |
![]() | Jag tycker att en spelare som slår ett felpass ska visas ut i fem minuter. Om en spelare missar ett friläge ska han stenas. | |
| Maybach | 2009-04-19 19:35 | |
![]() | Bra jämförelse. idiot. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-19 19:38 | |
![]() | Tack. | |
| Metamorfos - Ej medlem längre | 2009-04-19 19:51 | |
![]() | Det en tränare ser från sin bänk brukar vara synnerligen objektivt. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-19 19:51 | |
![]() | Om man ska gå på vad tränaren kan se från bänken får vi nog märkliga domslut. Om jag inte är helt fel ute så kan bedömningen skilja rätt kraftigt mellan dom två bänkarna. | |
| one-punch - Ej medlem längre | 2009-04-19 19:52 | |
![]() | Knevert, du hade utgjort en tiondel av publiken ifall du närvarat. | |
| mackz_ | 2009-04-19 20:19 | |
![]() | imorron kan det ske ett litet ryck i toppen :P | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-19 21:00 | |
![]() | Vad kul för dig mackz_ , att du är så öppen med din onaniplanering. | |
| one-punch - Ej medlem längre | 2009-04-19 21:05 | |
![]() | Hahaha | |
| mackz_ | 2009-04-19 21:14 | |
![]() | ja det är ju fotbollsporr med rasmus jönsson o henke på anfallet =) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-04-19 21:15 | |
![]() | Kanske lugnast om du stannar hemma och tittar på tv. | |
| mackz_ | 2009-04-19 21:23 | |
![]() | jag åker ju inte ända upp till örebro för att runka, så det blir ju givetvis framför datorn | |