Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade36
Mobilspel
Pågående19 534

Forumkategorier

Användare Inlägg  
CB-RADIO2011-08-05 08:41
Antal inlägg: 55

Håller med Nasty Nimrod..Det finns ju tydligen behov så...why not!

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-05 09:34
Antal inlägg: 675

"Dom som kan skilja sex och kärlek åt och dom som ser en stark koppling mellan dom."

*himlar med ögonen*
Men inse nu nångång den enkla sanningen att det är männen som kan skilja på sex och kärlek (i dom fallen nu nån gör det) , vi brukar koppla ihop dessa.

- Och sen undrar jag också om ONS:en verkligen är så vanligt förekommande? Jag tror inte det.
Jag tror det är lite som med myten om den tidiga sexdebuten som florerar bland ungdomarna. ALLA tror att ALLA ANDRA har gjort DET, när statistiken i själva verket påvisar att de flesta inte ALLS har gjort det.

ONS är då kanske myten bland vuxna?

Och....visserligen var förkortningen ONS obekant för mig, men själva fenomenet ser även jag irl. Och jag vill alltså påstå, att det inte alls är vanligt förekommande.
Och sen köper jag inte heller bilden av att det egentligen skulle vara ONS dom personer vill ha, utan att det mer är substitut för något annat. Annat = ett innerligt, seriöst och varaktigt förhållande. Jag tror att det är det sistnämnda de allra flesta drömmer om och vill ha.

Ett ONS, och sen då? Tomhet?
Jag tror inte att domdär ONS:en gör något bra med mänskan. Jag tror risken finns att folk går lite sönder inuti istället....

Nä vetnivad, jag tror - som sagt - att det blir Svenska Kyrkan för mig snart... *fan också!*

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-05 09:50
Antal inlägg: 2385

jag reagerar väldigt negativt på den här föreställningen att prostituerade ska njuta av sex för att sexköpet ska vara legitimerat.

att jämföra att välja att sälja sex med att vilja ta emot klatch på rumpan är att missa vad det handlar om helt. att sälja en tjänst (i detta fall ett kroppsarbete) kräver ingen tillfredsställelse eller konsensus annat än den att säljaren (och köparen) är nöjd med affären, villkoren och förtjänsten.

Locomondo - Ej medlem längre2011-08-05 09:57
Antal inlägg: 3768

Slånbär och Wildman:
Spot on !!!

slånbär2011-08-05 10:11
Antal inlägg: 5539

öhmöhm-är det bara män som kan skjilja sex och kärlek åt? Tror du verkligen på det? Det finns säkert lika många kvinnor som vill ha casual sex som män. Vilken genusmyt!!
Och att ONS skulle vara ett substitut och skadligt på något sätt? Jisses då skulle jag och en massa andra vara helt söndertrasade inuti!! Innan jag träffade min sambo när jag var 23 ( om jag minns rätt) så var ONS nåt som jag glatt och ivrigt sysslade med. Det var ju fantastiskt kul att bara träffa någon som man tände på utan att överhuvudtaget behöva bry sig om vad som fanns inuti och känslor utöver kåthet då. Vad är det för skadligt med det? Det har gett mig så himla mång roliga erfarenheter och jag behöver defenitivt inte gå och undra om jag har missat något under mina år i ett monogamt förhållande. Jag har aldrig haft något intresse eller önskan att vara otrogen. Jäkla fördomar är vad det är!!

Thaddeus2011-08-05 10:11
Antal inlägg: 44

Ett ons kan leda till något mer. Tom kärlek. Pretty Woman finns bara på film.

Så länge synen (och då talar jag inte om vår, här, i första hand, utan om mäns, torskars) på prostituerade är som den är så kanske lagliga vore bordeller att föredra. För de prostituerades säkerhet. Dessvärre, återigen, har jag mycket svårt att tro att den fulaste marknaden därmed kommer att försvinna. Kanske det ger mer legitimitet för herr Olsson (med familj) när han går dit där det är tillåtet - det vore ju lika mycket för hans skulle som för den prostituerades. Men det är likafullt en marknad som inte kan stävjas pga laglighet hit eller dit. Sprit säljs ju lagligt vet ni...

Karins2011-08-05 10:16
Antal inlägg: 26

Jag undrar om de som föreslår den typen av lagar och som förespråkar prostitution (hur i h-ete man nu kan göra det!?) även hoppas på att deras egna döttrar och söner ska prostituera sig och vill att andra ska ANVÄNDA sig av dem.

Thaddeus2011-08-05 10:24

Sen kan man fråga sig hur det kommer sig att det är mest män som förespråkar fri prostitution. Har ni provat ha sex 7-10 ggr på en dag nån gång? Med någon som, mest troligt, är både ful, luktar illa och är tafflig i det den gör?

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-05 10:26
Antal inlägg: 11463

öhmöhs inlägg ("Men inse nu nångång den enkla sanningen att det är männen som kan skilja på sex och kärlek") var det mest äckligt fördomsdrypande jag har läst här i forumet. Någonsin.

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-05 10:27

Jag har provat att ha sex 7-10 ggr på en dag. Fast hon var varken ful eller luktade illa och hon var definitivt inte tafflig i det hon gjorde. ;)

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-05 10:29

Karins: vem här i tråden förespråkar prostitution?

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-05 10:29

thaddeus, det är säkert jätteäckligt och väldigt, väldigt jobbigt. det känns spontant som att någon som väljer att göra så har en hel del problem. dom problemen bör fokuseras på.

sallads2011-08-05 10:29
Antal inlägg: 14

Men kära nån, testa att köpa sex innan ni uttalar er... eller varför inte bara köpa en prostituerad för en timme och prata med. Ni är ju helt ute och cyklar nästan allihop. Bor ni i Hollywood eller?

Poussitiv - Ej medlem längre2011-08-05 10:32
Antal inlägg: 1099

Kan du berätta för oss hur det fungerar, för jag vet inte.

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-05 10:33

"Ett ons kan leda till något mer. Tom kärlek. Pretty Woman finns bara på film."

varför skulle horan vilja bli ihop med torsken? det här är en myt i stil med att den prostituerade tänder på det sålda sexet.

minns apburs eminenta inlägg (i den här tråden?) om hur oprofessionellt det skulle kännas om massören njöt lika mkt som den som betalat för massage. varför ska arbete legitimeras med njutning hos säljaren/utföraren?

Thaddeus2011-08-05 10:36

Eller hur Resurrection!? Övermannen. =)

Resurrection - Ej medlem längre2011-08-05 10:37

Jag skulle vilja frisera Thaddeus påstående lite:

Ett ons kan leda till något mer. T.o.m. kärlek. :)

recidivfara - Ej medlem längre2011-08-05 10:38

och legitimeras alltså sex om tillfälligt med att det "kan bli något mer (kärlek)"?

då var nog det brottsligaste sexet jag praktiserat det jag deltog i i år inom äktenskapet efter att kärleken försvunnit.

Thaddeus2011-08-05 10:38

Jag misstänker att du valde henne själv dessutom.

slånbär2011-08-05 10:40
Antal inlägg: 5539

recidivfara- när vi pratar om ONS så är det ju inte samma sak som att köpa sex eller hur? jag har då aldrig betalat för det i allafall och visst kan ett ONS leda till nåt mer. Jag hade några längre förhållanden med killar jag träffade så men själlva ONS har jag ju aldrig haft med utgångsläget att jag skulle träffa "den rätte" utan det handlade ju enbart om att ha kul. Men jag träffade min sambo på det sättet så visst kan det leda till något mer. Absolut.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?