Spelrum
Giraffen40
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade65
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2010-10-19 21:28
Antal inlägg: 17500

slutord för idag. hoppas ni inte blir arga igen. mycket vrede idag.
många människor upplever saker dagligen (jag med) och tex, att människor upplevt att dom talat med gud innebär förstås att dom upplevt att dom talat med gud. men det innebär inte att det har inträffat.
vi bortser från en av människans mest utpräglade egenskaper, förmågan till självsuggestion. ren inbillning på svenska helt enkelt.

vårt undermedvetna tar hand om en miljon gånger så många intryck som vårt medvetande uppfattar. Den stora mäktiga hjärnan rensar bort enormt många signaler som annars skulle försätta oss i totalt kaos och hittar också på förnimmelser åt oss för att göra vår tillvaro fattbar. där kan de mest häpnadsväckande upplevelser ge sig till känna.
Utan att det skett.

jag tycker bara att det är sorgligt att ni mystiker fabricerar fakta istället för att ta reda på dom. vår hjärnas funktion är oändligt mycket mer spännande än någons spökhistorier, börja studera den istället för att slösa pengar på storseanser :)

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-10-19 21:28
Antal inlägg: 299

Men jises le-lou. Du blandar fortfarande ihop äpplen och päron och fan och hans moster i samma jivvla korvgryta.
Och du kan inte heller ha läst vad folk har skrivit, eller åtminstone så har du inte läst ordentligt vad JAG har skrivit om du på fullaste allvar svarar mig så här;

le-lou 2010-10-19 20:55
"ts:
Att sitta och förklara cold readings för medium fanatiker är lite meningslöst som att förklara att religion är uppdiktat av människan för en troende.
Detta påminner om sektliknande varianter, scientologerna är ett utmärkt exempel där de också hjärntvättar folk och sen pungar de ut pengar via tron.
tro - javisst, men det är sannerligen besynnerligt att inte människor nu för tiden ifrågasätter med all den kunskap vi har i vår tid. Det som är rimligt blir ni aggressiva av att höra på."

Är JAG en mediumfanatiker enligt dig?
Har JAG blivit aggressiv?

Svara mig gärna på dom frågorna.

Och förresten, du anklagar andra på att inte svara, jag har ställt dig frågor som du inte har svarat på.

Men, men, utöver det att jag gärna ser att du svarar på frågorna ovan, så ska jag bara tillägga att jag inser det totalt hopplösa i den här "diskussionen". J.a.g g.e.r U.P.P. :) Nu räcker det för mig.

LisaLong2010-10-19 21:34
Antal inlägg: 2725

Ja, jag håller med föregående talare även jag ger upp

le-lou2010-10-19 21:38

men ts - varför tar DU åt dig så förfärligt på allt jag skriver? För det första så hela mitt inlägg där rätt långt - allt är inte åt just dig personligen. Tar du åt dig av "mediumfanatiker" så är det ju inte mitt problem, eller ?

Sluta plocka ord ut ur sammanhanget nu är du snäll. Vill du gnabba om sånt skit så får du återgå till _1_ - ni bråkade ju på rätt friskt där ett tag.

Gnegare - Ej medlem längre2010-10-19 21:45
Antal inlägg: 8

Jag tror det är sånt här som gör människor så olyckliga nuförtiden. De flyr hela tiden från verkligheten till drömmar. Men de finner inga svar där heller som hjälper dig. När jag var ung inte gick vi till spåtanter, kanske nån äldre person gjorde det. Vi hade det knappert, men vi jobbade hos framåt mot ett bättre samhällen.

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-10-19 21:56

OK, då ska jag inte plocka ord ut ur sammanhanget.
Så kolla då upp själv hur du skriver le-lou. Här är ditt inlägg precis så som du skrev det.
Det du skriver åt annika_226 har du sedan tydligt separerat från det du skriver åt mig. Och det du skriver åt mig är i ett stycke. Hur ska jag då kunna veta när du slutar skriva till mig och övergår till att skriva allmänt om du inte separerar det hela?

OCH, vadå "varför tar DU åt dig så förfärligt på allt jag skriver?"
Så jivvla barockt le-lou.
Är det att ta åt sig om man kontrar, ställer frågor eller överhuvudtaget reagerar?
Jag kan helt och hållet lugna dig på den punkten, inte en chans att jag skulle ta åt mig. Så glöm det bara.

le-lou 2010-10-19 20:55

"annika_226 - be din pojkvän läsa www.sillybeliefs.com...de r-3.html och även www.sillybeliefs.com...ur der.html

Sidan redogör klart och tydligt var, hur och när Sensing Murder fuskar.

ts: åter igen - du lägger ner oerhörd tid på detaljer som inte betyder något för sammanfattningen. Oavsett skatt, moms, bla bla så tjänar Terry Evans mycket pengar på sin förmåga.
Det är lite synonymt att en person med mediala förmågor ska vara sympatisk och godhjärtad - att det finns inte ens utrymme att peka på att någon är girig. Face it - han har kommit på ett bra sätt att tjäna pengar och det gör han bra.
Att sitta och förklara cold readings för medium fanatiker är lite meningslöst som att förklara att religion är uppdiktat av människan för en troende.
Detta påminner om sektliknande varianter, scientologerna är ett utmärkt exempel där de också hjärntvättar folk och sen pungar de ut pengar via tron.
tro - javisst, men det är sannerligen besynnerligt att inte människor nu för tiden ifrågasätter med all den kunskap vi har i vår tid. Det som är rimligt blir ni aggressiva av att höra på. kvacksalvare som åkte runt i byar förr i tiden och lurade på människor både det ena och det andra - de finns inte längre idag? Kolla på Det Okända - där har ni dem idag i annan tappning :D
Ser vi alla på en häst ute på en äng, så säger ni väl envist att det är en enhörning, trots att samtliga ser att det ser ut som en häst.
Terry Evans har sagt att det är en enhörning, så det så."

delta92010-10-19 22:06
Antal inlägg: 1041

uhm...

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-19 22:07
Antal inlägg: 11463

Plocka fram era bikinis och hoppa ner i gyttjegropen nu, tjejer. Vi vill se en riktig catfight.

le-lou2010-10-19 22:17

"Face it - han har kommit på ett bra sätt att tjäna pengar och det gör han bra.
Att sitta och förklara cold readings för medium fanatiker är lite meningslöst som att förklara att religion är uppdiktat av människan för en troende."

Förstår du hur min första mening glider över i terry evans publik? Tillhör du en av dem så kan du ta åt dig.

Du kan posta allt sånt till mig i pm istället så ska jag förklara i lugn och saklig ton. Det sista jag vill ha är tjabbel, nöj dig med förklaringen att det inte var menat spec åt dig. Antingen kan man lära sig att tolka tester, eller så får man ta åt sig av det som träffar och bortse från allt annat. Jag gör detsamma.
Du står nånstans mitt emellan i den här diskussionen, folk som Lisa Long på ena sidan och jag på andra.
Jag noterade att du ger upp i tråden, jag säger PÅ ÅTERSEENDE :D

le-lou2010-10-19 22:18

tester. texter. förlåt mig för mina synder. och för att jag skriver utsvävande. men visst, vi kan ta en bikinifight närsom. Jag är liten och klen så jag blir förmodligen inte svår att överrumpla.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-19 22:19

Det är lika troligt att Terry Evans är "på riktigt" som att Joe Labero är det.

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-10-19 22:23

Nä, hur jag än vill, så kan jag inte sluta riktigt än.

HUR ska du ha det egentligen le-lou?
FÖRST gnäller du över att de mediala är så giriga, och visar ingen moral eller ödmjukhet och skor sig på folk.
OCH SEN skriver du som nedan följer:

le-lou 2010-10-19 21:11

"hamnade på en andlig sida som sa att om man tar betalt för sina andliga tjänster försvinner förmågan.

verkar som att andarna tar hänsyn till pengar. Finns de här gudomliga reglerna nånstans att läsa? Eller är det ytterligare sånt som hittats på i all yra ?"

======

Så nu var inte HELLER detta bra.
Nu hittade du ett motsatt budskap, men inte det heller faller dig på läppen, utan du lustiggör dig även över det.
Det är tydligen inte det allra lättaste att göra dig nöjd le-lou. ;)

Och duu R, det är tjäle i marken så det där får vänta till sommaren. ;)

le-lou2010-10-19 22:24

tjatar du hål i huvudet på alla du kommer i kontakt med ?

le-lou2010-10-19 22:25

motsatta budskap är väl inget konstigt för ER som är i andarnas värld. Inget stämmer, allt stämmer. Antingen får man eller så får man inte. Det verkar inte finnas några regler, bara en massa rappakalja. det var min synpunkt. Kan du sluta citera mig, jag känner mig så viktig då...

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-19 22:27

le-lous skrev "Kan du sluta citera mig, jag känner mig så viktig då..."

le-lou2010-10-19 22:28

tack. innan kvällen är över kommer jag att sitta på en 250 m hög häst.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-19 22:30

Du är synsk! :)

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-19 22:31

Om le-lous prediktion inte är korrekt har vi bevisat att det här med att förutsäga framtiden inte fungerar. Håll oss uppdaterade vad som händer!

Ts lillsyrra - Ej medlem längre2010-10-19 22:37

le-lou 2010-10-19 22:24

"tjatar du hål i huvudet på alla du kommer i kontakt med ?"

Ska DU säga. ;)
*flabbar så jag ramlar ur soffan snart* :D

Det jag efterlyser är på något sätt ett rent spel - mitt i alltihopa.
För oavsett var man står i sina uppfattningar så kan man åtminstone försöka att se på saker och ting på ett rättvist och objektivt sätt.

Och om det är nånting jag verkligen hatar, så är det när man börjar vända och vrida på saker och ting till det fullkomligt oigenkännliga eller att man modifierar saker till att passa sina egna teser utan att hålla sig till fakta.
Och nu menar jag allmänt, så du behöver inte ta åt dig le-lou.

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-19 22:38

"Och om det är nånting jag verkligen hatar, så är det när man börjar vända och vrida på saker och ting till det fullkomligt oigenkännliga eller att man modifierar saker till att passa sina egna teser utan att hålla sig till fakta."

Bra, då är du på rätt väg.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?