Spelrum
Giraffen | 23 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 19 |
Inloggade | 43 |
Mobilspel
Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
krysopras | 2011-12-20 12:58 | |
![]() | bskv, men hamnar det inte väldigt långt under gränsvärdena för resp ämne? Luften är ju redan full av mög. Inget släpps ut för att det är hälsosamt. Biltrafik, utsläpp från industrier - de har knappast kravet på sig att de ska vara hälsosamma. De ska bara inte fördärva folks hälsa. | |
BSKV - Ej medlem längre | 2011-12-20 13:07 | |
![]() | krysopras: Det är väl det som alla klimatmöten handlar om, att försöka förbättra luft och miljö? Men trots allt så handlar det ju mångt och mycket om industrier som tillverkar saker som vi kan ha nytta av och bilar har väl de flesta för att de måste ta sig fram. Men rökning..? På vilket sätt är det ett måste? Och vilket sätt gör du den röken mindre farlig för omgivningen förutom att bruka ovanan på platser där ingen kan ta skada av den? | |
bomah - Ej medlem längre | 2011-12-20 13:16 | |
![]() | Att den här tråden lever ännu... | |
BSKV - Ej medlem längre | 2011-12-20 13:45 | |
![]() | bomah: Å du bidrar till det... | |
Pandina | 2011-12-20 14:14 | |
![]() | Krysopras "Jag tycker inte att man kan grunda så pass allvarliga beslut på att folk irriterar sig" Ja, allvarligt nu... snälla snälla beskriv för mig vad du verkligen anser som allvarligt. Rökning dödar, det borde väl vara tämligen allvarligt eller? Men nä ok, så du menar att det är allvarligare att man inte får lov att röka på balkongen av anledningen att folk blir irriterade. Jag kan säga såhär va, att det finns destruktiva människor som öppet talar illa om sig själv, människor som utsätter sig för faror, människor som skadar sig själv medvetet. Jag tycker faktiskt synd om dem. Men skulle de försöka dra med mig så skulle jag nog säga stopp va. Eventuellt försöka hjälpa dem upp ur det. Men till saken hör ju att de måste vilja bli hjälpta. Jag skulle inte vilja bo ovanför ett krematorium för jag vill inte att det ska lukta lik i mitt hem... lägg ihop ett plus ett och försök fatta vad jag menar. Krematorium finns väl ändå till för en tämligen god sak, eller? | |
nektergal | 2011-12-20 14:21 | |
![]() | För mig är det en glad och positiv nyhet. Vi använder inte vår balkong eller har våra fönster öppna just av den anledningen att vi har rökande grannar. | |
le-lou | 2011-12-20 14:27 | |
![]() | Nanna : "Vad exakt har allt det här snacket ex om tobakens beroendegrad (och femtioelva andra aspekter) med balkongrökningen att göra? " Det har inte med balkongrökningen att göra. Men det handlar inte enbart om rökarens respekt mot er ute på balkongen - utan också om respekt i tråden här. Det talas från en del håll så otroligt nedlåtande om rökare som en homogen grupp otrevliga idioter som är totalt hjärndöda, ett inlägg hoppades att nån här skulle dö av sin rökning. Helt otroligt. Det är riktigt dålig stil att föra debatt på det viset. | |
Pandina | 2011-12-20 14:53 | |
![]() | nnnaaawwwww putte då :(((((( | |
le-lou | 2011-12-20 16:03 | |
![]() | Pandina, vad fint uppfostrad du har blivit. Dina föräldrar måste vara stolta. | |
teamgrens | 2011-12-20 16:11 | |
![]() | le-lou: Håller med dig. Men läser man i denna tråden så syns det ju klart och tydligt vilken grupp som är mindre begåvade. Rökning dödar, jovisst. Som så mycket annat. Kör inte bil, ät inte kolhydrater, rosta inte ditt bröd, gå hellst inte ut alls. Dessutom så är det arvsanlag som avgör om du får lungcancer, inte rökningen i sig (enligt ny forskning). Rökning ökar risken om du har anlag men det gör även avgaser och andra utsläpp som vi dagligen andas in. | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-20 16:17 | |
![]() | teamgrens: har du någon källa till detta, det var intressant ny forskning. | |
teamgrens | 2011-12-20 16:19 | |
![]() | Om du går in i ett rum och tänder en massa cigaretter. Stå kvar medans rummet fylls av rök. Stå så i flera dagar. Har du cancer eller döendes när du kommer ut? (om du har astma, ja. Men då dör du även om rummet fylls av parfym eller liknande) Koppla en slang från avgasröret och dra in i bilen. Starta bilen och stanna kvar. Hur lång tid tar det innan du dör? Så säg mig vad som skadar mest att andas in? Det är väl ganska logiskt? Ja jag är rökare. Och det är väl inte bra i sig. Men jag är inte destruktiv och jag är inte i ett personligt förfall. Jag är väldigt aktiv och jag är faktiskt lycklig. Jag är sällan sjuk och lider inte av några krämpor. Men ni som klagar och irriterar er över småsaker kan inte leva ett lyckligt liv. Ni är bittra och ni har inte mer betydelsefulla saker att hitta på i er tråkiga vardag. | |
teamgrens | 2011-12-20 16:20 | |
![]() | Jag hörde det på nyheterna på radio i början av september. Har inte försökt hitta det på nätet. | |
Pandina | 2011-12-20 16:21 | |
![]() | sorry, le-lou, tyckte bara så himla synd om dem du försvarar. Ren empati. Tappade faktiskt tålamodet, ber innerligt om ursäkt för att jag slant. Kör inte bil, ät inte kolhydrater, rosta inte ditt bröd, gå helst inte ut alls - men rök för tusan! Så ökar du dina överlevnadschanser lite till. :) All forskning är för övrigt inte pålitlig forskning. Intressant att just sådan här forskning uppmärksammas, och inte den motsatta (den som MOTSTRÄVAR rökning). Nä nu ska jag iväg och jobba. Hej svejs. | |
teamgrens | 2011-12-20 16:41 | |
![]() | ehhh?? Forskning mot rökning har aldrig uppmärksammats? Va? Jag kommer ihåg all info och bilder vi fick i skolan. Och det som står på askarna är grundat på något??? eller....? hmmm. Jag tänkte inte på mig själv, utan på dig som är rädd för röken. Att det finns mycket i luften vi inte borde andas in. | |
grönöga - Ej medlem längre | 2011-12-20 17:53 | |
![]() | Vilket tjafs! :S Självklart ska man som rökare ta hänsyn till sin omgivning! Själv slutade jag att röka på min balkong(när jag bodde i lägenhet)när jag upptäckte att röken gick in i lägenheten via vädringsventilerna, det luktade skit! Ja, man kan tycka så även som rökare. Så när det gäller den biten har jag full förståelse. Man måste inte vara ickerökare för att anse samt konstatera att det luktar förbaskat illa av ciggarettrök inomhus Hänsyn ska dock enligt mitt tycke gå två vägar, jag blir lätt otrevlig när en gubbj-vel(så kände jag och det står jag för)får syn på att jag röker och målmedvetet går över till min sida av vägen för att komma nära och skälla ut mig för allt vad han är värd menandes att jag förpestade hans luft. För att förtydliga det idiotiska i situationen tillägger jag att det blåste kraftigt och vinden låg på från hans håll samt att gubbf-n sen gick tillbaka över vägen dit han gick innan han fick syn på mig. Han ville av någon orsak "nacka" en rökare och där kom jag... Fine, men då får en sådan individ även ta följderna. Ordet hänsyns betydelse och värde blir något urvattnat efter ett tag när man stöter på några "sådana" individer. Tyvärr. För lugnets skull är det lika bra att jag tillägger att detta dock inte hindrar mig från att fortsätta ta hänsyn till min omgivning när jag röker. Det är inte meningen att andra ska behöva "röka" bara för att jag gör det. | |
Filurflizan | 2011-12-20 17:59 | |
![]() | Äh Pandina är inte särskilt mer respekterande mot allergiker heller , hon vill hänga sin tvätt full i sköljmedel och tvättmedel med parfym på balkongen , hon vill bära dom kläderna nära allergiker ..för att det luktar gott och för att hon trivs med det ( luktade kvinna eller hur det nu var) . Du bryr dig egentligen inte så mycket om själva rökningen på balkongen , det du propagerar mest för är att vi rökare är äckliga respektlösa svin , lagen ..som du tror löses med att ställa rökarna i ett hörn ett par meter bort ( nära 4 andras hus med balkonger ) är i dina ögon en sorts lysande idè på papper , men likt de som kommit med förslaget inte tänkt på steg 2 eller 3 Du är en oerhört provocernade människa , om jag inte hade vetat bättre hade jag trott att du var ett forumtroll :) | |
BSKV - Ej medlem längre | 2011-12-20 18:03 | |
![]() | Intressant...bara för att man har åsikter om hur rökare kan (och många gånger gör) bete sig så är man att betrakta som ett forumtroll, hetsare, provocerande m.m. på fallande av de flesta som känner sig träffade. För övrigt så är grönögas inlägg det mest klockrena i denna tråd hittills! | |
-Delika-tess | 2011-12-20 18:54 | |
![]() | Jag förstår inte vad alla andra föroreningar har med rökning att göra...? Som ett av argumenten från tex Teamgrens är att det finns en massa andra luftföroreningar som om det på något sätt skulle bli mindre föroreningar av rök?? Två fel blir inte rätt! Jag tycker det luktar superäckligt av cigarettrök och vill inte ha den inne hos mig. Jag är inte allergisk, men det luktar illa. Blä! Sen tycker jag inte Pandina visar mer/mindre respekt än vissa rökare i tråden. | |
-Delika-tess | 2011-12-20 18:56 | |
![]() | Kanske ska berätta att jag feströker ibland, men inte ofta. Efteråt tvättas händer och munnen sköljs ur så jag inte luktar så illa som jag vet att man gör när man rökt. Jag kollar naturligtvis också var jag är när jag röker. | |