Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 20 214 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-08 15:18 | |
![]() | Synd att du inte kan ta en diskussion utan smädelser för övrigt. Detta är ju ett intressant område. Jag tror på det jag tror och det jag är trygg med. Du får tro på vad du vill :-) Jag är väldigt spirituell av mig, och det ger mig ro i vardagen. Och nej, jag är ej kristen eller muslim eller något sådant. Men jag tror att de primitiva religionerna är en del i människans utveckling dock! Skillnaden mellan mig och en kristen eller muslim är dock att jag inte tror på gud som någon som dömer mänskligheten, jag tror inte heller på bibeln eller Koranen, jag tror på att man skapar sin egen verklighet och att alla människor befinner sig på olika medvetandenivåer, och att det är verkligt för den person som befinner sig där. och en kristen t. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-08 15:19 | |
![]() | Stryk det sista. Min mobil är knas | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-08 15:21 | |
![]() | Jag ser en mening med mitt lidande då jag lär mig något av det. Jag tror att om man är med om lidande, kan man förstå andras lidande och bli en god medmänniska. Jag ser det som att jag utvecklas. Om du blir äcklad av mina åsikter, så är det för att du saknar förståelse och inget annat. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-08 15:24 | |
![]() | Och förresten. Du vet väl inte vad jag har genomlidit i livet? Hur kan du veta att jag inte blivit våldtagen tex? :-/ | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-08 15:24 | |
![]() | Är det någon som inte sätter sig in i andras situationer, så är det väl ändå inte jag? | |
stuvelsberg | 2013-10-08 15:46 | |
![]() | AWK; Du är helt rätt ute. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-08 16:19 | |
![]() | Jag och Mollee har väl rett upp det mesta i PM nu så ingen behöver ju hugga på det där mer. Här kommer ett litet trevligt citat från Bill Maher, en man jag egentligen har ganska mycket emot men som ibland slår huvudet på spiken ordentligen, som i det här fallet: "People say things like 'Why do you have to go after religion? It gives people comfort, it doesn't hurt anything!' Okay, well... other than most wars, the crusades, the inquisition, 9/11, arranged marriages to minors, blowing up girlschools, the suppression of women and homosexuals, fatwas, ethnic cleansing, honor rape, human sacrifice, burning witches, suicide bombings, condoning slavery, and the systematic fucking of children..." | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-08 16:19 | |
![]() | ordentligt* ordentligen? vafan. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-08 17:07 | |
![]() | AVK,det du räknar upp orsakas av människor eller hur ?Det är människor som dödar våldtar och beter sig illa mot varandra det måste vi iaf vara överens om.Det står tydligt att vi Kristna inte ska döda och det står tydligt att vi ska behandla andra som vi vill bli behandlade själva.Och om alla behandlade andra som dom vill bli behandlade själva så vore det inget problem | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-08 17:09 | |
![]() | Jag minns när jag var liten och hur jag tänkte: - Vem är jag? Var kom jag ifrån? Hur kan jag vara jag? För det känns som om jag alltid har funnits. Det är väl första skeendet av sökandet. Har ni ställt er den frågan? Nyfiken. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-08 17:17 | |
![]() | Det står, det står och det står... suck. Så du skulle gå rakt ut och börja döda folk om det inte stod? Jag är en precis lika god och moralisk människa som du utan att behöva bry mig om vad som står skrivet i en antik bok. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-08 17:20 | |
![]() | ttiittii problemet är ju att kristna inte gör som det står i bibeln. Ett exempel på det är ju exempelvis korstågen, där kristna systematiskt mördade och våldtog alla som inte var kristna. ordminna: Japp, självklart har jag iaf ställt mig den frågan. Sen är det ju liksom vart man söker svaret på frågan som avgör om man blir som dig eller som mig. Du förresten har ju en del att svara på sen vi pratade förra gången. Hur var det nu, hur kan Gud tillåta att Satan finns? Om Gud är allsmäktig alltså. För det är han väl? Du sa att Satan var mäktigare än Gud på jorden, eller hur var det? | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-08 17:24 | |
![]() | Åh, skönt att någon komemr och avlastar mig en stund :) | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-08 17:28 | |
![]() | haha ah fuck ja en kort stund då AWK haha | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2013-10-08 18:14 | |
![]() | Gr3en,Korstågen var ju ett tag sedan.Och har inget med Kristna att göra i dag,det går inte att gämföra på samma ljusår | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-08 18:21 | |
![]() | ok ttiittii då tar vi färskare exempel då. När man bränner abortkliniker och dödar abortläkare i USA? När katolska präster förgriper sig på småpojkar? Bägge exempel från senaste 10 åren. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-08 18:22 | |
![]() | Sådan extremitet är inte något vidare.... | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-10-08 18:22 | |
![]() | Jesus hade nog inte gillat det. | |
bindigo2 - Ej medlem längre | 2013-10-08 18:24 | |
![]() | Hej, har någon läst den här? en.wikipedia.org/wik..._t he_Cross | |
Queen of Now - Ej medlem längre | 2013-10-08 19:42 | |
![]() | Tack vare Jesus behöver vi inte gå evigt förlorade om vi tror på honom och tar emot frälsningen. | |