Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-05-30 22:58 | |
![]() | Nä det är ingen mening att dividera med fanatiker. Det går ju liksom inte att få riktiga svar i någon enda fråga. Samma mantra hela tiden. inget eget tänkande alls. Ni återger ju bara sånt som nån annan har sagt och ingenting som ni själva listat ut. Det var ju ett väldans slöseri att ge er hjärnor när dom ändå inte används. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-30 22:58 | |
![]() | Kajix,om Gud kan förkorta lidandet utan bön......marig fråga jag vet inte,men människor jag suttit med i livets slutskede,och bett för så har någon personal kommenterat ojoj vad fort det gick det hade vi inte väntat oss,sen om det är så dom säger till alla det vet jag inte.En natt satt jag vid en dödsbädd han andades tungt jag mådde dåligt av den ansträngda andingen det var tungt för den gammla mannen,jag ringde sköterskan om morfin,i väntan på henne bad jag för mannen i stil Med :kära himmelska fader hjälp mannen Du som är överläkarnas överläkare.låt honom få komma till ditt rike så att han slipper andas så tungt jag ber dig i Jesu namn amen efter mindre en 1 minut så hade mannen slutat sina dagar på jorden,Det är säkert jätte många som tror att det är slumpen, han såg lugn ut fridfull,jag knäppte hans händer på bröstet och så kom sköterskan in det är över nu,Hon säger vad fort det gick det hade vi inte väntat oss | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-05-30 23:01 | |
![]() | MånsE- Gud som skapat randiga djur, prickiga djur, med långa halsar, korta halsar, långa näsor, korta näsor, blommor i olika färger och allt vackert som finns i denna världen.. Gud som är skaparlust... jag tror knappast att det blir tråkigt när han har sådan fantasi och skaparlust :) God natt på er! kram | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-30 23:17 | |
![]() | sote,inget eget tänkande alls,kristen är inget man blir över en natt,det är ganska svårt eller otroligt svårt,många väger för och emot i månader år,när jag ser missbrukarna som varit på botten och som genom klara kyrka kommit i väg på kristen behandling,magra som tandpetare obstinata ifrågasatt allt presis allt,vridit vänt kontrolerat ofta skrikit FAN NI ÄR SJUKA I HUVUDET ERA KISTNA IDIOTER,då kan man fråga har du något att förlora på att pröva den Kristna vägen funkar det inte så är det bara ut på banan igen och börja missbruka valet är ditt,Dom provar efter kanske 10 20 30 års knarkande/supande efter hemlöshet,dom får gå kurs "vägen till livet!" "och ta kontroll över ditt liv"sakta händer det något som vissa kallar hjärntvätt,Och alla dom som fått ett upprättat liv och en Kristen tro och överlänat sig själv i Jesu händer och sagt jag orkar inte mer, led mig Jesus jag vill lära känna dig,jag kan känna deras kamp förvandlingen har börjat,och det är inte lätt ska ni veta ,det står ingenstans i Bibeln att livet ska varä lätt,vissa av dom har aldrig läst en bok dom börjar läsa Bibeln stöta blota fråga ,möten varje vecka med vittnesbörd flera stycken,dom nykristna får höra dom gamla rävarna och om hur deras förvandling gick till,Och då vänner då kan jag inte tvivla jag måste tro | |
| Måns_E | 2013-05-30 23:17 | |
![]() | Nu så tror jag ju förvisso inte på att någon gud har skapat zebror och giraffer, men även om så vore så skulle jag nog tröttna på zebror och giraffer efter några veckor. En evighet är ju väääääääldigt lång. | |
| ingson | 2013-05-31 00:19 | |
![]() | ttittiis inlägg 22:58 gör mig en smula förvirrad. Om man nu tror att gud ibland hör bön och kan ta livet snabbt av någon om den bedjande så önskar,då måste rimligen gud också ha förmågan att ordna ett tillfrisknande. Jag förstår inte varför man ber gud att någon ska dö. Det vore väl hyggligare att be gud att kurera den sjuke | |
| Sote | 2013-05-31 00:24 | |
![]() | Ja och måste evigheten tillbringas i sällskap med vissa här och liknande så lär det bli väldigt enformigt och långsamt. Vad sjutton skulle man prata om när ingen tänker själv. Vilka vansinnigt trista samtal och debatter det skulle bli och bara alkoholfritt till det.... | |
| Claysune | 2013-05-31 06:44 | |
![]() | godmorgon Sote och alla andra: Skriften Säger, "vad ögat inte har sett och örat inte har hört och människohjärtat inte kunnat ana, vad Gud har beret tåt dem som älskar honom. Ett sådant erbjudande har jag svårt att tacka nej till, det är tilloch med gratis. Mvh c-s | |
| uppfunnen | 2013-05-31 07:15 | |
![]() | Problemet är bara att det inte är sant, hade det mesta talat för motsatsen är dom som avstår från detta varit få, givetvis.Att tänka kritiskt, vilket vi gör i alla andra fall och alltid vill uppnå sanningen förutom just detta område,och ifrågasätta är väl inte dom "lättköpta" så bra på, förutom dom med makt inom kyrkan som givetvis ser dom ekonomiska fördelarna. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-31 07:37 | |
![]() | mannen var 98 år livet är liksom klart på Jorden.jag vet en man som fått levercancer och den formen av cancer brukar gå fort,dom gav honnom 1 månad högst att leva.det har gått 1 år och han lever en, men han är inte friskt,men läkarna pratar om det och tycker det är konstigt och skyller på hans goda fysik,a kanske är det hans goda fysik kanske är det Bön eller en kombination men jag kan inte tvivla jag moste tro | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-05-31 07:55 | |
![]() | MånsE, Du var inte särskilt lättroad ens i detta liv XD Då är det ju nåt som är fel om du inte kan se glädje i olika ting. Men rent ärligt så tror inte jag att du menar allvar :) | |
| micro113 | 2013-05-31 08:11 | |
![]() | Måns_E Jag har inte skrivit att påven och hans undersåtar saknade reell makt. Du klarar som vanligt inte att läsa. Jag har skrivit att de inte stod över makten. Det är skillnad på att tilldelas makt av den som sitter på den verkliga makten och att vara makten. Kyrkan tilldelades makt - något som kunde tas ifrån den. I en Islamsk stat ÄR Islam makten, den står över allt. | |
| uppfunnen | 2013-05-31 08:12 | |
![]() | Det finns lika många ex. på folk som överlevt olika sjukdomar som t.ex. min morfar som gavs ett halvår om han lät sig läggas in på sjukhus vilket han inte ville och fick faktiskt underteckna ett intyg så läkaren kunde svära sig fri enär han inte ville följa rådet, trots det och att han inte var troende levde han 6 år till och inte bara blev bättre utan så bra att han fortsatte sinn verksamhet som potatisodlare, han blev 85 år.Hur förklara det?? | |
| micro113 | 2013-05-31 08:16 | |
![]() | ttiittii Skriver du att du har ihjäl folk? Låter ju sunt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-31 08:23 | |
![]() | jag kan vittna om Janne,jag träffade honnom första gången för 7 år sedan.Han var med och hjälpte till med en flytt,mycket adhd där, klart skadad av drogande under lång tid,jag irriterade mig på honom han tog för mycket platts efter 2 dagars flyttande med honom var mitt tålamod slut,och jag ville bara skrika TYST ingen orkar höra om din självömkan och dit bla bla bla vad det nu var han talade om,han kunde inte sammarbeta vi suckade och flyttade klart,sen när flytten var klar så blev det lungt igen vi sågs inte fören i tisdags.Han skulle vittna i kyrkan på ett möte jag kände inte igen honom först.Han berättade sin storry att han blev kär i drogen redan som 9 åring han hade hittat hem i drogerna,han har suttit i fängelse i 17 år,han har gjort allt man inte ska göra,stulit betett sig riktigt illa han utnyttjade alla och allt stal allt han kom över,när han hade sitt senaste långa fängelse straff.så kom det ett gäng idioter till kåken han satt på,varje dag kom dom där idioterna och bullar hade dom med sig,Det var fängelsemissionen som kom,varje dag gick han till samlings salen och hämtade sin bulle sen gick han tillbaka till sin cell,det pågick i många månader,Janne fick en ide jag sätter mig ner så kanske han kunde sno åt sig en bulle till,så han satt med i flera månader och llyssnade på vad det pratades och så slapp han sitta i cellen bättre samlings sal en cell.han lysnade och lyssnade en kväll efter inlåsning så ställer han sig på knä och knäpper sina händer och Ber Gud om du finns så vill jag lära känna dig.och han kom först varje dag till samlingsalen för att höra om Jesus och dom fick hämta honom när det var dax för inlåsning,och bullarna hade nu hamnat på andra plats.Om detta nu är hjärntvätt så är jag för hjärntvätt.han har varit på bibelstudium nu sitter han med i en nämd som beslutar om hur olika behandlingar ska läggas upp,och Janne är nu med i fängelse missonen som "Idiot "och bakar bullar för brinnand livet och besöker fängelser 2 gånger i veckan.Han var inte dryg längre och tjackskadorna fanns inte kvar, Han var som en vanlig människa som vilken som helst.jag skämdes lite för att jag tyckt att han var en dryg jävel.Och nu åker han runt och vittnar om vad Jesus gjort i hans liv och så rullar det på | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-31 08:23 | |
![]() | micro ingen komentar | |
| micro113 | 2013-05-31 08:30 | |
![]() | ttiittii Hur kristet är det för övrigt att önska livet ur folk eller att försöka påskynda den naturliga processen.. "Du skall icke dräpa" är det valfritt? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-31 08:36 | |
![]() | tror du på bön mico? | |
| micro113 | 2013-05-31 08:42 | |
![]() | ttiittii Hur menar du då? Nej, jag tror inte på att bön förändrar något. Jag tror däremot att det du ger uttryck för i din bön är din önskan ... Dvs ber du om att folk skall dö så beror det på att du önskar livet av dem. I det kritiserar du faktiskt Gud, underkänner hans agenda, och anser att du bättre än Gud skulle veta hur långt ett liv skall få fortgå... Känns rätt okristet hela grejen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-31 08:43 | |
![]() | nämen dåså | |