Spelrum
Giraffen | 10 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 13 |
Mobilspel
Pågående | 19 505 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-10 21:52 | |
![]() | "Men, som sagt, för mig är det en relativt ointressant diskussion att älta trötta one-liners om PK-media. Lösningsfokus." Jag håller absolut inte med dig. Saken visar att polis och media för samhället bakom ljuset. Det är allvarligt. Agendan i sverige har varit: Om vi allihop tror på att det kommer att gå bra med integrationen så kommer det att göra det. Därför är det viktigt att fokusera på det positiva. Att tala om det negativa skapar dåliga förutsättningar för integration. Så tro allt vad tygen håller, insistera på att vara positiv, ge dig inte. Det är inte illa menat. Men dumt. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-10 21:54 | |
![]() | Igen. Vill man snacka om media så varför lägga en länk till Nyheter Idag ? Där hittar man väl inga sanninga? ”Nyheter Idag registrerades först 2011, samtidigt som Avpixlat av Sverigedemokraten Kent Ekeroth och den tidigare medlemmen i SD, Chang Frick" och "Innehållet är av klar främlingsfientlig och rasistisk karaktär." slutpixlat.blogspot....pI -lhXhDIU | |
gnagel - Ej medlem längre | 2016-01-10 21:54 | |
![]() | Ja, enligt alternativ-media är det ju som sagt tidigare så. Men oavsett om det är helt eller delvis sant är det en rätt vågad publicering att gambla på om polisen centralt nekar. Och arrangören. Särskilt om man får mängder av tips hela tiden. Nyheter idag är ju inte heller bara i den opartiska sanningens tjänst i sin historieskrivning så det är inte alldeles svart-vitt lättbedömt. Om tipsarna tipsade nyheter idag och avpixlat hade de kanske skrivit något tänker jag? Eller gjorde de det? Åtminstone borde väl nyheter idag tagit upp det NU om HELA mediesverige vägrade lyssna? De har ju kontakt med källan. Men nu avslutas mörkningsdiskussionen för min del. | |
janne121212 | 2016-01-10 21:58 | |
![]() | Dom som skriver det Nora är Slutpixlat. Och dom tror du på??? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-10 22:00 | |
![]() | janne. Ja, om inte du kan övertyga mig om något annat. Skjut! | |
gnagel - Ej medlem längre | 2016-01-10 22:02 | |
![]() | Janne - du måste väl ändå hålla med om att Nyheter idag är totalt sett tydligare agenda-driven än i princip all "gammelmedia", inklusive DN? Det är väl inte ens kontroversiellt? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-10 22:02 | |
![]() | janne. Kan du lita på den här källan? expo.se/2015/det-alt..._6 866.html | |
janne121212 | 2016-01-10 22:05 | |
![]() | Ja gnagel jag litar inte på Nyheter idag, men jag litar ju inte på DN, Expressen eller Aftonbladet heller. Därför läser jag olika tidningar och försöker bilda mig en uppfattning. Som det känns nu är Nyheter idag något riktigt unket på spåren. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-10 22:06 | |
![]() | "Igen. Vill man snacka om media så varför lägga en länk till Nyheter Idag ? Där hittar man väl inga sanninga?" Sanningen är väl att en sanning är en sanning - oavsett var den skrivs. Det verkar absurt att avvisa något som är sant bara för att det står "på fel ställe". | |
janne121212 | 2016-01-10 22:07 | |
![]() | Du måste skoja Nora. Expo och särskilt researchgruppen, räknar jag som näst intill kriminella organisationer som sysslar med åsiktsregistrering. | |
janne121212 | 2016-01-10 22:10 | |
![]() | Hemska tanke, tänk om SÄPO också kör med mörkläggning. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-10 22:12 | |
![]() | CM. Problemet är väl att man aldrig kan vara säker på att det är en sanning. | |
micro113 | 2016-01-10 22:13 | |
![]() | Loco Jag ser inte poängen med att sitta och räkna upp hur jag räknar eller ens om jag reflekterar för utpekade personers ursprung. Ägna dig åt det du istället. Jag föredrar att hålla diskussionen på princip-nivå. | |
micro113 | 2016-01-10 22:15 | |
![]() | Nora1 Länken till NyheterIdag är given eftersom det är det mediet som nu kan blotta konversationen som varit gällande de tidigare övergreppen och hur man uppenbarligen nu i efterhand lyckats kontakta en källa som man påstår var anonym och därför inte kunde verifiera uppgifterna ifrån.. Så vad skulle man annars länka till .. DN som fortsätter ljuga och ducka? | |
micro113 | 2016-01-10 22:18 | |
![]() | janne121212 Komiskt när någon som kvider om kriminella inom SD länkar till Expo och researchgruppen ... | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-10 22:18 | |
![]() | Micro: Men du hade ju själv ett utlägg om "tysk medborgare" vs "etnisk tysk". Varför kan du inte svara på samma fråga ang svenskar? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-10 22:19 | |
![]() | Jag är genuint intresserad av vad du tycker i den frågan. Låt mig se poängen i det. | |
janne121212 | 2016-01-10 22:21 | |
![]() | www.allehanda.se/ang...ut schkana. Intressant att man nu plötsligt vågar skriva att förövarna " inte talade samma språk". Vi kanske kommer att se en attitydförändring hos massmedia efter vad som hänt. | |
micro113 | 2016-01-10 22:22 | |
![]() | Locomondo Nej, det hade jag inget utlägg om. Jag konstaterade att givet hur personens tillhörighet omtalades i internationell media så rör det sig inte om någon etnisk tysk. Nej, faktum är att jag när jag inte ser någon poäng i andras lekar eller dumheter så brukar jag avstå från att delta. Du väl att jag äger rätten att göra det valet utan ditt godkännande va? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-10 22:22 | |
![]() | Nora "CM. Problemet är väl att man aldrig kan vara säker på att det är en sanning." Hur menar du nu? Betraktar du enbart saker som du själv har upplevt som sanna, eller hur menar du? Om polisen säger att det har hänt - tror du att de ljuger då? | |